Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2011, 19:53   #21
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
Uw probleem is dat ge iedereen over dezelfde kam scheert.
standaard MO.
Niets nieuws.
Oud 10 januari 2011, 20:01   #22
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Zij zal dat zelf nooit door hebben ....maw zij is onderdeel van het probleem .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 20:47   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
16. En als twee temiffen van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, God is Berouwaanvaardend, Genadevol
Die "temiffen" is een inscanfout. Het moet "temidden zijn:

Als twee temidden van U...
vermits de toehoorders enkel mannen waren (als iets aan de vrouwen moet worden gezegd wordt dit erbij verteld "zeg aan uw vrouwen dat") slaat dit op homosexuele verhoudingen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 00:28   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee echt? Dus u en Wisord kunnen wel niet weerleggen dat mijn mening juist is en daarom ben ik een onderdeel van het probleem..allemaal vast heel logisch ; voor venten toch!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 01:17   #25
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Een man moet werken, maar als de vrouw niet wil werken hoeft dat niet. Mijn vrouw mag hierover zelf beslissen. In mijn geval werkt ze nu wel, maar als ze thuis wil blijven voor de kinderen mag dat ook van mij.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 10:34   #26
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt, maar gana ze daarna ook de arbeidsmarkt op?
Of trouwen ze in blijven ze thuis omdat hun man nu eenmaal " eerverlies " lijdt wanneer zij kan werken maar hij niet?
Kom het eens uitleggen wanneer ik weer een dame heb die van haar man( meestal werkloos) niet mag blijven werken!
Dat moeten ze zelf weten, ze weten hoe het zit.
In Nederland krijgt de niet werkende partner van de belastingdienst 2000 euro p.j. om o.a. de orthodoxe islamiet nog een beetje te helpen zijn slavin te voeden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 10:42   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is dat voor onzin, je moet zowat een eeuw teruggaan om te kunnen zeggen dat vrouwen voornamelijk het huishouden deden en bovendien is een huisvrouw geen slavin, kruip eens terug in uwen beerput gij!
Je moet daar minder ver voor terug in de tijd dan je denkt.
Mijn moeder en mijn ex-schoonmoeder mochten geen eigen bankrekening hebben zonder toelating van hun echtgenoot en konden zelfs hun erfenis niet zelf in ontvangst nemen als gehuwde vrouwen.
Voor mijn ex-schoonmoeder spreken we over het jaar 1978.

Niet zij maar haar echtgenoot moest aanwezig zijn op de verdeling van de erfenis van haar ouders en haar handtekening was niet geldig voor het akkoord en in ontvangstname van de erfenis, haar echtgenoot moest tekenen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 10:45   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Een man moet werken, maar als de vrouw niet wil werken hoeft dat niet. Mijn vrouw mag hierover zelf beslissen. In mijn geval werkt ze nu wel, maar als ze thuis wil blijven voor de kinderen mag dat ook van mij.
Waarom moet een man werken?

Ik ken gezinnen waar de man thuis blijft voor de kinderen en zij de kostwinner is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 10:58   #29
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U gaat me toch niet vertellen dat u in dezelfde val trapt als die waarin de beerputlieden trappen? Als je beweert dat de Qoran mannen aanzet vrouwen te bezien als slavinnen of hun bezit, gelieve dat dan ook te staven. Maar u bedoelt het waarschijnlijk wel goed. Verder, een mooie post!
Islamitische mannen beschouwen hun vrouwen als bezit. Het is duidelijk dat ze niet islamitische vrouwen als seksobjecten zien. Kijk maar eens in Brussel en Antwerpen. In vele buurten kan je als niet herkenbare islamitische vrouw niet langer rustig rondwandelen. De koran is een boekske dat aanzet tot ongelijke behandelingen. Het zou verboden moeten worden. Dat is beter voor ieders gezondheid.

Laatst gewijzigd door NOEKIE : 11 januari 2011 om 11:00.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 12:51   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je moet daar minder ver voor terug in de tijd dan je denkt.
Mijn moeder en mijn ex-schoonmoeder mochten geen eigen bankrekening hebben zonder toelating van hun echtgenoot en konden zelfs hun erfenis niet zelf in ontvangst nemen als gehuwde vrouwen.
Voor mijn ex-schoonmoeder spreken we over het jaar 1978.

Niet zij maar haar echtgenoot moest aanwezig zijn op de verdeling van de erfenis van haar ouders en haar handtekening was niet geldig voor het akkoord en in ontvangstname van de erfenis, haar echtgenoot moest tekenen.
1978? dat is wel wat laat denk ik.

maar kom, wat wil je hiermee zeggen? Dat ze in de middeleeuwen geen WC's hadden? dus moeten we niet zeuren als er mensen hun gevoeg in de goot doen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 18:17   #31
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
1978? dat is wel wat laat denk ik.

maar kom, wat wil je hiermee zeggen? Dat ze in de middeleeuwen geen WC's hadden? dus moeten we niet zeuren als er mensen hun gevoeg in de goot doen?
Omdat mijn ex nogal erg nonchalant was met geld heb ik indertijd een depositoboekje opengedaan zonder zijn medeweten. Dat was geen enkel probleem en dat moet geweest zijn in 78 want ik had daar nog genoeg op gespaard om een nieuwe TV te kopen terwijl we nog bij elkaar waren.
Ik weet echter niet of de reglementen voor depositoboekjes en bankrekeningen dezelfde waren of verschillend.
Oud 15 januari 2011, 17:11   #32
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

Typisch Westers is het erkennen van de individuele vrijheid en zelfbeschikking van het individu, ongeacht het geslacht, geloof, geaardheid of politieke overtuiging. Dit maakt de WEsterse wereld uiterst uniek in onze mensenwereld. Niemand bemoeit met je en je bent vrij om te doen wat je wil; er is bijna geen sociale controle en men keurt raar of afwijkend gedrag niet direct af. Niets vindt men hier echt abnormaal.

Snappen jullie nu wat de vrijheid is van de WEsterse wereld.
In India tolereert men niet dat je als meisje naakt op internet wil staan of een heleboel vriendjes hebt. MEn vermoord zulke meisjes of verstoot ze als oud vuil. Hierom is India geen westers land. Zelfde geldt voor andere landen buiten de WEsterse wereld, vooral als er een oud geloof daar is dat domineert. Het gaat hierbij niet alleen om islam, nee, in elk geloof heeft de vrouw een ondergeschikte positie en rol en moet zij gehoorzamen en haar plichten vervullen. Geloof lijkt sterk op vrouwen onderdrukking.

moeilijke zaak.

dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be