Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 januari 2011, 13:06   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'De meningen van die partijen zijn heel erg verschillend', schrijft hij. Het is volgens de bemiddelaar niet mogelijk om uit al die verschillende opinies 'een grootste gemene deler te distilleren, die ieders goedkeuring op alle onderdelen krijgt.'
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110104_050

moet ge daarvoor zoveel onzin verkopen om dat te vertellen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:08   #22
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat die van tafel geveegd is, tiens
en waarom? ik kan ook schrijven wat ik wil maar daarom is het nog niet positief voor een onderhandeling
schaduwpremier is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:09   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
en waarom? ik kan ook schrijven wat ik wil maar daarom is het nog niet positief voor een onderhandeling
Alsof de N-VA ook maar iets positiefs kan doen voor die onderhandelingen... Behalve compleet door de knieën gaan. Die zijn niet zo dom als men hoopt, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:14   #24
respublica
Minister

Standaard

Heb toch wat bemerkingen:
- De regeling die 'BHV' beperkt tot Brussel en de faciliteitengemeentes (positief natuurlijk), is even ongrondwettelijk als het huidige BHV.
- Ook de regeling betreffende de benoeming der burgemeesters lijkt mij niet wettelijk, tenzij dit geldt voor de benoeming van alle Belgische burgemeesters.
- We moeten echter beseffen dat de splitsing van BHV waarschijnlijk nooit nog zo goedkoop verwezenlijkt zal kunnen worden als nu.
- 26% regionalisering personenbelasting lijkt mij povertjes (maar is wel een stap vooruit)
- samenvallende verkiezingen (om de 5 (!) jaar Europees-Vlaams-Belgisch) vind ik echt slecht voor de democratie. Het is duidelijk dat de politici het oordeel van de kiezer schuwen. De democratie mag niet gefnuikt worden louter om 'la Belgique' makkelijker bestuurbaar te maken.

Wie zou het lek geweest zijn???

Laatst gewijzigd door respublica : 4 januari 2011 om 13:18.
respublica is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:20   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
We zouden een draad kunnen starten met een poll
Txiki is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:21   #26
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
We zouden een draad kunnen starten met een poll
Altijd een goed idee!
respublica is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:27   #27
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afbreken is gemakkelijk, heb nog nooit één positieve opmerking gehoord van NV.A ... Doe het zelf en dat BDW eens eindelijk zijn verantwoordelijkheid neemt en premier wordt of is hij daar te laf voor.
Wat is er dan positief aan een voorstel dat maanden op zich laat wachten en uiteindelijk onaanvaardbaar blijkt te zijn? Waarom zou BDW premier moeten worden van een land dat hij onbestuurbaar acht in zijn huidige vorm?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 4 januari 2011, 13:28   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- De regeling die 'BHV' beperkt tot Brussel en de faciliteitengemeentes (positief natuurlijk), is even ongrondwettelijk als het huidige BHV.
- Ook de regeling betreffende de benoeming der burgemeesters lijkt mij niet wettelijk, tenzij dit geldt voor de benoeming van alle Belgische burgemeesters.
- We moeten echter beseffen dat de splitsing van BHV waarschijnlijk nooit nog zo goedkoop verwezenlijkt zal kunnen worden als nu.- 26% regionalisering personenbelasting lijkt mij povertjes (maar is wel een stap vooruit)
- samenvallende verkiezingen (om de 5 (!) jaar Europees-Vlaams-Belgisch) vind ik echt slecht voor de democratie. Het is duidelijk dat de politici het oordeel van de kiezer schuwen. De democratie mag niet gefnuikt worden louter om 'la Belgique' makkelijker bestuurbaar te maken.

