![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ganse politiek in de periode van de nota- De Wever bestond erin om de N-VA in het hoekje van de onredelijke radikalen te duwen. Had de N-VA er toen uitgestapt, dan hadden ze toen hun tegenstanders (iedereen behalve eventueel de CD&V en dan nog) een grote troef gegeven. Door een "slap" voorstel te doen (nota De Wever) en door mee blijven te modderen ook al was het zonder hoop, heeft de N-VA de perceptie kunnen omkeren: niet zij, maar de FR waren de onredelijke extremisten. Zij waren niet het "fascistische" VB - bis, zij waren gewoon redelijke mensen die met HEEL REDELIJKE voorstellen afkwamen, zonder echter hun broek laten te zakken en dat werd telkens afgewezen. Het ging hem om een perceptie-oorlog. Die is, denk ik, grotendeels gewonnen door de N-VA. De N-VA is er serieus op vooruit gegaan door de onredelijkheid van de FR, en ik denk dat deze episode dat aspekt nog eens onderlijnd heeft. Het is een werk van lange adem om de geesten te kneden. Dat is veel belangrijker dan nu een of ander akkoordje uit de brand te slepen en "iets" te realiseren. Het belangrijke werk is de Vlaamse opinie ervan overtuigen dat de FR onredelijke mensen zijn EN de FR opinie ervan te overtuigen dat de VL niet meer die doetjes zijn van vroeger en dat ze "hun verantwoordelijkheid" niet meer zullen oppakken, maar als 't moet de boel laten verrotten. Dat zal op den duur (maar dat zal jaren duren) genoeg momentum geven aan de twee kanten van de taalgrens om er gezamelijk over akkoord te gaan dat we niet meer akkoord gaan en dat samen dingen doen niet meer werkt.
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie "neemt zijn verantwoordelijkheid voor het land" ? Zijn "verkiezingen zijn het slechtste wat ons nu kan overkomen" is toch brilliant, niewaar ![]() ![]() En ondertussen goed de betoging gerecupereerd ![]() ![]() Geef toe, dit is toch wel fantastisch spektakel ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 januari 2011 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar eens alle belangrijke Brusselse problemen na: die krijgen allemaal een begin van oplossing als het zogenaamde Brussels gewest verdwijnt. Dat besef zal de volgende jaren doordringen bij de gewone Brusselaar.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 29 januari 2011 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat zij maar de stekker uit belziek trekken! |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 januari 2011 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zegt de verkiezingsoverwinning van Leterme in 2007 je nog iets ? Of het octopusoverleg ? De frantaligen, hebben maar 1 prioriteit en dat is tijd rekken.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als de "Belgische" stroming bij de tjeven de overhand krijgt bij de CD&V dan gaan ze ervan uit, we hebben zoveel stemmen verloren aan de N-VA, meer kunnen we er niet verliezen ? Zware gok, want de gemeenteraadsverkiezingen komen eraan. Trouwens ik vind dat het ACV wel andere katten te geselen heeft op dit moment !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want toen was dat inderdaad zo. En sedertdien is er een mooie kans dat het anders is. Ik wacht af, maar weliswaar hoopvol.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zalig |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En even voor 13 juni, dat Kleine Croo de stekker eruit trok, dat was ook de schuld van het rekkende NVA ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom zal ik, wellicht en zeer waarschijnlijk, de volgende keer op op hen stemmen.
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 29 januari 2011 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Ik vermoed ook dat zij het wel beter weten (en zeker beter geïnformeerd zijn). Ik zal ook op hen stemmen. Maar mijn indruk is dat de formule met 7 al maanden op sterven ligt en men de doodsstrijd maar blijft rekken. Indien men enkele maanden geleden naar -nu vermoedelijk onvermijdelijk geworden- verkiezingen was gegaan, hadden we nu al een nieuw parlement gehad. Nu is de economische situatie echter verslechterd en zouden verkiezingen nog veel desastreuzer zijn. In die zin was het beter om er vroeger uit te trekken. Dat is alles wat ik wou zeggen, het is achteraf ook makkelijker praten natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien, maar als N-VA toen wel de stekker eruit getrokken zou hebben, denk ik niet dat dat tot verkiezingen zou geleid hebben. De FRs plus Vert! en Sp.PS hadden tegengestemd vrees ik. nu is de kans dat er over een maand of twee wel een (volledig VL) meerderheid gevonden wordt voor nieuwe verkiezingen.
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: