Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 januari 2011, 19:26   #21
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;5233081]
Citaat:

Dat van die "tanden kapot bijten" zullen we nog moeten zien.
Eén ding is zeker: Mocht het VB er niet zijn zou de NVA al lang langs de kant staan zoals vandaag reeds geeist door De Gucht/Michel, de Vlaamse pers en ander ongedierte...

Ik denk dat het weinig met het bestaan van VB te maken heeft.
N-VA heeft het gewoon slimmer aangepakt.
De Prof is offline  
Oud 16 januari 2011, 19:27   #22
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Niet akkoord hiermee. Het Vlaams Blok onder leiding van Dillen en later Frank Vanhecke heeft grote verdiensten gehad.

De Vlaamse taaleisen zijn naar voor gebracht, maar ook het opkomen voor het behoud van onze identiteit (ethnisch, cultureel, religieus).

De overwinning in 2004 was een optelsom tussen heel wat Vlaams nationale stemmen en stemmen die het vreemdelingenlegioen van paars een halt wilde toeroepen.
Vlaams Belang/Blok heeft dan wel vele jaren de boeman geweest waar iedereen van hoorde bang te zijn; niemand is er ooit echt bang van geweest. Als een woeste leeuw die opgesloten zat in de zoo van Antwerpen. Zo'n leeuw die wel hard kan brullen (en ongetwijfeld hard kan klauwen), maar waar de mensen in de zoo absoluut niet bang van zijn.

Met N-VA hebben we een sluwe en loslopende leeuw die minder hard brult en misschien ook minder hard klauwt. Maar die leeuw loopt al 7 maand los, en zorgt hierbij voor terreur aan de andere kant van de taalgrens.
bgf324 is offline  
Oud 16 januari 2011, 19:56   #23
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Allemaal de schuld van het VB.

Amen!
fabianen is offline  
Oud 16 januari 2011, 19:57   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Is het eigenlijk ook iemand opgevallen dat in de Panorama uitzending over de splitsing van België N-VA en VB niet echt overeenkwamen ? Het ging hier enkel over de splitsing en zelfs daarover komen ze niet overeen ?!

VB heeft 12 van de 150 federale zetels en 21 van van 124 Vlaamse gewestelijke zetels.

Ze hebben er al meer gehad en hebben hiervoor ook partijfinanciering gekregen. Misschien een tijd om een burgerinitiatief om de verkozenen op te roepen om eindelijk iets te doen met hun zetels.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 16 januari 2011, 19:59   #25
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Is het eigenlijk ook iemand opgevallen dat in de Panorama uitzending over de splitsing van België N-VA en VB niet echt overeenkwamen ? Het ging hier enkel over de splitsing en zelfs daarover komen ze niet overeen ?!

VB heeft 12 van de 150 federale zetels en 21 van van 124 Vlaamse gewestelijke zetels.

Ze hebben er al meer gehad en hebben hiervoor ook partijfinanciering gekregen. Misschien een tijd om een burgerinitiatief om de verkozenen op te roepen om eindelijk iets te doen met hun zetels.
heeft te maken met de visie van beiden:
- n-va wilt een onafhankelijk vlaanderen in een europa der regio's, dus stelselmatige verdamping van belgie.
- vb wilt nu een onafhankelijk vlaanderen
Shadowke is offline  
Oud 16 januari 2011, 20:08   #26
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht

Ik denk dat het weinig met het bestaan van VB te maken heeft.
N-VA heeft het gewoon slimmer aangepakt.
Gezien de ongeloofljke afwezigheid van scrupules wat betreft het uitsluiten van staatsgevaarlijke partijen vanwege het establishment de afgelopen dertig jaar enerzijds en de dagdagelijkse NVA bashing van dit ogenblik anderzijds ben ik het hier volledig mee oneens.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 januari 2011 om 20:08.
Fieseler is offline  
Oud 16 januari 2011, 20:10   #27
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

ja...en?

Citaat:

Ja....en?

Citaat:
aha...een oproep tot afschaffing van het cs vanuit onverwachte hoek...
Oud 16 januari 2011, 20:12   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Gezien de ongeloofljke afwezigheid van scrupules wat betreft het uitsluiten van staatsgevaarlijke partijen vanwege het establishment de afgelopen dertig jaar enerzijds en de dagdagelijkse NVA bashing van dit ogenblik anderzijds ben ik het hier volledig mee oneens.
Ik ken geen andere separatistische partij in Europa (om nog maar te zwijgen over de rest van de wereld) met zo'n hoge scores die zo zacht is behandeld geweest door het "establishment" dan het Vlaams-Belang. Er zijn weinig separatistische leiders ter wereld die kunnen zeggen dat ze aan hun jarenlange strijd tegen een staat een villa een wagen met chauffeur hebben overgehouden gefinancierd via de de staat die ze bestrijden.
solidarnosc is offline  
Oud 16 januari 2011, 20:12   #29
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Vlaams Belang/Blok heeft dan wel vele jaren de boeman geweest waar iedereen van hoorde bang te zijn; niemand is er ooit echt bang van geweest. Als een woeste leeuw die opgesloten zat in de zoo van Antwerpen. Zo'n leeuw die wel hard kan brullen (en ongetwijfeld hard kan klauwen), maar waar de mensen in de zoo absoluut niet bang van zijn.

