Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2011, 21:03   #21
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb helemaal geen hacker-skills dus veel kan ik voor die gasten niet doen eh.
Gewoon botnet op je pc installeren en meedoen. Wat de jongens van Basta gedaan hebben kan je ook hacken noemen. De heel technische kant is echt weggelegd voor programmeurs, maar zelfs dat is gissen en vissen naar fouten en deze uitbuiten.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 21:09   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Gewoon botnet op je pc installeren en meedoen. Wat de jongens van Basta gedaan hebben kan je ook hacken noemen. De heel technische kant is echt weggelegd voor programmeurs, maar zelfs dat is gissen en vissen naar fouten en deze uitbuiten.
gemakkelijk gezegd maar:
- ik wil gevoelige gegevens niet zomaar aan duizenden mensen te grabbel gooien
- wat zijn dan wel de systeemvereisten? Ik werk zelf op een maccomputer.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 01:08   #23
Xing Ho
Banneling

Standaard

Citaat:
gemakkelijk gezegd maar:
Hoe bedoek je gevoelige gegevens? Het enige wat er gebeurd is dat je pc meepingt naar die servers(sites), in clusters. Niemand ziet gegevens van je ofzo. Dat kan reeds vanaf 256kb
Xing Ho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 11:38   #24
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
gemakkelijk gezegd maar:
Wat ze te weten komen is hooguit je ip-adres. Je stuurt alles door via een proxy-server en je ip-adres is al quasi onopspoorbaar.
Oud 27 januari 2011, 11:58   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ah zo. Mooi

En bij wie moet ik zijn om mijn computer ter beschikking te laten stellen om ook de websites van medeplichtigen SP.A en PS plat te laten gooien?
Oud 27 januari 2011, 12:04   #26
kameleon
Minister

Standaard

Kijk in die ene draad over Tunesië, deze is opgestart door iemand van Anonymous. Die zal u snel meer informatie kunnen geven.

http://www.bright.nl/haagse-tiener-g...tercard-aanval

In duidelijkere taal uitgelegd wat Anonymous doet.....belletje trek bij de buurman met massa's mensen. De buurman gaat telkens de deur opendoen en wordt hier zo moe van dat hij niet meer uit de zetel komt. De buurman is dus niet meer bereikbaar
Oud 27 januari 2011, 12:26   #27
Xing Ho
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah zo. Mooi

En bij wie moet ik zijn om mijn computer ter beschikking te laten stellen om ook de websites van medeplichtigen SP.A en PS plat te laten gooien?
Laten we daar ook eens werk van maken!
Oud 27 januari 2011, 13:40   #28
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Daarom dat VRT er veel minder over brengt dan de opstand in Tunesië
Twee vraagjes voor u: 1/ wanneer is het in Tunesië begonnen? 2/ wanneer is de VRT erover beginnen berichten?

Bonusvraag: In welke internationale politieke structuur zat de partij van de voormalige president van Tunesië?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 14:03   #29
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Twee vraagjes voor u: 1/ wanneer is het in Tunesië begonnen? 2/ wanneer is de VRT erover beginnen berichten?

Bonusvraag: In welke internationale politieke structuur zat de partij van de voormalige president van Tunesië?
en zit de partij van huidig Egyptisch president Mubarak nog steeds?
Oud 27 januari 2011, 14:08   #30
cheverrant
Partijlid

Standaard Egyptenaren eisen vertrek van president Mubarak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Bij massale betogingen gisteren in Suez en Caïro en Alexandrië, zijn twee betogers en één politieman gedood. Er is sprake van een protest door meer dan honderdduizend betogers die via twitter contact onderhielden.

"... De Egyptenaren willen dat er een einde komt aan de armoede, corruptie en werkloosheid. Ook eisen ze het vertrek van president Mubarak en een betere verdeling van de welvaart. [...] De Verenigde Staten hebben in een reactie laten weten vertrouwen te houden in president Mubarak. Minister van Buitenlandse Zaken Clinton zegt wel dat de bevolking het recht heeft om te demonstreren. [...] De autoriteiten hadden de demonstraties verboden en vooraf al gedreigd dat ze hard zouden ingrijpen." link

De economische toestand van de republiek Egypte is deplorabel. Het land met 76 miljoen inwoners, waarvan 90% Soennitisch, en kent een analfabetisme van (M/V) ca 55%. Het heeft een negatieve handelsbalans van 6 miljard dollar. De banken zijn in handen van de staat en ze zijn deels onverkoopbaar vanwege het grote aantal slechte leningen. De export, olie, aluminium, ijzererts, staal, gaat voornamelijk naar de VS, VK en Italië. De import van o.a. consumptiegoederen komt uit de VS, Duitsland en Italië.

'Eind jaren negentig heeft Egypte, via het IMF en de Wereldbank, een herstructureringsbeleid en schuldsanering doorgevoerd. De groei die daar op volgde was gebaseerd op slechte leningen. Vanaf 2000 kwam het land in een recessie terecht, maar het land groeit momenteel elk jaar 4%. Echter, om vooruitgang te boeken, ook met het oog op de bevolkingsgroei van 1,4%, is een groei nodig van 7%. De werkloosheid bedraagt, volgens niet-officiële cijfers, zeker 20%. Massaontslagen van overtollige en laagbetaalde ambtenaren zouden de stabiliteit in gevaar brengen. Het inkomen per capita in de afgelopen jaren is afgenomen. De armoede is het grootst in het Zuiden.

