Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2010, 23:33   #21
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Laat ons dan zeggen dat u bent geworden zoals Jezus dit wenste: u bent terug geworden zoals de kinderen uit het Evangelie. En dat is toch ook niet niks.
Zolang mijn onderschrift maar niet luidt: "Weg met de kliek der verkozenen des volks!", kan ik gelukkig nog wel functioneren binnen het raamwerk der democratie, hoewel ik slechts een dwaas kind uit het Evangelie ben. De 21e eeuwse blijde boodschap (εὐαγγέλιον), is dat trouwens niet het verkiezingsprogramma van de N-VA? Of zie ik dat verkeerd?
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 23:55   #22
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Zolang mijn onderschrift maar niet luidt: "Weg met de kliek der verkozenen des volks!", kan ik gelukkig nog wel functioneren binnen het raamwerk der democratie, hoewel ik slechts een dwaas kind uit het Evangelie ben. De 21e eeuwse blijde boodschap (εὐαγγέλιον), is dat trouwens niet het verkiezingsprogramma van de N-VA? Of zie ik dat verkeerd?
U stelt me een zeer enigmatische vraag. Waarop, helaas, een nog meer onpeilbare en ondoordringbare wedervraag past. Met name: wat wil de NVA eigenlijk?? Edoch, dit zijn toch te profane zaken voor deze vrome draad.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 00:48   #23
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
U stelt me een zeer enigmatische vraag. Waarop, helaas, een nog meer onpeilbare en ondoordringbare wedervraag past. Met name: wat wil de NVA eigenlijk?? Edoch, dit zijn toch te profane zaken voor deze vrome draad.
Daarin heeft u volkomen gelijk; hoewel dit topic slechts handelt over een priester, die een restaurantje moet beginnen, en dus balanceert tussen het aardse en het hemelse, is het beter om steevast het profane van het sacrale te scheiden, ook op dit forum. Een veranderlijke en onduidelijke grenslijn mag men nog minder overschrijden, dan een duidelijk afgebakende.

Laatst gewijzigd door respublica : 31 december 2010 om 00:50.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 09:18   #24
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Daarin heeft u volkomen gelijk; hoewel dit topic slechts handelt over een priester, die een restaurantje moet beginnen, en dus balanceert tussen het aardse en het hemelse, is het beter om steevast het profane van het sacrale te scheiden, ook op dit forum. Een veranderlijke en onduidelijke grenslijn mag men nog minder overschrijden, dan een duidelijk afgebakende.
Dit is slechts schijn en u zou zich schromelijk kunnen vergissen. Zelfs in materiële handelingen kan men zeer vroom zijn.

Laatst gewijzigd door system : 31 december 2010 om 09:18.
Oud 1 januari 2011, 08:00   #25
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik dat men de pastoors een degelijke wedde moet geven. En ik meen dat. Die mensen doen ook veel goed. Men vergeet dit wel eens.
Die priester zamelt geld in om te besteden aan het kerkgebouw. Ik zie niet goed in waarom jij nu begint te pleiten om priesters een degelijke wedde te geven. Overigens hébben priesters reeds een degelijke wedde.
Oud 2 januari 2011, 02:01   #26
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik dat men de pastoors een degelijke wedde moet geven. En ik meen dat. Die mensen doen ook veel goed. Men vergeet dit wel eens.
Persoonlijk vind ik dat geloof geen gemeenschapsgeld mag kosten.
Tof initiatief dat die mens een bijberoep zoekt.
Oud 2 januari 2011, 06:08   #27
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Zich geroepen voelen om zich te bekommeren om de geest, de ziel en het geweten van de mensen; is een van de belangrijkste bezigheden in ons allen belang en welzijn.

Dit vergt ontegensprekelijk belangrijke psychologische vaardigheden, begrip, liefde en vooral veel geduld voor onze zieke medemensen.

Pastoors welke zich met materiële zaken ophouden, doen dit eerst en vooral met de bedoeling hun parochianen het leven iets te verzachten en niet uit persoonlijk winstbejag.

de Dynastie, belastingen, bankiers, verzekeraars en andere dik betaalde uitbuiters die het daadwerkelijk op uw geld gemunt hebben en die u op het randje af, bijna in het verderf hebben gestort, die mogen veel geld ter beschikking hebben.

Zij zijn het boegbeeld, - Zij zijn het voorbeeld waar dient naartoe gestreefd.???
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 15:18   #28
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dat geloof geen gemeenschapsgeld mag kosten.
Tof initiatief dat die mens een bijberoep zoekt.
Misschien kan hij dan ook meteen zijn restaurant verder zetten ergens anders of een andere deftige job en eens een normaal leven gaan lijden zoals God bedoelt heeft en een lief zoeken.
Oud 2 januari 2011, 15:32   #29
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Misschien kan hij dan ook meteen zijn restaurant verder zetten ergens anders of een andere deftige job en eens een normaal leven gaan lijden zoals God bedoelt heeft en een lief zoeken.
En sinds wanneer kent u de bedoelingen van God?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be