![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
Als ik de threads overloop die al aan dit onderwerp zijn volgeschreven, dan geloof ik niet dat de Vlamingen geïnteresseerd zijn aan de waarheid over LeoII. Zij zijn uitsluitend geïnteresseerd in HUN waarheid: Leo was een massamoordenaar. Punt uit.
Alle ernstige historici (behalve de nieuwe vlaamse lichting) zijn het er over eens dat heel het verhaal een door Groot Britannië opgezette lastacampagne is, maar de Vlaming? Neen hij weet wel beter..... |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien de geschiedenisvervalsing die op school nog altijd wordt aangeleerd, te doen rechtzetten?
J-M Dedecker probeert dat trouwens ook.
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bruno Yaminne?
Sophie De Schaepdrijver?
|
|
|
#27 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
|
|
|
|
|
#28 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik heb destijds op school geleerd dat Leopold II de slavernij afschaftte (deed hij helemaal niet), dat hij infrastructuur uitbouwde voor de bevolking (gebeurde helemaal niet), en dat hij de kolonie aan België schonk (hij verkocht de kolonie onder zware druk). Mijn geschiedenisleraar repte met geen woord over dode Kongolezen. Het gaat dus niet over de keuze van de leerstof, maar over de hardnekkige reflex om te tegen de leerlingen te liegen als Leopold II ter sprake komt. |
|
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#31 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
NUja waarom dit niet op een bepaalde dag in de klas,
Goeiemorgen, ga allemaal zitten jongens en meisjes... Deze dag zal jullie leven veranderen, jullie zijn nu 13 jaar, welnu, 1. De Sint bestaat niet 2. De paashaas bestaat niet 3. Leopold was geen lieve koning, een monster met miljoenen doden op zijn naam 4. Koning Albert I, is niet van de rost gevallen, hij is afgeknalt geweest. voilla, iemand slokje water nodig? |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neem dit maar aan van een... onderwijzer. |
|
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
Dat sommige leerkrachten het leerprogramma niet kunnen ag-fwerken zal wel meer aan hun kleuterachtige manier van lesgeven liggen. Jongeren moeten voorbereid worden op verdere studies en niet op vb: luidop lezen. Mijn ervaringen hebben me geleerd dat vele leerkrachten enkel geven wat in het leerprog staat uit 1/ luiheid! 2/gewoonte. En dan het oude smoesje dat het leerplan al vol zit! Ik heb ook leerkrachten gehad die snel lesgaven en dus veel vrijheid in programma hadden. Die vulden we dan op met een tentoonstellingbezoek of workshop. In ieder geval: mss. tijd om het onderwij eens grondig af te stellen op basis van de "resultaatverbintenis". Maw leerkrachten evalueren op prestaties. En dus ook geen vaste benoemingen meer, want die zijn dé hoofdreden voor de ongemotiveerde werknemers. (al mag je niet iedereen over dezelfde kam scheren) |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Schaf de vaste benoeming af en je hebt nog meer problemen om de openstaande banen in te vullen. Nu al kampt het onderwijs met een nijpend probleem aan arbeidskrachten. U wil het dus nog onaantrekkelijker maken! |
|
|
|
|
|
|
#39 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
Kan ik best geloven, lager onderwijs on veel minder berekend omdat er leerlingen bijzitten met een grote en leerlingen met een kleine intellectuele capaciteit. Op dat niveau is er namelijk nog geen filtratie gebeurd (zoals later ASO- TSO,...). Ten tweede zijn leerlingen op een basisschool ook veel minder vragende partij voor actuele topics. Die laten het initiatief veel vlugger over aan de leerkracht en du is het een "voller" leerprogramma. |
||
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|