Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 januari 2011, 14:26   #21
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

weet er eigenlijk iemand waar die betoging nu juist tegen zal zijn? Sommigen zitten daar omdat ze tegen de n-va zijn, of tegen vlaanderen, of tegen staatshervorming, of gewoon omdat ze een regering willen (gelijk welke) of omdat ze een toekomst willen voor de jeugd etc etc etc. Mijn insziens toch zeer veel verschillende dingen, dus ik vraag me nu af wat het centrale standpunt nu is van die gasten. Want als die voorzitter van jong cd&v zegt dat het gaat over de toekomst van de huidige jongeren, tjah, dan kan ik ook gaan meelopen hé. Ik wil namelijk ook een goeie toekomst, vandaar dat er nu zware hervormingen nodig zijn.
Alleen denk ik dat als ik daar zou meelopen, de persoon naast mij daar waarschijnlijk volledig iets anders over zal denken. En die daarnaast opnieuw wat anders.
vrijevlaming is offline  
Oud 15 januari 2011, 14:35   #22
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
weet er eigenlijk iemand waar die betoging nu juist tegen zal zijn? Sommigen zitten daar omdat ze tegen de n-va zijn, of tegen vlaanderen, of tegen staatshervorming, of gewoon omdat ze een regering willen (gelijk welke) of omdat ze een toekomst willen voor de jeugd etc etc etc. Mijn insziens toch zeer veel verschillende dingen, dus ik vraag me nu af wat het centrale standpunt nu is van die gasten. Want als die voorzitter van jong cd&v zegt dat het gaat over de toekomst van de huidige jongeren, tjah, dan kan ik ook gaan meelopen hé. Ik wil namelijk ook een goeie toekomst, vandaar dat er nu zware hervormingen nodig zijn.
Alleen denk ik dat als ik daar zou meelopen, de persoon naast mij daar waarschijnlijk volledig iets anders over zal denken. En die daarnaast opnieuw wat anders.
Het doel is 'Een oplossing voor ons land!'. Spijtig genoeg niets concreet, gewoon dat ze een oplossing willen. Ze zeggen er niet bij hoe of wat.
Oud 15 januari 2011, 14:36   #23
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weet er eigenlijk iemand waar die betoging nu juist tegen zal zijn?
Ik verwacht weer een massa Belgische vlaggen en een (paradoxaal) oubollig kunstmatig Belgie-gevoel. Ik zou dus maar thuisblijven als ik u was
fredo2008 is offline  
Oud 15 januari 2011, 14:38   #24
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
Ik verwacht weer een massa Belgische vlaggen en een (paradoxaal) oubollig kunstmatig Belgie-gevoel. Ik zou dus maar thuisblijven als ik u was
Naarmate te tijd vordert, geniet ik meer en meer van dit soort taferelen der machtelozen.
Oud 15 januari 2011, 14:58   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die jonge - en redelijk onnozel klinkende knaap, die op de zevende dag er over kwam lullen, die zei iets in de zin van: "we weten ook niet wat er moet gebeuren maar, het moet nu wel gaan gebeuren." Gewoon radeloosheid dus.

De volledige vrijblijvendheid van de betoging zal naderhand, o.a. door de BRT, ingevuld worden al naar gelang het succes ervan. Begrijp je? Veel volk maakt de betoging anti-N-VA, weinig volk maakt de betoging anti-Belgisch, een mislukking als het ware.
Oud 15 januari 2011, 16:45   #26
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
Ik zeg het u, een tegenbetoging is niet nodig. Ga daar mee betogen met leeuwenvlaggen en spandoeken "Recht op autonomie" en ge ontkracht direct dat het een pro-Belgische mars zou zijn (wat het technisch gezien eigenlijk niet is).
Oud 15 januari 2011, 17:02   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
ik moet werken, anders wou ik wel deelnemen aan de revolutie
Neem je toch een dag verlof voor?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 januari 2011, 20:03   #28
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Dat zou werkelijk hilarisch zijn. Je wacht gewoon af of er veel volk is, zoja, dan sleur je een hoop leeuwenvlaggen uit je koffer en dan is het "s avonds een "massaal bijgewoonde Vlaamse optocht".
Hulde aan de clerck jr.
poekieJ is offline  
Oud 15 januari 2011, 20:40   #29
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
En daarbij, wie kan er één succesvolle flamingantische betoging opnoemen van de laatste 20 jaar ??? Je mag nog de hele opkomst van al die manifestaties bijeentellen, kom je nog niet aan het aantal deelnemers van pakweg de Belgavox-concerten. Flamingantisme heeft geen maatschappelijk draagvlak en is een vorm van folklore.
Elk jaar zijn er verschillende pro-vlaamse betogingen.

