Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 februari 2011, 11:27   #21
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Wat is de kans dat België uit elkaar gespeeld wordt?
Ik zet mijn geld toch eerder hierop in dan dat de NVA uit elkaar gespeeld wordt. Ze zijn goed bezig, en mogen volgende keer alvast voor de 1e keer ook op mijn stem rekenen.
kizzy is offline  
Oud 2 februari 2011, 12:20   #22
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Boh, geef maar gewoon verkiezingen. Dat lijkt me nog het gemakkelijkst.
er zijn nog andere democratische uitingsvormen waar het volk heen wil met zijn toekomst, het volk moet dat op een combatieve manier duidelijk maken,
nu de door politici en media gedirigeerde wijze geen duidelijk schaft.
jogo is offline  
Oud 2 februari 2011, 12:27   #23
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is de kans dat N-VA uit elkaar wordt gespeeld ?
Zolang De Wever blijft doen waarvoor hij verkozen is (dat doet hij ruimschoots, FYI): zero.
Oud 2 februari 2011, 12:30   #24
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
er zijn nog andere democratische uitingsvormen waar het volk heen wil met zijn toekomst, het volk moet dat op een combatieve manier duidelijk maken,
De "de door politici en media gedirigeerde wijze" is de parlementaire democratie. Als ze je niet aanstaat, kan je dat beter meteen zeggen en opkomen voor een autoritair belgicistisch regime.
Oud 2 februari 2011, 12:45   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het maakt niet uit wat welke vorm krijgt.
GEEN ENKELE nationale democratische besluitvorming in eender welke vorm is nog relevant. In 2001 werd de natiestaat in coma gelegd en in 2011 wordt de stekker definitief uitgetrokken. Of die staat nu Belgique, Vlaanderen of Nederland heet is van geen belang.
Pelgrim is offline  
Oud 2 februari 2011, 12:49   #26
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De "de door politici en media gedirigeerde wijze" is de parlementaire democratie. Als ze je niet aanstaat, kan je dat beter meteen zeggen en opkomen voor een autoritair belgicistisch regime.
Democratie houdt in dat er naar de stem van het volk geluisterd wordt. Vermits hier al jaren niet naar de stem van het volk geluisterd wordt, is er ook geen sprake van democratie.
kizzy is offline  
Oud 2 februari 2011, 12:55   #27
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde

(petitio principii)'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro Bekijk bericht
Probleem is, de huidige peilingen geven aan dat op een paar procent verschuiving, tussen de partijen, dat de resultaten dezelfde zijn.
Federale verkiezingen en gewest verkiezingen. Tegelijk. En liefst zo snel mogelijk.

Ik ben benieuwd naar de campagnes.
(petitio principii) is offline  
Oud 2 februari 2011, 13:25   #28
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Als de NVA nominaal 1 (=één) stem minder haalt zal dat door de (anti)Vlaamse media als een afschuwelijke nederlaag worden afgeschilderd waarna de winnaars spa/O-VLD (want die winnen de verkiezingen altijd) zullen oproepen tot een regering van nationale eenheid.

Ikzelf zal op de democratische rechtervleugel van de NVA blijven stemmen maar ik hoop dat de NVA terug vooruitgang boekt....ten koste van de machtspartijen uiteraard...
Oud 2 februari 2011, 14:35   #29
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als de NVA nominaal 1 (=één) stem minder haalt zal dat door de (anti)Vlaamse media als een afschuwelijke nederlaag worden afgeschilderd waarna de winnaars spa/O-VLD (want die winnen de verkiezingen altijd) zullen oproepen tot een regering van nationale eenheid.

