![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Wees gerust er zijn nog winkels genoeg waar je "de rest" kan kopen. Het lijkt me eerder Uw eigen voorkeuren die U in de weg liggen...
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"De mens", in enkelvoud. En dan beweren dat die iets al dan niet wenst. Da's van die inleiding-economie-op-hogeschool-voor-drie-studiepuntenterminologie. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 25 december 2010 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() tof... leuk om te weten. Ik ben ook blij dat we tot de essentie zijn gekomen... interessante discussie.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() En verder: duurzame goederen kosten meer. Maar hoe laat men ze het enige worden dat gekocht wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
In het wegvegen van die tweedehandsmarkt zit - denk ik - ook het grootste verschil vandaag de dag. Het is veel moeilijker om je spullen nog te herstellen, en dus ook veel moeilijker om degelijk materiaal te gebruiken. Als je je dan afvraagt hoe je van die trend afraakt, dan denk ik dat je opnieuw naar die tweedehandsmarkt zal moeten gaan. Dat je mensen vertrouwd zal moeten maken met het repareren van materiaal, met het gebruik van spullen die verbeterd kunnen worden. Zo verbaas ik me er steeds weer over hoe makkelijk mensen extra RAM-geheugen aan hun pc's toevoegen of gewoon nieuwe pc's aanschaffen, terwijl het uitschakelen van niet-noodzakelijke processen bvb exact hetzelfde doet. Maar een marktmechanisme gaat zoiets niet doen. Dat omzeilt te makkelijk een deel van de kosten dat het maakt.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 25 december 2010 om 14:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Er is ook geen reden om dat te doen...
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/T-Ford vergeten?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() weeral ik ben blij dat we hier zeer hoogstaande discussies hebben... altijd leuk!
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() De massa bestaat uit bijna zeven miljard personen. Die zijn een reden om dat te doen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 25 december 2010 om 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() klopt en die willen Uw "beste" producten niet... mensen denken niet noodzakelijk op lange termijn. Zo ben jij blijkbaar ingesteld... blijkbaar vele anderen niet!
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 25 december 2010 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Vele Westerlingen blijkbaar niet. De reactie van een Chinese kotgenote toen ze merkte dat haar pan om zeep was: "Ik moet eens een nieuwe uit China meebrengen." Toen ik daarmee lachte, zei ze dat ze enkel daar degelijke pannen hebben en dat die in dit land op niets trokken. Ik heb haar gelijk gegeven en opgemerkt dat wij hier ooit ook degelijke pannen hadden.
![]() |
#37 | |
|
![]() ja en dat klopt niet het is de productiviteitsstijging (in dit voorbeeld dus de productielijn) die de wagen toegankelijker (lees: goedkoper) maakte voor meer mensen... met "massa consumptie" tot gevolg.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Ford T ontstond in een periode waarin er al massaconsumptie (en de daarbij horende marketing) was. Ford T kan dan ook moeilijk aangewezen worden als de oorzaak ervan. Net zoals de cigaret of de vaatwasmachine overigens.
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Het is inderdaad niet geheel juist. Mits enige moeite zal je ook hier wel gietijzeren pannen kunnen vinden. Maar ze heeft natuurlijk wel een punt: het is vrij moeilijk hier gietijzeren pannen te vinden, terwijl ik vermoed dat dat in China zeker tot een jaar of tien terug veel makkelijker geweest moet zijn.
En geloof me: je wil die mensen met gietijzeren pannen laten koken. Lege pannen verhitten, veel hogere temperaturen, het gebruik van zout,... Het verbaast me niets dat hun niet-gietijzeren pannen sneller verslijten dan de mijne.