![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() http://www.bouwinfo.be/forum/viewtopic.php?f=29&t=76287 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor registratie moet je wel vakkennis kunnen voorleggen op een zekere manier. Voor bedrijfsbeheer daar zijn ze op een bepaald moment van vrijgesteld. En wanneer je voldoende mensen kan aanwerven ..50 of zo...ben je van alles vrijgesteld.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bricolage he?
Typisch tegenwoordig. Een tijd geleden zag ik een metser isoleren bij iemand. 40 jaar ervaring in allerhande of zoiets had hij. Toen ik vroeg of hij een dampscherm ging aanbrengen vroeg hij "watte een dampscherm...wat is da? "
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe moet dat?
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe moet wat?
Een dampscherm aanbrengen? Zo... ![]() ps; een dampscherm is dus niet hetzelfde als een plastiek velletje. Gewoon plastiek scheurt en breekt en teert weg na bepaalde tijd. Een dampscherm heeft veel betere kwaliteiten. (maar ze zouden wel eens een plastiek velletje durven hangen natuurlijk) Functie van het dampscherm: vochtige binnenlucht tegenhouden zodat er geen condensatie kan ontstaan aan de koude zijde van de dakconstructie. Veel gemaakte fout: scherm aan koude zijde plaatsen; fout, moet aan warme zijde. Dampdoorlatend - dampopen: Onderdak moet dampdoorlatend zijn, dampscherm moet dampdicht zijn. Hoe kan dat? Er dringen altijd minimale hoeveelheden waterdamp door het dampscherm; die moeten opgevangen worden door het onderdak. ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 december 2010 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Subsidies worden gefinancieerd met belastingsgeld. Waarop slaat dat? Laat de mensen minder belastingen betalen, ze krijgen meer ruimte om te financieren in de economie -> problem solved, toch als je het gewoon economisch bekijkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het met je eens dat een dampscherm niet zomaar een vel plastic is. Alleen moet ik er toch aan toevoegen dat plastic niet zomaar wegteert. Indertijd - jaren geleden - heb ik de zolderverdieping geïsoleerd (ons dak is pas recent vernieuwd en toen geïsoleerd). Omdat ik van niet beter wist, heb ik toen zogenaamde "boerenplastic" gebruikt. Toen ik bij de laatste verbouwing die weghaalde, bleek die in onberispelijke staat te verkeren. Net als de isolatie trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs reed ik voorbij een werf waar men in opdracht van Durabrik een aantal woningen bouwde. De spouwisolatie was aan de muur aangebracht. Gewoonweg schandalig: een heel dun laagje (waarschijnlijk iets wat net de norm haalde), gaten tussen de platen, slordig aangebracht op de hoeken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je kan gelijk hebben met "boerenplastic". Ik heb bv afdekzeilen die altijd goed blijven en ik heb er die na een jaar of 2 ongeveer met gaten beginnen vallen. Dus wat betreft dampscherm speel ik toch liever op veilig want eenmaal alles bedekt is met bv gyproc kan je er niet meer aan.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat echt wel schandalig als dat door een bedrijf gedaan is , wel ,dat zijn nu zaken waar werk zou moeten van gemaakt worden om een bedrijf zijn registratie nummer af te nemen . Maar ook als je klacht in dient bij het WTCB , dan krijg je een antwoordt waar je van duizeld , een schande |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er condensatie tegen de koude zijde van uw dak tercht kan komen , is ten eerste Uw dak slecht geisoleerd , en ten tweede zou Uw isolatie dan al doordrongen zijn van de damp , en , Natte isolatie is haar isolatie waarde kwijt . Het is dus een Dampscherm , en de naam zegt het zelf een scherm dat de damp uit je kamer tegenhoud zodat die damp niet in je isolatie kan dringen . Maar isoleren mag je geensinds met kieren doen zoals ik zie op de foto's en ze moet veel beter bevestigd worden want eenmaal achter de bekleding of Gyproc heb je geen controle meer . als die isolatie door haar eigen gewicht uitzakt en over 5 jaar er een hoopje isolatie 5 of 10 centimeter is gezakt dan is je isolatie waarde WEG . Een bijkomende vraag is waar zit je onderdak , dat is niet te zien op de foto . minstens even belangrijk . En hoe ik het daar zie , zo doe ik het NIET . Ik mag ook niet oordelen over iets wat ik niet weet !!! MAAR Vaak gaan mensen op vertrouwen af en op de prijs . Al je het goed doed kan dat al gauw 3 x meer kosten in materiaal en tijd . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Een onderdak , voorkomt dat uw isolatie nat wordt bij bijvoorbeeld stofsneew , storm en wind of een lekkende pan of lei . Het onderdak moet dan ook geplaatst worden dat het eventuele afvloeiende water in je goot uitkomt en niet op je zolder , zeer vaak verkeerd geplaatst .
De tweede functie van je onderdak is niet het opvangen van damp , maar het is licht geperforeerd , zodat je isolatie kan verluchten , kan ademen , en dat is iets anders dan opvangen . Stel dat er alsnog een beetje damp in je isolatiemateriaal komt , dan kan dat in de zomer als het heel warm is alsnog verdampen door die perforatie's . Groot gevaar , wanneer uw isolatie langs het onderdak of langs een fout dampscherm alsnoch vocht opneemd dan is één de isolatie waarde weg en twee begind die zwaarder te wegen koekt samen en zakt uit , isolatiewaarde helemaal weg . Wat doe ik ....... Ik gebruik een isolatie die NIET onderhevig is aan vocht of damp . en daar kan dat foldertje van Uw leverancier een puntje aan zuigen |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, de juiste isolatie bij de juiste situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb tientallen dossiers , van mensen die een procedure hebben opgestart , hadden ze naar me geluisterd , had hun probleem al lang opgelost geweest . Den boel eigenhandig afbreken , en opnieuw maken en te goei is vaak goedkoper dan de advocaat en den deurwaarder en de expert . Om eerlijk te zijn , noem ik mezelf ook bij die kost en dat is meteen de reden waarom ik adviseer en niet langer verder mee ga in een juridisch dossier |
|
![]() |
![]() |