Ikzelf zal op de democratische rechtervleugel van de NVA blijven stemmen maar ik hoop dat de NVA terug vooruitgang boekt....ten koste van de machtspartijen uiteraard...
Je schrijft N-VA terwijl je VB bedoelt. Geen probleem, iedereen is als eens verstrooid.
robert t is offline  
Oud 2 februari 2011, 15:00   #30
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je schrijft N-VA terwijl je VB bedoelt. Geen probleem, iedereen is als eens verstrooid.
Toch niet Robert...met de democratische rechterzijde van de NVA bedoel ik wel degelijk het VB.
En ik hoop dat de NVA terug vooruitgang boekt.
In een andere posting heb ik reeds uitgelegd wat ik daarmee bedoel.
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=72

Laatst gewijzigd door Fieseler : 2 februari 2011 om 15:03.
Fieseler is offline  
Oud 2 februari 2011, 15:04   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Toch niet Robert...met de democratische rechterzijde van de NVA bedoel ik wel degelijk het VB.
En ik hoop dat de NVA terug vooruitgang boekt.
In een andere posting heb ik reeds uitgelegd wat ik daarmee bedoel.
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=72
ok allemaal begrijpelijk, maar heb je al een N-VA lidkaart zodat je kan stemmen op de congressen ?
Anna List is offline  
Oud 2 februari 2011, 15:20   #32
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ok allemaal begrijpelijk, maar heb je al een N-VA lidkaart zodat je kan stemmen op de congressen ?
Ik zal u antwoorden in mijn dialect...: "grûne poar"...
Oud 2 februari 2011, 15:22   #33
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het maakt niet uit wat welke vorm krijgt.
GEEN ENKELE nationale democratische besluitvorming in eender welke vorm is nog relevant. In 2001 werd de natiestaat in coma gelegd en in 2011 wordt de stekker definitief uitgetrokken. Of die staat nu Belgique, Vlaanderen of Nederland heet is van geen belang.
hebt ge daar een meer beschrijvende voorstelling van ,van dat stekker eruit trekken, mij zegt dat niet veel concreet...
jogo is offline  
Oud 2 februari 2011, 19:42   #34
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hebt ge daar een meer beschrijvende voorstelling van ,van dat stekker eruit trekken, mij zegt dat niet veel concreet...
De begroting valt vanaf nu onder de bevoegdheid van "€uropa".
Pelgrim is offline  
Oud 2 februari 2011, 20:02   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
De gevolgen per partij.

Johan is mislukt. Is dat zo? Of is Johan enkel de bevestiging dat België mislukt is?

Vele vragen: “ wat nu?”

Ik trek de vraag open, wat nu in elke partij?

NVA
Die zitten met een probleem en luxe probleem.
Luxe probleem is dat ze woord hebben gehouden en niet te veel wilden toegeven.
Probleem : het overleg model is mislukt. Vlaams Belang zal dat genoeg uitsmeren.
Wat nu? Nogmaals naar de kiezer trekken, dat een sterker Vlaanderen het best in overleg gebeurt met de Walen? Dat zie ik niet meer aanslaan. Ik zie de houding van NVA veranderen. Meer vanuit : wat willen we nog samen doen?Waalse partijen
Zondag was 75% van de betogers in Brussel Franstalig. Die willen vlug een regering. Dit is het “ kiesvee” ( positief bedoeld) van de Waalse partijen. De boemerang die men wilde werpen naar de NVA komt nu terug naar de PS. Want vandaag is de apathische houding van Di Rupo uitgelekt.

Doordenkertje
In 2007 moest de NVA eruit omdat die een staatshervorming onmogelijk maakte.
De NVA ging in de oppositie. Maar het wilde ook niet lukken zonder NVA. De voorstellen van 2007 lukten niet.
Open VLD haalde de stekker eruit in 2010.
Nieuwe verkiezingen kwamen in juni 2010.
Wat blijkt nu? De Walen zouden nu in 2011 direct akkoord gaan met de voorstellen van 2007!!!!!!!
Ligt de fout nu bij NVA of bij hun?

Eén uitweg om verkiezingen te voorkomen.
De houding van de MR na hun voorzitter verkiezing. Zou de nieuwe top binnen MR de FDF durven laten vallen? Reynders en FDF waren twee handen op één buik. Maar wat met een nieuwe voorzitter?
Worden MR ( FDF) standpunten omtrent Brussel dan wat afgezwakt?
Kan bepalend zijn voor een onderhandeling tussen Cd&v / Cdh – MR/Open VLd – Nva.
De MR kan zou uit de oppositie en samen met Open VLD helpen aan het roer staan. Een nieuwe voorzitter bij de MR en Reynders als premier…..met de zege van Bart
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat in de komende weken het in de richting zal gaan van het concreet uitwerken van artikel 35. Zoals u stelt: vertrekken van het standpunt "laten we alleen nog praten over datgene wat we allebei nog samen willen doen". Ook als MR zou mislukken en we afstevenen op verkiezingen zal het verkiezingsthema bij uitstek het artikel 35 zijn.
Oud 2 februari 2011, 20:13   #36
fransV
Gouverneur

