![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() genetisch bepaald zeker? Ze kùnnen geen Nederlands leren hé, te moeilijk.
Aan de zeer intelligente blik van onderstaand madammeke te zien, is het voor sommigen gewoonweg onmogelijk om een tweede taal erbij te leren. Die mogen dus in Di Rupo-land blijven wonen: ![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 29 januari 2011 om 14:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik woon bijna op de taalgrens, niet ver van Brussel (dicht bij Edingen om precies te zijn), en enkele van mijn familieleden bouwden net over de taalgrens. In Marq bvb, dicht bij de autostrade. Maar hey, guess what? Geen enkel van hen heeft ooit om taalfaciliteiten gevraagd ginderachter. In die Waalse gemeente er op aandringen in 't Nederlands bediend te worden; het lijkt hen absurd. Zelfs hun salami bestellen ze, bij de slager, in 't Frans. Zonder daarover te morren. En da's maar normaal. Dus wat jij in werkelijkheid zegt komt hierop neer; "Wie van zijn oren maakt over zijn taal, en eist om alles in zijn eigen taal te kunnen doen, ook al woont hij in een ander taalgebied, en dus weigert zich aan te passen ...die heeft uiteindelijk het recht om dat gebied in te palmen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een regering vormen die enkel uit Walen bestaat. Maar dat willen ze weer niet. Moeilijke mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2011 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welja, dat is zooo ridikuul dat ik niet inzie waarom men er zich druk over maakt. De gewestgrenzen liggen vast. Die kunnen enkel met wederzijds akkoord veranderd worden. Hoeveel van X of van Y in Z woont heeft hierbij helemaal geen belang. Het is niet omdat er bijvoorbeeld veel nederlanders in Belgie wonen in Limburg dat Nederland een stukje Belgie gaat opeisen, he. Het is niet omdat er veel Fransen in Geneve gaan werken, dat ze die stad opeisen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben 'justekes' nieuw lid...Ik ben voor een unitair Belgie waarbij taal alleen een economische rol speelt. Spreek je maar een enkele taal, jammer...maar het is OK, spreek je 2 of 3 talen...zoveel te beter. Ik wil leven in een Belgische democratie waarbij ik kan kiezen en stemmen voor om het even welke Belg en waar ook in Belgie. Belgie is klein genoeg maar het is mijn land en ik heb geen advies daarover nodig van een Waal, Brusselaar of Vlaming. Ik ben het totaal beu van te betalen voor een Vlaamse, een Brusselse, een Waalse, etc... regering. Ik wil een enkele 1ste Minister, niet meer dan 11 andere Ministers and Ministeries en het kan mij geen zier schelen welke taal ze spreken. Ze moeten gewoon hun job doen voor mij, mijn familie en het land. De taal die de mensen spreken heeft evenveel belang voor mij als de kennis dat men Proximus of Mobistar gebruikt voor hun GSM abonnement.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zij hebben België gefederaliseerd omdat ze geen unitair état belgo-flamand wilden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit soort cultuurrelativisme kom je in België immers zo goed als uitsluitend bij Nederlandstaligen tegen. Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 29 januari 2011 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Lambik was dan ook blij met "den Duits". 1 Godwin puntje voor mij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben inderdaad niet "trots op mijn taal". Ik ben ook niet "beschaamd van mijn taal". Het is gewoon een communicatiemiddel, een culturele waarde, een deel van mij. Ik begrijp wel het belang gegeven aan "Taal" en "Godsdienst" maar jammer genoeg lijken die meestal te leiden tot onoplosbare situaties met veel menselijk lijden en heel weinig voldoening. Ik wens u allemaal veel geluk met de belangrijke discussie over de Vlaamse kiezers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wij hebben geen nood aan faciliteiten. We integreren ons, spreken de taal. Maar in feite zouden we moeten zagen en klagen, en pertinent weigeren ons te integreren. We zouden OP ZEER LUIDE TOON Nederlands moeten spreken in hun supermarkten (zoals zij bij ons doen). En we zouden een politieker moeten hebben die faciliteiten eist voor ons. Wedden dat de Walen op hun achterste poten zouden staan dan? Niet dat ik dat een abnormale reactie zou vinden. Integendeel zelfs. Dat is trouwens eveneens mijn punt; het is normaal dat WIJ nu op onze achterste poten staan. Blijf verdomme eens van ons grondgebied af! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen zien wat de 'Vlaamse historische rechten' waard zijn straks. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 januari 2011 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |