Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2011, 21:35   #21
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat stelt links voor in Gent en bij uitbreiding in gans Vlaanderen? Een povere 20 %. Je pijlen richten naar rechts helpt niet, daarmee zijn jullie echt niet uit de zorgen.
In Gent beschikken sp.a, Groen! & Pro Gent (het vroegere SLP) over 22 van de 51 zetels. Ik heb het voor u uitgerekend: dat is ruim 43%.
Oud 23 januari 2011, 18:34   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
De woekerende zweer spat open. Wat reeds lang onderhuids woekerde komt nu aan het daglicht. Ze hadden den Cissen al veel vroeger moeten opzij zetten...
]
Gelukkig halen ze nog altijd de kiesdrempel, wat niet van alle partijen gezegd kan worden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 21:19   #23
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

tja, van de superdiplomaat tanguy veys had ik ook niet anders verwacht.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 21:35   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
-----------------------------
'De problemen die er binnen onze partij zijn op nationaal niveau, wegen ook in Gent door', zegt voormalig boegbeeld van het Vlaams Belang Francis Van den Eynde.
-----------------------------

Zou geld hier misschien in mee spelen ? Door zetels te verlieren heeft het VB ook veel minder partijfinanciering.
Citaat:
De problemen die er binnen onze partij zijn op nationaal niveau
Allez nu?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 21:37   #25
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
bah...een betogingen van mongoliede gesubsidieerde bobo's
Krachtig argument.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 11:46   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Allez nu?
Ga je ontkennen dat er geen locale medewerkers een jobke hebben op het Nationale niveau van het VB ?

Ze hebben zwaar moeten snoeien in het personeel omdat ze een groot deel van de partijfinanciering zijn kwijt geraakt de laatste verkiezingen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 13:31   #27
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard En de soap gaat verder...

En de zelfvernietiging gaat verder... Wie beschuldigde mij (en al wie afhaakte)in het verleden van natrappen ?

Op de blog van Vanhecke:

Graag wens ik kort te reageren op het artikel dat uw redacteur vorige week geschreven heeft over de problemen van het VB in het Gentse. Deze unilaterale aanval ad hominem tegen de persoon van Francis van den Eynde mag ik als erevoorzitter van het Vlaams Belang niet over mijn kant laten gaan.
Ik reageer hierbij, niet alleen omdat Francis een persoonlijke vriend van mij is, maar omdat het artikel flagrante onwaarheden bevat en een eenzijdige belichting van de Gentse toestanden brengt.

Maar vooreerst een kleine bedenking. Francis van den Eynde heeft niet alleen twintig jaar in het Parlement gezeten én vrijwillig afstand gedaan van zijn mandaat, net zoals hij nu vrijwillig zijn fractieleiderschap in de Gentse gemeenteraad afstaat. Francis van den Eynde heeft ook tijdens de lange 'mars door de woestijn' die aan de successen voorafging, een essentiële rol gespeeld in de heropstanding van het radicale partijpolitieke én niet-partijpolitieke nationalisme. Dat hij zijn gebreken heeft, zoals iedereen, zal ik niet ontkennen. Maar vanaf de jaren zestig stond Francis op de barricaden, onbaatzuchtig. Heel wat mensen die sinds enkele jaren een karaktermoord op hem plegen - en intellectueel nog niet aan zijn enkels komen - zouden daar beter even bij stilstaan. Mocht Francis er niet geweest zijn, het Vlaams Blok, en nadien het Vlaams Belang, had in de moeilijke en rode stad Gent nooit kunnen bloeien zoals ik het heb mogen ervaren als voorzitter. Ik was er getuige van.

Wat de huidige problemen betreft, wens ik uw lezers erop te wijzen dat deze pas zijn ontstaan nadat Francis van den Eynde, zoals ik al zei vrijwillig, zijn parlementair mandaat had afgestaan en een democratische meerderheid in de Gentse gemeenteraadsfractie zich niet wenste neer te leggen bij de oekazen van enkele door de Antwerpse gemeenteraadsfractie gestuurde apparatsjiks. Ik moet mezelf wat dat betreft jammer genoeg herhalen, bis repetita placent. Maar ik kan verder alleen bedroefd vaststellen dat de partij die ik zo graag gezien heb verder gaat op de autodestructieve weg die ze enkele jaren geleden is ingeslagen.

Met Vlaams-nationale groeten

Frank Vanhecke

En dat degenen die Francis zo onheus en publiek in de pers neersabelden maar eens nadenken over de vraag of wij in Oost-Vlaanderen nog wel zoveel bekwame en populaire lijsttrekkers overhebben - over goed anderhalf jaar komen de gemeenteraadsverkiezingen eraan. Zonder Van Overmeire in Aalst, zonder Stevenheydens in Beveren, straks ook zonder Van den Eynde in Gent? Zeer onverstandig me dunkt.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be