Standaard europa

Citaat:
De begroting valt vanaf nu onder de bevoegdheid van "€uropa".
Die kijken wel streng toe behalve voor hun eigen personeel want die worden rijkelijk beloond
fransV is offline  
Oud 3 februari 2011, 12:32   #37
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat in de komende weken het in de richting zal gaan van het concreet uitwerken van artikel 35. Zoals u stelt: vertrekken van het standpunt "laten we alleen nog praten over datgene wat we allebei nog samen willen doen". Ook als MR zou mislukken en we afstevenen op verkiezingen zal het verkiezingsthema bij uitstek het artikel 35 zijn.
En ik ben er -helaas- van overtuigd dat er gewoonweg een uitdoofscenario afgespeeld wordt; rekken, rekken, rekken, .... totdat één kant (de Vlamingskes) weeral toegeeft onder het mom van 'het volk vraagt dit' en 'het land heeft een echte regering nodig'. En dan hebben de Francophoontjes weeral hun zoveelste slag thuisgehaald he.
kizzy is offline  
Oud 3 februari 2011, 18:38   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
En ik ben er -helaas- van overtuigd dat er gewoonweg een uitdoofscenario afgespeeld wordt; rekken, rekken, rekken, .... totdat één kant (de Vlamingskes) weeral toegeeft onder het mom van 'het volk vraagt dit' en 'het land heeft een echte regering nodig'. En dan hebben de Francophoontjes weeral hun zoveelste slag thuisgehaald he.
Ik weiger dergelijke fatalistische houding aan ter nemen. De kans dat uw scenario uitkomt is duidelijk kleiner dan vroeger. De francofoontjes beseffen dit nog niet. De Vlamingen hebben een veel brutaler bek gekregen. Een beetje zoals de Nederlanders, recht voor de raap. En dat is héél goed.
Oud 4 februari 2011, 13:37   #39
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik weiger dergelijke fatalistische houding aan ter nemen. De kans dat uw scenario uitkomt is duidelijk kleiner dan vroeger. De francofoontjes beseffen dit nog niet. De Vlamingen hebben een veel brutaler bek gekregen. Een beetje zoals de Nederlanders, recht voor de raap. En dat is héél goed.
Op korte termijn vrees ik dat ik toch gelijk zal krijgen. Het is waar dat de Vlamingen een grotere bek hebben gekregen, maar spijtig genoeg speelt zich dat vooral af op straat en maar zelden bij de heren/dames politici, behalve dan NVA, VB en nog enkelingen.

De overigen benadrukken nog steeds voortdurend het belang dat er snel een echte regering moet komen, dat er niet met de welvaart van land/burger gespeeld mag worden, etc. En SP-A neemt daar nog altijd het voortouw in, maar de anderen hoor ik niet veel weerwerk bieden, hoor.

Het zal er zeker een keertje van komen, maar ik vrees dat dat niet voor binnenkort is.

Laatst gewijzigd door kizzy : 4 februari 2011 om 13:47.
kizzy is offline  
Oud 4 februari 2011, 13:39   #40
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Op korte termijn vrees ik dat ik toch gelijk zal krijgen. Het is waar dat de Vlamingen een grotere bek hebben gekregen, maar spijtig genoeg speelt zich dat vooral af op straat en maar zelden bij de heren/dames politici, behalve dan NVA, VB en nog enkelingen.

De overigen benadrukken nog steeds voortdurend het belang dat er snel een echte regering moet komen, dat er niet met de welvaart van land/burger gespeeld mag worden, etc. En SP-A neemt daar nog altijd het voortouw in, maar de anderen hoor ik niet veel weerwerk bieden, hoor.

Het zal er zeker een keertje van komen, maar ik vrees dat dat niet voor binnenkort is.
een grotere bek maar komt er iets nuttig uit?
schaduwpremier is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be