Niet als je bedenkt dat voor het naleven van de constitutie niet betaald moet worden.
Oud 4 januari 2011, 13:28   #29
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat is er dan positief aan een voorstel dat maanden op zich laat wachten en uiteindelijk onaanvaardbaar blijkt te zijn? Waarom zou BDW premier moeten worden van een land dat hij onbestuurbaar acht in zijn huidige vorm?
ooooomdaaaat hiiijjj Vlaaaming iiisss

en dus hoort gehoorzaam te zijn, verdorie!
Txiki is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:29   #30
gertc
Europees Commissaris

Standaard

"De Senaat wordt afgeschaft in zijn huidige vorm en wordt een soort ontmoetingskamer voor de gemeenschappen."
Wat is het nu? Afgeschaft of omgevormd tot ontmoetingskamer? En indien ontmoetingskamer, wat zijn dan de bevoegdheden en wat is de samenstelling?
gertc is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:29   #31
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- We moeten echter beseffen dat de splitsing van BHV waarschijnlijk nooit nog zo goedkoop verwezenlijkt zal kunnen worden als nu.
- 26% regionalisering personenbelasting lijkt mij povertjes (maar is wel een stap vooruit)
- samenvallende verkiezingen (om de 5 (!) jaar Europees-Vlaams-Belgisch) vind ik echt slecht voor de democratie. Het is duidelijk dat de politici het oordeel van de kiezer schuwen. De democratie mag niet gefnuikt worden louter om 'la Belgique' makkelijker bestuurbaar te maken.Wie zou het lek geweest zijn???
Persoonlijk vind ik dat laatste nog het meest schandalige punt. Als dit aanvaard wordt, dan zal België nog een stuk ondemocratischer worden dan het reeds vandaag is.

Daarnaast staat er in de nota dat de Senaat een ontmoetingsplaats van de gemeenschappen moet worden. Volgens mij zet dit de deur open naar een paritaire Senaat, waardoor de Vlaamse meerderheid verder gefnuikt wordt.
stropdrager is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:30   #32
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toch iemand die redelijk naar dat voorstel kijkt. Ik deel uw mening over de ongrondwettelijkheid. Dat wordt nog lachen nadien. Al geeft het ook weer aanleiding naar de volgende staatshervorming
De splitsing is inderdaad misschien wel de meest goedkoop haalbare, benieuwd naar BDW's reactie.
Die samenvallende verkiezingen zorgen er wel voor dat je maar op 1 lijst kan staan he
Oud 4 januari 2011, 13:30   #33
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
"De Senaat wordt afgeschaft in zijn huidige vorm en wordt een soort ontmoetingskamer voor de gemeenschappen."
Wat is het nu? Afgeschaft of omgevormd tot ontmoetingskamer? En indien ontmoetingskamer, wat zijn dan de bevoegdheden en wat is de samenstelling?
Bij mijn weten is VDL voorstander van een paritair samengestelde Senaat, dus ik vrees het ergste.
stropdrager is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:31   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij stelt veel te moeilijke vragen
Txiki is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:34   #35
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afbreken is gemakkelijk, heb nog nooit één positieve opmerking gehoord van NV.A ... Doe het zelf en dat BDW eens eindelijk zijn verantwoordelijkheid neemt en premier wordt of is hij daar te laf voor.
Waarom zou BDW premier moeten worden?
Vito is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:35   #36
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik het begrepen heb, worden senatoren niet meer rechtstreeks verkozen, maar gedelegeerd vanuit de "gefedereerde entiteiten".
Vito is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:35   #37
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niet als je bedenkt dat voor het naleven van de constitutie niet betaald moet worden.
Daar ben ik het fundamenteel (uiteraard) mee eens, maar er is een verschil tussen de theorie en de praktijk. In de praktijk hebben we geen andere keuze dan te onderhandelen over BHV, maar we moeten niet elke regeling daaromtrent aanvaarden. De oplossing mag nooit erger zijn dan de kwaal.
respublica is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:36   #38
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nobody cares, zolang er maar postjes en bijkomende lonen zijn.
Oud 4 januari 2011, 13:36   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Waarom zou BDW premier moeten worden?
Omdat dan alles geregeld is.

Ze zijn dat gewoon uit het verleden, de Vlaming laat de broek zakken en wordt premier.

Stijl Leterme, Verhofstad enz...
Oud 4 januari 2011, 13:37   #40
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Samenvallende verkiezingen? Hoe gaan ze dat volhouden? Als de regering valt, moeten de 5 andere regeringen in het land dan ook vallen?
Vito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be