![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wie verwerpt het voorstel Vande Lanotte (meerdere keuzes mogelijk)? | |||
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
33 | 80,49% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
24 | 58,54% |
SP.A |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,76% |
GROEN! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,32% |
ECOLO |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,63% |
CDH |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,51% |
PS |
![]() ![]() ![]() |
10 | 24,39% |
NIEMAND |
![]() ![]() ![]() |
10 | 24,39% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgie kapot is het voornaamste.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge vergist u.
Het voornaamste is dat Vlaanderen de baas wordt en alles kan doen en hebben wat het wilt.
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, kom me maar roepen als de Walen redelijke mensen zijn geworden.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ldd is wel een kleine partij maar die staat NIET bij de keuzemogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu veegt u weer alle Walen op één hoopje ?
Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 december 2010 om 14:10. |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag dat niet misschien?
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik behandel alle Walen gelijk.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet minstens een maand lid zijn en minstens 100 posts hebben om te stemmen. Dit om hopen dubbelaccounts te vermijden die peilingen willen vervalsen.
|
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind beiden goed. Maar Vlaanderen de baas? Beetje onrealistisch, vrees ik.
|
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ontstellend hoe ge uw lot helemaal in die mensen hun handen legt.
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag niet eens stemmen, wat is het dat je precies verwacht van mij?
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor al de "Vlaanderen de baas? Dat lijkt me niet realistisch"-posters:
http://www.youtube.com/watch?v=nlBO1GLfQds Pieter Breughel in Brussel Pieter Breughel de Oude Zou opstaan uit de dood Voor de wereld te aanschouwen Was bloed nog zo rood als karmijn? Zou er nog oorlog zijn? Aleerst ging hij naar Brussel Naar zijn atelier En hij nam zijn bussel penselen En wat houtskool mee Naar zijn Brabantse stee Hij was nog niet vergeten Waar dat zijn woonhuis was Het was wel wat versleten De memel woonde in zijn kast Kapot was 't vensterglas Eerst vroeg hij aan de mensen: "Is Spanje hier nog baas? Leeft ge naar eigen wensen Zijn ze nog even dwaas in ons land Of kregen ze verstand?" De mensen wilden Breughel Zijn Brabants niet verstaan Dus is hij stil en treurig Naar een café gegaan Die daar in zijn jeugd al had gestaan Hij vroeg in 't zuiver Brabants De kastelein om drank Maar de patron die zei: "Pardon je ne comprend pas Flamend Emmerdant, dans le coeur du Brabant" Pieter Breughel de Oude Die dacht 't is weer zover Dat ze hier de Geus nog brouwen Da 's fijn, maar dat het in het Frans nu moet zijn Dat vind ik een groot chagrijn Het Spaans is nu verdreven Uit ons klein vaderland Maar nu hebben we verkregen Het Frans aan de Marollenkant Dat is boven mijn verstand Piet Breughel is dan droevig Terug naar zijn graf gegaan Nadat hij op zijn kamer Een heel klein maar een fijn schilderij Vol kleur had doen ontstaan En daarop stond geschilderd Een Vlaming in 't gevang Het gevang van zijn complexen De sleutel ligt erbij aan zijn zij Doe open maakt hem vrij Tekst en Muziek: Wannes Van de Velde
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 28 december 2010 om 14:51. |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn de Walen die een hekel hebben aan Maingain en Milquet. Ze zien met lede ogen aan wat hun lot zal zijn als die mensen het land breken. De franstalige Brusselse bourgeoisie en z'n randgenoten daarentegen proberen alles te blokkeren.
En zie daar: Een gedecimeerde MR en een groeiende PS (gezien die laatsten zich vooral op Wallonië richten, terwijl de MR altijd heeft ingezet op Brussel). Niet vergeten dat de Walen zelf al 100% verfranst zijn. Het nijd vanuit het clubje van Maingain is vooral te danken aan het feit dat dat nog niet gelukt is met Vlaanderen. En de echte Walen zijn zijn circus beu. |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tof dat ge me de kans geeft om eens te zeggen wat ik van u verwacht.
Het antwoord is simpel: dat ge de baas niet kapot wilt maken maar dat ge in de plaats zelf de baas wilt zijn.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 28 december 2010 om 14:53. |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De baas zijn betekent voor mij in de eerste plaats Vlaamse zelfbeschikking.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij ook. Maar dat is niet voldoende. Lang niet.