Momenteel ontwikkelt Egypte zich als gasexporteur. Er is een pijpleiding geopend naar Jordanië, en er wordt gewerkt aan twee terminals voor de export van Liquid Natural Gas naar Europa (met name Italië, Frankrijk en Spanje). Gasexport zal naar verwachting sterk toenemen. Er is een voor ieder toegankelijk internet, lokale assemblage van computers en de ontwikkeling van een zogeheten 'smart-village' gericht op de ontwikkeling van software voor de Arabische markt.' Link

Het zal onmogelijk zijn in Egypte welvaart te scheppen louter op grond van het bezit van grondstoffen. Egypte zal meer moeten gaan voorzien in de eigen behoeften aan productiemiddelen en consumptiegoederen.

De vraag is nu, of de regering Mubarak heeft gefaald, of dat er een diepere oorzaak is waarom de ontwikkeling van Egypte stagneert.

Analfabestisme van meer dan 55 %... De betogers kwamen op met meer dan 100.000 via kontakt door Twitter. ..Dat moeten dan wel 100.000 betogers geweest zijn die konden lezen. Twitter is Noord-Amerikaans, maar ik betwijfel niet dat er vele andere taalmogelijkheden zijn... Om het even welke mogelijkheden: als men niet kan lezen, blijft het dode letter...
Wat was hier aan de hand dan ?
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 14:25   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Analfabestisme van meer dan 55 %... De betogers kwamen op met meer dan 100.000 via kontakt door Twitter. ..Dat moeten dan wel 100.000 betogers geweest zijn die konden lezen. Twitter is Noord-Amerikaans, maar ik betwijfel niet dat er vele andere taalmogelijkheden zijn... Om het even welke mogelijkheden: als men niet kan lezen, blijft het dode letter...
Het volstaat dat één geletterde in een gezin van tien ongeletterden het gelezen heeft.
Oud 27 januari 2011, 14:25   #32
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het volstaat dat één geletterde in een gezin van tien ongeletterden het gelezen heeft.
En dat die alle elf het durven verder vertellen...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 17:19   #33
Xing Ho
Banneling

Standaard

ElBaradei word alvast gehyped door de media als opvolger...

Lijkt me geen slechte oplossing..
Oud 27 januari 2011, 18:36   #34
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Analfabetisme van meer dan 55 %... De betogers kwamen op met meer dan 100.000 via kontakt door Twitter. ..Dat moeten dan wel 100.000 betogers geweest zijn die konden lezen. Twitter is Noord-Amerikaans, maar ik betwijfel niet dat er vele andere taalmogelijkheden zijn... Om het even welke mogelijkheden: als men niet kan lezen, blijft het dode letter...
Wat betreft Twitter spreekt het vanzelf dat de betogers zich verzamelen rond bepaalde figuren die op een moment de leiding nemen. Zo stond het vandaag ook in een weergave van een interview in Egypte in de NRC. Als enkele mensen zich opstellen als betogers dan sluiten zogenaamde 'voorbijgangers' zich aan en zo kan men 'binnen tien minuten een groep van 100 mensen vormen'. Met honderd Twitters heb je in tien minuten tienduizend betogers of meer.

Ivm het analfabetisme heb ik mij vergist. Het is andersom, de alfabetisering is ca 55%.
Volgens cijfers van 2000 is alfabetisme: 42,5 % (v) en 65,7 % (m).
Dit heeft voor het organiseren van betogingen weinig belang.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 18:42   #35
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
En dat die alle elf het durven verder vertellen...
Nee, het werkt anders. Onthoud dit want het kan van pas komen. Als betogingen en samenscholingen zijn verboden dan begeven de mensen zich als wandelaars op straat, eventueel met tasjes alsof ze boodschappen doen. Als het sein gegeven wordt verzamelen de betogers zich op strategische plaatsen, ze houden halt bij een verzamelpunt en dan kunnen ze binnen tien minuten vanuit verschillende straten een groot plein bezetten.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 18:49   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nee, het werkt anders. Onthoud dit want het kan van pas komen. Als betogingen en samenscholingen zijn verboden dan begeven de mensen zich als wandelaars op straat, eventueel met tasjes alsof ze boodschappen doen. Als het sein gegeven wordt verzamelen de betogers zich op strategische plaatsen, ze houden halt bij een verzamelpunt en dan kunnen ze binnen tien minuten vanuit verschillende straten een groot plein bezetten.
Naajs

Moeten we inderdaad onthouden, voor wanneer de Griekse tragedie ook bij ons toeslaat
Oud 28 januari 2011, 11:36   #37
kameleon
Minister

Standaard

Totale censuur in Egypte van kracht !

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...15021-3146.art
Oud 28 januari 2011, 11:42   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kom vanavond naar de protestmeeting in Gent.
Oud 28 januari 2011, 11:53   #39
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110128_030

Willen wij dat crapuul?
Gevangen zetten en uitleveren!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2011, 11:57   #40
kameleon
Minister

Standaard

Wat hebben die dictators toch allemaal met goud ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be