![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén. De mensen worden dag in dag uit geïndoctrineerd door Vlaams-nationale politici. NOOIT mag een pro-Belgisch geluid gehoord worden.
Twee. De stemtest is niet direct een betrouwbare peiling. De meeste mensen willen gewoon een democratisch België met één parlement, en één regering. Drie. 46 procent der Vlaamse bevolking is dus Unitarist. Vier. Er werd geen rekening gehouden met de voorstanders van een status quo. Wat zijn de mensen van B Plus? Meer België of meer Vlaanderen? Federalisme was geen optie. Vijf. In hetzelfde programma vond 51 procent van de bevolking dat het Vaderlands Lied van België verplicht moest worden aangeleerd. Geen enkele van de Vlaams-nationale partijen (alle partijen dus) houdt rekening met deze mensen. Conclusie: MINDER NATIONALISTISCHE BETUTTELING MEER VRIJHEID IN BELGIË STEM BUB! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dat nu voor zever? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om maar op het eerste punt te reageren: Politici die dag in dag uit de kans krijgen de mensen indoctrineren hebben meestal de macht inplaats van achter cordons te zitten of onder kiesdrempels geduwd te worden. Maar maak jezelf en je onwijs studentenclubje gerust wijs dat 46% unitarist is.
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() 2) toen een overgrote meerderheid voor het behoud van de provincies was was deze test plots wel representatief ![]() 3) ik ben zo realistisch te weten dat die 54% niet allemaal een onafhankelijk vlaanderen willen, blijkbaar ontbreekt het u aan realisme 4) die optie had enkel meer stemmen afgenomen van meer macht voor belgie, dus niet positief voor uw winkel 5) dat is inderdaad een kleine meerderheid, maar wel redelijk hypocriet als je weet dat 95% van de mensen waarschijnlijk niet eens dat boerendeuntje kent
![]() |
![]() |
#27 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() U leest geen kranten of u kijkt zelden TV zeker? Citaat:
Citaat:
Het is toch opvallend hoe belgicisten er zich altijd proberen uit te liegen! Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(bron: vrtkies.net) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hebben zich allemaal laten indoctrineren door de Vlaams-nationale politici die de Belgische media in handen hebben. ![]()
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() Verliezers?
Neen dit toont juist dat de BUB in de toekomst sterker zal staan, nu 46% van de bevolking ons standpunt deelt! De verliezers zijn al duidelijk, zij die in de strijd om politieke postjes hun eigen heid verkocht hebben, DAT zijn de verliezers! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Iedereen die basis statistiek heeft gehad weet dat een sample van 1000 personen niet genoeg is. Zeker omdat je nooit alle lagen van de bevolking er evenredig in kunt vertegenwoordigen. Ik zou ook wel eens willen weten HOE die enquete is gehouden, en hoeveel van de gevraagde mensen mee hebben willen doen.
Het enigste wat hier valt uit af te leiden is dat Vlaanderen zwaar verdeeld is. Het hangt ook puur van de vraagstelling af. Een vraag zoals "Wilt u een onafhankelijk Vlaanderen" zou volgens mij al heel wat meer tegenstanders krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() als 54 procent meer vlaanderen wil, weten de vlaams-nationalistische patrtijen dat ze nog zo'n 25 procent van de stemmen kunnen veroveren.
![]()
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Bwa, ik vond de stemtest eerder een opsteker voor de BuB dan voor de N-VA.
Als slechts 55% meer Vlaanderen wil, is de roep om een onafhankelijk Vlaanderen toch allesbehalve overtuigend te noemen vind ik. Het verraste me trouwens dat 45% meer België wilde (allez ja, er waren geen andere opties niet meer natuurlijk). Als slechts 4% enkel de Vlaamse Leeuw op school wil en 10% uitsluitend de Brabançonne en 40% beiden zijn de nationalistische gevoelens toch maar latent aanwezig in Vlaanderen denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
En eerlijk is eerlijk: 1000 mensen IS gewoon niet representatief. Hadden het er een half miljoen of meer geweest... Die eerlijkheid vind je gewoon niet bij belgicisten. Elke peiling, zelfs met flutsteekproeven van 500 man, roepen die aan om te zeggen dat men meer België wil. Daar hoor ik je nu natuurlijk niets over zeggen, want d�*t past niet in je kraampje, nietwaar? Alleszins is dit een heerlijke peiling, gewoon omdat ze jullie arrogantie om de silent majority te claimen gewoon uit handen slaat. Niet dat dwazen als Patriot en zo zich daar aan gaan storen: binnen de kortste keren komen ze weer af met "het ultieme argument". Wedden?
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Hahaha Tantist grappige redeneringen maken is echt iets voor u eh!
Eerst zegde dat de "Belgicisten" (als dat woord al bestaat) nooit kunnen doorbreken, omdat ze met zo belachelijk weinig zijn, en uit uw laatste pleidooi kan ik afleiden dat de "Belgicisten" de steekproven massaal vervalst hebben! De dwazen waarover u het heeft zouden ook graag met respect behandelt worden, wij hebben ook steeds respect voor uw 18de eeuwse ideeën hoe belachelijk ze ook klinken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() Tantist, je kan het precies niet verkroppen eh, waarschijnlijk dacht jij dat volledig vlaanderen je steunt om onze landgenoten de schuld te geven van alles!
Ik heb al verschillende van jouw posts gelezen, en altijd praat je over een nepprofiel. Kan je het gewoon niet verkroppen misschien dat er mensen zijn die ook hun mening willen verkondigen. De bub zal zeker stemmen winnen tijdens de verkiezingen in de komende jaren, uwen NVA kan er alleen maar verliezen! ![]() |
![]() |
![]() |