![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is je netto inkomen, zonder extra's? | |||
> 2500€ |
![]() ![]() ![]() |
12 | 14,29% |
2000€ - 2500€ |
![]() ![]() ![]() |
9 | 10,71% |
1500€ - 2000€ |
![]() ![]() ![]() |
19 | 22,62% |
1000€ - 1500€ |
![]() ![]() ![]() |
24 | 28,57% |
500€ - 1000€ |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,95% |
0 - 500€ |
![]() ![]() ![]() |
15 | 17,86% |
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Verdorie, weeral dat geklaag over het feit dat de jeugd zich geen huis kan permitteren. Iedereen doet altijd maar alsof de ouderen dat allemaal zomaar konden .
Wij hebben gebouwd in de jaren 73-74, we hadden vier kinderen en enkel mijn man verdiende een loon (begonnen aan de staat met drie kinderen in 1971 als ingenieur, 18.000fr, kindergeld inbegrepen, want als staatsambtenaar werd je kindergeld toen nog bij je loon gevoegd) Wij zijn meer dan 10 jaar nergens met vakantie geweest, gingen ook nooit ergens heen, maar werkten weekdag en zondag aan ons huis. Mijn man kwam thuis rond 5 uur, verkleedde zich en iedere dag werd tot 12-01 uur aan het huis gewerkt!!!! Vooraleer het echt af was , ging er 10 jaar over (tijd en centen) Als er te weinig geld was om dure zaken te doen, deden we andere dingen die minder investering vergden, zoals voegen bv. We verhuisden zonder dat er overal gevloerd was, zonder gevoegd te hebben, zonder ingerichte keuken om zo de huur te kunnen uitsparen. DAT kunnnen de jongeren niet , alles moet piccobello in orde zijn, zelfs geschilderd en behangen en de tuin aangelegd, en dan maar zagen dat alles zo duur is en dat ZIJ dat niet meer kunnen. wij waren wel 40 jaar als ons huis in orde was!!! Als de jeugd dit ook doet, kunnen ze zich ook een huis bouwen of kopen maar nu wil de jeugd starten op dezelfde manier als hun ouders na 20-30 jaar hard werken!!! En dat, inderdaad, is niet meer mogelijk. Ik word steeds wit van woede als ik hun redenering hoor!!! EN TOCH HEBBEN WIJ VIER KINDEREN!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Let's face it: de huizenmarkt is belachelijk duur tegenwoordig. De rest vind ik in België allemaal nog wel meevallen. Al een geluk dat de rentes lager liggen nu...
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Partijlid
|
![]() Mja het leven is niet echt aan de goedkope kant
![]() Maar veel hangt inderdaad af van jezelf: ook wij hebben drie kinderen, hebben gebouwd begin jaren 80 en net zoals de dame in vorige post hebben ook wij al onze vrije tijd in dit huis gestoken (het scheelt al vlug een miljoentje hoor!) In die 21 jaar dat we getrouwd zijn, zijn we welgeteld 1* met vakantie geweest naar het buitenland, namelijk het jaar dat we trouwden. Mijn oudste zoon zit op kot in Gent, mijn dochter volgt in oktober en de jongste gaat naar het middelbaar. Onze grootste uitgaven gaan dus naar de studies van de kinderen. Wat we wel niet opgeven zijn onze abonnementen op Club Brugge, dit is ter vervanging van ons jaarlijks verlof ![]() Ik moet wel zeggen dat de twee oudsten deze volledig zelf financieren door middel van weekendjob in de horeca. Ze begrijpen tenvolle dat wij dat niet kunnen financieren voor vijf personen en maken daar zeker geen probleem van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Mijn kinderen hebben ook nooit zakgeld gekregen en deden weekendwerk en babysitten;
Ook nooit financiële hulp bij de aankoop van een huis en toch hebben drie van de vier kinderen een mooie eigendom, maar ja, ze hebben handen aan hun lijf , zelfs met universitaire studies!!! En voor wie het weten wil; wij krijgen ongelooflijk veel liefde en vriendschap van onze kinderen, alhoewel ze zeker nooit verwend werden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Je bewijst er je kinderen geen dienst mee met hun handen vol geld te duwen! (mijn bescheiden mening é) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Boer Bavo, sorry, ik kan moeilijk akkoord gaan met je uitspraken.
