Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2004, 23:30   #21
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Dan schrijf ik mij uit in "Vlaanderen". Domicilie in Nederland. Seffes al sofi nummer halen en ik ben effectief verhuisd. 10 min werk aan het gebouw bij Holland Spoor in Den Haag.
Wat is uw probleem wel?
Dat mijn ouders in de miserie blijven zitten ?
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 23:31   #22
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dan schrijf ik mij uit in "Vlaanderen". Domicilie in Nederland. Seffes al sofi nummer halen en ik ben effectief verhuisd. 10 min werk aan het gebouw bij Holland Spoor in Den Haag.
Wat is uw probleem wel?

Dat een fascistische en racistische partij dan de plak zwaait misschien

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 23:31   #23
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Van de racistische wreedaardige gewelddadige Blokkers al veel volwassen posts gezien hier, van de linkiewinkies alleen posts genre "dan verhuis ik"

Zwak!
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 23:31   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mijn ouders in de miserie blijven zitten ?
Indien u aan een forum als dit wilt deelnemen, zult u toch wel in duidelijkere taal moeten spreken. Nu weten we op geen kilometers na wat u eigenlijk bedoelt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 23:32   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPod
Aha, u bent dus niet bereid de democratische uitslag te respecteren. Dat is immers wat u eigenlijk stelt.
Oud 28 mei 2004, 23:32   #26
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Stel dus dat het Vlaams Blok aan de macht komt met een ruime meerderheid zodat ze vrij spel hebben. Wat zal er dan gebeuren volgens jullie?
En wat als Vlaanderen nu herenigd met Nederland?

Citaat:
Hoeveel jaar moet ge in Nederland wonen om de nationaliteit te kunnen aanvragen ? Ik heb die inburgeringscursus aant begin wel nooit gedaan (heb dus serieus een oproep gekregen....om de nederlandse taal en gewoonten te leren kennen :s)
5 jaar.
Oud 28 mei 2004, 23:33   #27
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En Duitsland zal blij zijn dat hun verleden weer wordt opgerakelt. En ga zo maar verder.

Ik zie geen verband tussen een onafhankelijk Vlaanderen en het oprakelen van Duits verleden.
Hehe in een ander topic maar liggen leuteren over geschiedenis en zelf de geschiedenis van de vlaamse beweging niet kennen.

Foei

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
Oud 28 mei 2004, 23:34   #28
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Aha, u bent dus niet bereid de democratische uitslag te respecteren. Dat is immers wat u eigenlijk stelt.
Hitler is ook democratisch verkozen.

-Jurgen Verstrepen-
Oud 28 mei 2004, 23:34   #29
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Wat meer politie op straat, een ethisch-conservatieve wetgeving, een onafhankelijk Vlaanderen, minder belastingen, directe democratie, veel meer uitwijzingen van criminele vreemdelingen en illegalen, kuis in bepaalde sectoren van de overheid inzake personeel en inzake inhoud (eindtermen in het onderwijs bijv.) maar niet veel meer dan dat. Er zou zeker geen dictatoriale éénpartijstaat gevestigd worden of zo... Ik denk grotendeels te vergelijken met wat FN-burgemeester Bompard doet in het Franse Orange mits een paar uitzonderingen (waar een burgemeester geen greep op heeft maar een regering wel, inzake uitwijzingen en toevloed van vreemdelingen bijv.)

In feite niks waar links echt zou moeten van wakker liggen... Jammergenoeg...
Je stelt het zo gemakkelijk voor, net Bush vóórdat hij Irak aanviel. Je vergeet dat er veel mensen benadeelt zullen worden, en we hebben geleerd van de vele conflicten dat benadeelde mensen in opstand komen met alle gevolgen vandien.

Op Panorama heb ik eens gezien hoe een volgeling van Le Pen, nadat hij de overwinning behaald had in een stadje, zich als een dictator ging gedragen. Zijn persoonlijke lijfwachten konden zomaar iemand afranselen op straat en de politie zei alleen "Jij weet toch dat we niets kunnen doen...". De mensen keken toe en liepen dan door, net toen tijdens de wereldoorlog.

Op Fora.be valt het me wel op dat Vanhecke en Anke op bepaalde vragen niet willen antwoorden, alsof ze iets te verbergen hebben. Anke heeft ook toegegeven dat ze nog steeds het 70-punten plan volgen waarvan eerder verteld werd dat deze meer een grap was en het niet meer bestond.

Hun kiezers denken "ach...wij zullen toch niet het slachtoffer worden van hun daden..."...
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 23:36   #30
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat jullie een ander taal spreken
West-Vlaams is Nederlands, beste vriend. En mijn standaardtaal is net als de uwe AN.
West vlaams is onverstaanbaar mijn beste. Als West vlaams Nederlands is waarom moet het dan ondertiteld worden?