Met N-VA hebben we een sluwe en loslopende leeuw die minder hard brult en misschien ook minder hard klauwt. Maar die leeuw loopt al 7 maand los, en zorgt hierbij voor terreur aan de andere kant van de taalgrens.
Helemaal juist.
Het VB zat achter tralies (ook dank zij de NVA) en de NVA (dank zij het VB) niet.
Oud 16 januari 2011, 20:18   #30
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik ken geen andere separatistische partij in Europa (om nog maar te zwijgen over de rest van de wereld) met zo'n hoge scores die zo zacht is behandeld geweest door het "establishment" dan het Vlaams-Belang. Er zijn weinig separatistische leiders ter wereld die kunnen zeggen dat ze aan hun jarenlange strijd tegen een staat een villa een wagen met chauffeur hebben overgehouden gefinancierd via de de staat die ze bestrijden.
Ik ken dan weer geen andere linkse partij in Europa (om nog maar te zwijgen over de rest van de wereld) die zo intiem is met royalty, ministers van staat, haute finance en bourgeoisie als marginaal links in Belgie.
Weinig buddies van Albert frere, E. Davignon, Willy Claes en Lippens kunnen zeggen dat ze intiem zijn met marginaal links

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 januari 2011 om 20:24.
born2bewild is offline  
Oud 16 januari 2011, 20:30   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
heeft te maken met de visie van beiden:
- n-va wilt een onafhankelijk vlaanderen in een europa der regio's, dus stelselmatige verdamping van belgie.
- vb wilt nu een onafhankelijk vlaanderen
Zo kan ik nog bijzetten:

- VB wil Brussel-Vlaams en hoofdstad van hun republiek.
- Alleman wil van N-VA weten welke richting zij Brussel zien uitgaan.

Maar er moet toch ergens een compromis voor te vinden zijn ? Het is zonde van de 12 zetels niet te gebruiken...

Stel dat deze 2 partijen 2/3 van de stemmen hebben in elke taalgroep, zij krijgen niet eens BHV gesplitst.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 16 januari 2011, 20:36   #32
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Van VB en LDD hoor je niks, het is of ze in een eeuwige winterslaap zitten.
VB wacht eerst tot de Champagne koud genoeg is...
Oud 16 januari 2011, 20:44   #33
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is een zwak excuus om eigen vadsigheid te verbergen.Niemand belet een partij om acties te voeren of andere initiatieven te nemen ook al is er geen aandacht van de media.

Er zijn twee Vlaams-nationalistische partijen. Een ervan heeft geen flauw idee hoe die Vlaamse onafhankelijkheid te realiseren maar meent dat Europa dat probleem voor hen in een verre toekomst zal oplossen en een andere is zogenaamd "revolutionair" maar zijn zo vadsig door jarenlange Belgische subsidies die hun duur leven heeft gefinancierd dat ze met moeite uit hun zetel raken in hun villa's aan de rand van de stad laat staan een "revolutie" organiseren. Eigenlijk is alles en iedereen in België inclusief de Vlaamse beweging zielig. De Belgicisten komen niet verder dan hun baard te laten staan om hun dierbaar land te redden en zelfs zover komt VB niet..........
Ben voor de verandering eens volledig akkoord met u.

Het zieligst is natuurlijk klein links.
Oud 16 januari 2011, 20:47   #34
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is een zwak excuus om eigen vadsigheid te verbergen.Niemand belet een partij om acties te voeren of andere initiatieven te nemen ook al is er geen aandacht van de media.

Er zijn twee Vlaams-nationalistische partijen. Een ervan heeft geen flauw idee hoe die Vlaamse onafhankelijkheid te realiseren maar meent dat Europa dat probleem voor hen in een verre toekomst zal oplossen en een andere is zogenaamd "revolutionair" maar zijn zo vadsig door jarenlange Belgische subsidies die hun duur leven heeft gefinancierd dat ze met moeite uit hun zetel raken in hun villa's aan de rand van de stad laat staan een "revolutie" organiseren. Eigenlijk is alles en iedereen in België inclusief de Vlaamse beweging zielig. De Belgicisten komen niet verder dan hun baard te laten staan om hun dierbaar land te redden en zelfs zover komt VB niet..........
U bent vaak erg oneerlijk in uw commentaar, maar nu zit u er vlak op. Daarom beweegt er niets, niemand durft bewegen.

Doet er overigens aan denken dat ik mij dringend moet scheren voor iemand dingen gaat denken die niet waar zijn.
Oud 16 januari 2011, 21:02   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ben voor de verandering eens volledig akkoord met u.

Het zieligst is natuurlijk klein links.
Het is geen vetten in België dat klopt. Anderzijds komen we iets makkelijker uit onze zetels dan mensen die daar nochtans goed voor betaald worden.
solidarnosc is offline  
Oud 16 januari 2011, 21:03   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
U bent vaak erg oneerlijk in uw commentaar, maar nu zit u er vlak op. Daarom beweegt er niets, niemand durft bewegen.

Doet er overigens aan denken dat ik mij dringend moet scheren voor iemand dingen gaat denken die niet waar zijn.
Och ik ben gestopt met tellen hoeveel keer rechtse medemensen me hier al gelijk hebben gegeven.
solidarnosc is offline  
Oud 16 januari 2011, 21:08   #37
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Er is niks maar dan ook niks dommer dan in deze belgische wantoestand en chaos op het VB te schieten.

Zij hebben hier jaren voor gewaarschuwd.
En zonder het VB zou de NVA al lang geplooid zijn.
Demper is offline  
Oud 16 januari 2011, 21:08   #38
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is geen vetten in België dat klopt. Anderzijds komen we iets makkelijker uit onze zetels dan mensen die daar nochtans goed voor betaald worden.
Misschien heeft het ook te maken dat links anders makkelijk de kant kiest van de nationalisten, maar hier aanschurkt bij het centrale regime en dan nog van een bourgeoisstaat?
Oud 16 januari 2011, 21:09   #39
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Och ik ben gestopt met tellen hoeveel keer rechtse medemensen me hier al gelijk hebben gegeven.
Als je het natuurlijk procentueel bekijkt...
Oud 16 januari 2011, 21:28   #40
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, waren de vingers op?
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be