1. Waarom pikeer je zo op uitkeringsgerechtigden? Denk je dat dat zo een gemakkelijk leven is? Denk je dat het easy money is? Probeer eerder het geld te zoeken waar het is, in de bovenste regionen van de bevolking. Waar alles kan en corrupt is. En waar vrienden dienstjes en afpersingen dagelijkse business zijn? 2. De huizen zijn vorig jaar met 25% (!!!) 1/4 dus gestegen ! Alleen via de huisvesting e.d. kan een jong koppel nog het leven instappen. En daarvoor stonden bouwgronden al aan 100€/m2 gemiddeld. 3. Het klimaat, de maatschappij is zodanig veranderd dat je onmogelijk conclusies van a+b kunt trekken. Alles is commercieëler geworden. Er zitten immokantoren op gronden en huizen die alles omhoog trekken. Veel keuze heb je niet. Ze kopen zoveel mogelijk op. En verkopers gaan via hun omdat ze vlug resultaat hebben. Ten slotte? Wat is zijn alle stellingen tot nu relevant naar het eerste discussie onderwerp? Mijn vraag was: is het leven duurder geworden en ondervinden jullie dit? In ieder geval zijn de eerste peilingen zoals verwacht: Er zijn mensen met laat inkomen en mensen die tot minstens dubbel (!) zoveel verdienen. dat betekent dubbel zoveel koopkracht. En dan zwijgen we nog van de extra's die in die topverdiensten er bij komen. Misschien zit ik wel op een verkeerd forum? Zitten hier ook mensen uit de arbeiders klasse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe verklaar je dit dan? Het huis van mijn ouders, gebouwd in 1978, dus leidingen en badkamer enzo is dringend aan vervanging toe. Toch wordt dit huis nu geschat op 2.5 tot 3 keer al het geld dat mijn ouders er ooit instaken. Wat een inflatie zeg, onmogelijk! Neen, huizen zijn gewoon veeeeeel duurder geworden... mede omdat mensen eindelijk door hebben dat een huis een goede investering is. Meer vraag, hogere prijs: logisch!
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ook fiscaal is het een pak intressanter een lening aan te gaan voor het verwerven van een onroerend goed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Laten we ons bij het onderwerp houden:
En dat is: Hoe hard moet je werken om hoeveel te verdienen en kom je er mee rond ! Het is betreurenswaardig dat 43% meer dan 2000€ verdient t.o.v. 34% minder dan 1500€ ! Dit werkt armoede in de hand. Wat is je netto inkomen, zonder extra's? > 2500€ 17% [ 4 ] 2000€ - 2500€ 26% [ 6 ] 1500€ - 2000€ 4% [ 1 ] 1000€ - 1500€ 34% [ 8 ] 500€ - 1000€ 8% [ 2 ] 0 - 500€ 8% [ 2 ] Totaal aantal stemmen : 23 Wat is bv. de meerwaarde in werk dan? Werken deze mensen zoveel harder per uur? Hebben zoveel mensen een belangrijke verantwoordelijkheden dragende functie? Of hebben ze een gat in de markt gevonden? Voor mijn part mogen we terug naar het communisme, waar iederen zg. evenveel verdiende. Ofwel denk ik dat ik in de sex of diefstal of oplichtingsindustrie ga. Met eerlijk werken kom je er toch nooit. In België moet je een beetje een smeerlappeke zijn om poen te scheppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Nee nog niet. Zeg zo es int kort waar het op neer komt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat zijn betere mensen dan mensen zonder diploma. daarom verdienen ze meer. mensen die vinden dat ze te weinig verdienen zijn dom of lui. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Zelfs als we met twee lenen, komen we er bijlange niet. Ik heb nog geen uitzicht op werk zodus mij gaan ze niet veel geven...
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Zelfs een huis waar bijstaat: 'op te knappen' kost meer. ('Op te knappen' betekent overigens in de woningmarkt: nog miljoenen en miljoenen kosten.)
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarom zeg ik, wat ik hier al meermaals op het forum heb gezegd: Jobs en de economie, dat is momenteel prioriteit nummer 1, vind ik.
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dan was de afzet weeral direkt gehalveerd: maw de economie er nóg slechter aan toe; oftewel nóg meer werklozen en nóg lagere lonen, staatsschuld, ... bovendien is er een behoorlijk deel mensen die zich al die dingen niet kunnen verloorloven, als je echter idd tot die groep mensen behoort die zich nog vanalles kan permitteren dan lijk je minder snel in contact te komen met die groep die dat niet kan... (vraag me niet waarom - ik heb gewoon de indruk dat het zo werkt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
(n de economie: ik heb de indruk dat alles wat zogenaamd in het belang van de economie is, voornamelijk in het belang van grote aandeelhouders e.d. is) |
||
![]() |
![]() |