![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is een mooie en aanvaardbare uitleg die je hier neerzet en hopelijk gebeurt dit in de praktijk net zo. Laatst gewijzigd door Tejokus : 16 januari 2011 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Neen, want de voorwaarde is dat ik gratis moet gaan werken. Dus wat verdien ik er meer aan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat je op arbeidszorg doelt?
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat men in de praktijk blijft opbotsen tegen een torenhoge muur bureaucratie en regeltjes op verschillende niveau's die niet op elkaar afgestemd staan. D�*t houdt de mensen met een arbeidshandicap tegen, en me dunkt niet de visie van de mensen die met activering bezig zijn. Al zal je helaas overal wel gefrustreerde rotte appels hebben.
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Ik zit in GTB en ik moet naar een psycholoog en een maatschappelijk assistent (ofzo). Om daar naartoe te gaan moet ik al meer dan 1 uur op de bus of trein want het ligt in de uiteinden van de provincie. Omdat ik een psychische problematiek heb, nl. paniekaanvallen, vormt het voor mij al een obstakel.
Het blijkt al zeer moeilijk om een stage voor mij te regelen. Dit is nu al maanden bezig. Deze stage moet ik uiteraard gratis doen. Ik ben niet zeker van een aanwerving. Men zal wel conclusies trekken uit deze stage. Als ik het aankan, verraad ik zogezegd mijzelf want dat betekent dat ik gewoon werk gerust aankan. Doe ik het niet, val ik in arbeidszorg. Een beschutte werkplaats of sociale werkplaats zoals de kringloopwinkel. En wat gaat dat bijbrengen aan een jongen die met gemak zijn hogere studies in eerste zit is doorgeraakt ? Mij een beetje in de ogen wrijven hoe laag ik gevallen ben. Ik werk, en daarmee is het voor Muyters en Fonske Leroy opgelost. Rijk word ik er zeker niet van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel dat een gehandicapte voor 33% werkonbekwaam is en een jaar later zou die dan fit en gezond zijn om te werken. Dat is gelijk het verschil tussen de geneesheer van het bedrijf en een huisdokter. Nu, ik kan je niet helemaal ongelijk geven ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 16 januari 2011 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Binnenkort kan de staat weer 100 miljard ophoesten voor Dexia die in Amerikaanse obligaties zit. Maar die kleine groep zieken en mensen met een been af die moeite hebben met werken, gaan we natuurlijk activeren.
Waarom bij de actieve senioren de zweep er niet opleggen ? Of hoogintellectuele kinderen van hun 14 op de arbeidsmarkt inschakelen ? Allemaal gemist potentieel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is het woord 'vergrijzing' nog niet geland bij jullie? Vort, aan het werk en niet zo janken. (individuele schrijnende gevallen daar gelaten)
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() activering is goed, het is de taak van de overheid om er voor te zorgen dat men geholpen wordt om werk te vinden. De volgende jaren gaan er duizenden mensen op pensioen, die moeten vervangen worden of onze economie valt stil.
Maar uiteindelijk is het niet enkel aan die mensen om werk te gaan zoeken, het is vooral aan de bedrijven om die "oudere" mensen ofwel niet te ontslaan ofwel ze een kans te geven. Anders zijn alle activeringsprogramma's voor niets.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zijn de uitkeringen misschien toch te hoog?
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij behoren tot de beste klussers van het land.
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Polen en .... zijn een pak beterkoop.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() of de lonen te laag?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou ook kunnen dat de lasten op de lonen te hoog zijn.
Laat ons net daaraan iets willen doen.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je gaat er toch niet vanuit dat de gewone werkmens zo naïef is?
|
![]() |
![]() |