-Jurgen Verstrepen-
Oud 28 mei 2004, 23:37   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik zie geen verband tussen een onafhankelijk Vlaanderen en het oprakelen van Duits verleden.
Hehe in een ander topic maar liggen leuteren over geschiedenis en zelf de geschiedenis van de vlaamse beweging niet kennen.
In alle bescheidenheid meen ik te mogen zeggen dat ik de geschiedenis van de Vlaamse Beweging en Vlaanderen in het algemeen hoogstwaarschijnlijk heel wat beter ken dan u.

Maar ik zie geen enkel verband tussen een onafhankelijke Vlaamse republiek anno 2004 en een mogelijke negatieve houding van de huidige BRD omwille van de geschiedenis (WO I: Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring door de activisten met Duitse hulp). De Baltische Republieken slaagden ook hun eerste onafhankelijkheid uit te roepen dankzij de Duitse medewerking (eveneens in WO I). Hebben we daarom nu negatieve reactie uit Duitsland gehoord?
Oud 28 mei 2004, 23:38   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

En wat wilt u hiermee nu zeggen? Dat men de democratie aan de kant moet schuiven wanneer het volk politici aan de macht brengt die u niet zinnen?
Oud 28 mei 2004, 23:38   #33
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

En wat wilt u hiermee nu zeggen? Dat men de democratie aan de kant moet schuiven wanneer het volk politici aan de macht brengt die u niet zinnen?
Zint Hitler u dan wel?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 23:41   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
West vlaams is onverstaanbaar mijn beste. Als West vlaams Nederlands is waarom moet het dan ondertiteld worden?
Omdat Nederlands een taal is met een rijke dialectische verscheidenheid. Was u ooit al eens in het noorden van Nederland? Daar spreken ze ook Nederlandse dialecten, maar in het begin het verdraaid moeilijk te volgen.

Ooit al eens naar Hongarije geweest? Ik heb een aardig woordje Hongaars geleerd, maar als een of andere boer tiszadialect met je spreekt, versta je er gegaranderd niets van. Nochtans het is ook Hongaars. Maar niet de standaardtaal natuurlijk.

En juist dat onderscheid weet u blijkbaar niet te maken: de dialectische verscheiden van een taal tegenover de genormeerde standaardtaal.
Oud 28 mei 2004, 23:41   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Zint Hitler u dan wel?
Neen. Nog vragen?
Oud 28 mei 2004, 23:43   #36
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zint Hitler u dan wel?
Neen. Nog vragen?
Neen. Het leek enkel zo uit uw post.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 23:43   #37
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Omdat Nederlands een taal is met een rijke dialectische verscheidenheid. Was u ooit al eens in het noorden van Nederland? Daar spreken ze ook Nederlandse dialecten, maar in het begin het verdraaid moeilijk te volgen.

Ooit al eens naar Hongarije geweest? Ik heb een aardig woordje Hongaars geleerd, maar als een of andere boer tiszadialect met je spreekt, versta je er gegaranderd niets van. Nochtans het is ook Hongaars. Maar niet de standaardtaal natuurlijk.

En juist dat onderscheid weet u blijkbaar niet te maken: de dialectische verscheiden van een taal tegenover de genormeerde standaardtaal.
Wat intresseert ons dat? Als ge der bij wilt horen moet ge maar verstaanbaar klappen anders kunt ge er naar fluiten om bij vlaanderen te horen.

-Jurgen Verstrepen-
Oud 28 mei 2004, 23:46   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat intresseert ons dat? Als ge der bij wilt horen moet ge maar verstaanbaar klappen anders kunt ge er naar fluiten om bij vlaanderen te horen.
Blijkbaar interesseren weinige dingen u. Geschiedenis niet. Taal niet.

Waarom zou ik mijn dialect moeten opgeven? Ik spreek altijd dialect onder vrienden, familieleden, in de buurt, in het dorp, met de mensen van de nabijgelegen dorpen. Ga ik echter naar Antwerpen, Brussel, Sluis, Rotterdam, Hasselt... dan spreek ik AN. Waarschijnlijk spreek ik als onderwijzer beter AN dan u; maar dat even terzijde.
Oud 28 mei 2004, 23:47   #39
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zint Hitler u dan wel?
Neen. Nog vragen?
Maar toch vindt ge blijkbaar de overwinning van de geallieerden een ondemocratische gebeurtenis.

-Jurgen Verstrepen-
Oud 28 mei 2004, 23:47   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Het leek enkel zo uit uw post.
Dat is dan een verkeerde indruk. De opwerper heeft het trouwens verkeerd voor: Hitler greep trouwens de absolute macht niet langs democratische weg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be