![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook op ansaar.nl heb ik een account. Ik vind religie heel erg boeiend, ik heb ook jaren op diverse christelijke fora rondgezworven. Welke beschuldigingen uit ik trouwens? Ik zeg gewoon hoe dit volgens mij gaat evolueren. Tuurlijk is het niet "de waarheid", ik heb geen glazen bol, maar ik mag wel voorspellingen maken, niet?
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat zo ? http://islamicreform.org/index.php?o...d=53&Itemid=71 Niet dat ik hun mening deel , wel eerder die dan de Sharia natuurlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Islamic Reform is een website van progressieve moslims. Muslims against Sharia is een website van neoconservatieve niet-moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu ken ik sowieso geen moslims die de sharia zouden willen invoeren. En ik ken er nogal wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sterker nog, dat is geheel niet nodig. In een normaal gesprek waarin dit onderwerp opkomt zul je het al gauw horen.
Wat iedereen schijnt te (willen) vergeten is dat de doorsnee moslim hetzelfde wil als iedereen: Het beste voor zijn gezin en voor zichzelf en op een normale manier zijn geloof beleven. De één is wat rechtlijniger dan de ander maar over het algemeen wil de overgrote meerderheid niets van de sharia weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nog een overblijfsel van de idee dat voor moslims iedereen als moslim geboren wordt en je zéker moslim bent als je vader moslim is. Blijkbaar geraak je daar dus niet van af, ook al ben je helemaal niet meer gelovig.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve dat het nogal saai is (sorry wi) valt het me ook op dat ik nu een filmpje aan het bekijken ben dat maar liefst 506 keer is bekeken!! 506 keer! Dat is nogal wijd verspreid onder moslims jong! Nooit gedacht dat er wereldwijd zoveel mensen naar zo'n filmpje zouden kijken.
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb de werken van Nasr Hamid Abu Zayd gelezen en ik heb nergens een passage tegengekomen waarbij ik het gevoel of het idee krijg dat hij een afvallige is, of de islam aanvalt. Ik zie alleen maar kritiek op traditionele interpretaties van het islamitisch denken en dat is zijn recht. Uit de geschiedenis van de islam kan ik grotere geleerden en denkers halen die kritischer waren, maar nergens werden ze als afvalligen bestempeld. Hoe komt het? Simpel: kom jij met een revolutionistische (linkse) moderniteit, dan ben jij afvallig? Verkondig jij de ideeën van Sayyid Qutb? Dan ben jij kharijiet takfiri en dus een hond van de hel. In SA zijn daar liberalen die dag en nacht aan het blaffen zijn, niemand zegt iets tegen hen, maar indien er iemand een stukje tekst in krant schrijft waarin hij de voordelen van het stichten van een vakbond uiteenzet, dan o wee een communist, een atheïst, een afvallige en vliegt de bak in, je hoort hem niet meer. Indien een islamist wat beetje kritiek uit op de regering en regeringsvorm, dan o wee al-qaeda, takfiri en de hond van de hel, vliegt de bak in en ziet daglicht niet meer. Modernisering in belang van eigen volk mag niet, islamisering en echte sharia invoeren mag niet, democratie en zelf de regering kiezen mag niet. Dit is de manier hoe de nieuwe wereld orde in zijn werk gaat en die maken gebruik van die achterlijke "muslims against sharia" alsof de moslims in moslimlanden werkelijk de sharia invoeren. Ik snap deze topic en het doel hiervan niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry Nye maar je moet een beetje verder kijken dan uw neus lang is ... ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel of een marxistische islamitische zender de wereld gaat redden, sorry hoor. Marxisme slaat hier niet eens aan, waarom zou het daar wel aan slaan?
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn toch al jaar en dag verschillende stromingen binnen de islam en verschillende interpretaties van de Koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn antwoord is slechts het klassieke "(tape)loopje" dat je te horen krijgt als een moslim iets mispeutert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar voor jou is de voorwaarde om beschouwd te worden als moslim, dat die persoon geestesziek is. 't Is dat ik graag weet wat jij bedoeld als je een woord gebruikt. |
|
![]() |
![]() |