En wat de Belgavox-concerten betreft, hoeveel zijn daar niet aanwezig voor de concerten zelf.
Ratatosk is offline  
Oud 15 januari 2011, 21:05   #30
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Dat zou werkelijk hilarisch zijn. Je wacht gewoon af of er veel volk is, zoja, dan sleur je een hoop leeuwenvlaggen uit je koffer en dan is het "s avonds een "massaal bijgewoonde Vlaamse optocht".
Hulde aan de clerck jr.
Gaan de Brussels\frankofiele flikken u vlaamse vlaggen nie in beslag pakken?
Oud 15 januari 2011, 21:15   #31
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Gaan de Brussels\frankofiele flikken u vlaamse vlaggen nie in beslag pakken?
De Belgische staat kennende zullen een "Herman Van den Reeck" niet schuwen.
Ratatosk is offline  
Oud 21 januari 2011, 00:46   #32
Fred Kroket
Burger

Fred Kroket's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Vraagje... Ben jij toevallig een Franstalige die hoopt Vlaamsgezinden voor zijn kar te spannen om mee te lopen in die betoging voor België?

Indien ja, mooi initiatief, maar ontdoe je tekst eerst van gallicismen en taalfouten.
Sorry voor mijn taalfouten, en gallicismen, maar dat is de fout van het onderwijs. Ben maar tot mijn 24ste naar school/unif geweest.

En nee ik heb geen enkele band met die betoging.
Ben ook niet van plan om een tegenbetoging te organiseren.

Ik denk dat je de oorspronkelijke uitnodiging niet snapt. Iedereen mag meestappen die dat een oplossing voor België wilt. Het is niet nodig om te gaan tegenbetogen je kan gewoon meestappen als Vlaamsgezinde.
Oud 21 januari 2011, 00:58   #33
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
En daarbij, wie kan er één succesvolle flamingantische betoging opnoemen van de laatste 20 jaar ??? Je mag nog de hele opkomst van al die manifestaties bijeentellen, kom je nog niet aan het aantal deelnemers van pakweg de Belgavox-concerten. Flamingantisme heeft geen maatschappelijk draagvlak en is een vorm van folklore.
Een van de laatste betogingen:
link
Oud 21 januari 2011, 01:53   #34
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En niet alleen met de bevolking, want je moet ook nog eens de band met de geschiedenis volledig kwijt zijn om het onderstaande te schrijven:

Weet ons Maaike dan niet dat 'De Stomme Van Portici' aanleiding was tot een separatistische opstand?
en dan nog vanuit Luik
Oud 21 januari 2011, 06:33   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Het doel is 'Een oplossing voor ons land!'. Spijtig genoeg niets concreet, gewoon dat ze een oplossing willen. Ze zeggen er niet bij hoe of wat.
Zo hoor ik Olijke Bart al 7 maanden bezig.
Niks nieuws dus.
Henri1 is offline  
Oud 21 januari 2011, 06:53   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dat is de reden waarom ik er niet zal zijn. Het zou door de media toch maar gerecupereerd worden als een pro-belgique betoging.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 21 januari 2011, 08:42   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat telt? De kwantiteit of de kwaliteit? De inhoud of de verpakking? De betoging zondag heeft duidelijk tot doel kwantiteit en verpakking. Mij niet gelaten, uiteraard. Dat iedereen die wil gerust gaat betogen. Feit blijft dat het allemaal niks voorstelt: niet de betoging, noch Camping 16, noch de KVS-artiesten en nog veel minder de "zingende studenten in het Vlaams Parlement".
Dat de nationale media er veel aandacht aan gaan schenken, staat buiten kijf. Maar ook hier geldt de vraag: wat is dat meer dan een act in de show? Soit, ik heb geen zin om tijd en energie te steken in dat soort dingen die niets, maar dan ook niets betekenen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 21 januari 2011, 08:56   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat telt? De kwantiteit of de kwaliteit? De inhoud of de verpakking? De betoging zondag heeft duidelijk tot doel kwantiteit en verpakking. Mij niet gelaten, uiteraard. Dat iedereen die wil gerust gaat betogen. Feit blijft dat het allemaal niks voorstelt: niet de betoging, noch Camping 16, noch de KVS-artiesten en nog veel minder de "zingende studenten in het Vlaams Parlement".
Dat de nationale media er veel aandacht aan gaan schenken, staat buiten kijf. Maar ook hier geldt de vraag: wat is dat meer dan een act in de show? Soit, ik heb geen zin om tijd en energie te steken in dat soort dingen die niets, maar dan ook niets betekenen.
Maar allee.

Het is gewoon fun.

Niets meer dan een excuus om achteraf op café te zitten
Pelgrim is offline  
Oud 21 januari 2011, 08:58   #39
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Maar allee.

Het is gewoon fun.

Niets meer dan een excuus om achteraf op café te zitten
Daar heb ik geen betoging voor nodig, hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 21 januari 2011, 09:00   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Daar heb ik geen betoging voor nodig, hoor.
Ja maar zo komt ge nog wat nieuw volk tegen eh.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be