![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Vraag me af of het plots zoveel beter zal gaan met een regering?
We zitten al jaren met een regering die niet is verkozen door het volk. |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() uw trouwe dienaar
#24 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Euhmmmm... de hoeveelste keer is dat nu al dat we wereldkampioen worden? Wij zijn nogal 'bourgondiërs, hé!
![]() We streven naar een tijdloze regeringsvorming. Dit gaan we ons toch niet meer laten afpakken, zeker!
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 25 augustus 2011 om 08:26. |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ook hier is volgens mij weer sprake van een enorm democratisch deficit want er is geen (volwaardige) regering en als er geen regering komt dan is er niets of niemand die op wettelijke basis nieuwe verkiezingen kan afdwingen. Mij lijkt ter zake een wettelijke regeling wenselijk. Na verloop van een bepaalde termijn, zouden er nieuwe verkiezingen MOETEN komen zodat de politieke kaarten desgewenst kunnen worden herschud.
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een maximale termijn van onderhandelen zou wettelijk geregeld moeten worden,bijvoorbeeld 1 jaar. Daarna moeten er verkiezingen uitgeschreven worden. Ik weet niet hoe dit in ander EU landen is geregeld. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Is er inmiddels al een regering in Nepal, want die zaten in januari ons zowaar op de hielen met een achterstand van 2 weken...
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Exact evenveel als het aantal berichten dat je gepost hebt: 438 dagen na de verkiezingen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Ik hoop dat we de 500ste dag nog gaan halen, maar als die regering di Rupo er echt komt dan zal dat helaas niet meer lukken.
|
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
allez, gij, mag die nog niet zijne peprdure jacht uitproberen ? Jij gunt diene mens ook niks, hé! Die heeft op 20juli met zijn speech nog efkes 'het land gered'! ![]() ![]()
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik had beter men vorige auto gehouden voor dit type gelegenheden (gele renault mégane coupé) |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Partijlid
|
![]() O hai !
Onlangs las ik dat ene Tutu zich afvroeg of Belgie wel een regering nodig heeft. Ik stel voor dat die oetlul zich met zijn eigen zaken bemoeie. Kthxbai. Jan. |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mag die, ongeacht de duur van de formatie, een volledige legislatuur van 4 jaar uitdoen te beginnen vanaf haar installatie of wordt de tijd van de onderhandelingen, na al 15 maanden van die normale 4 jaar (46 maanden) afgetrokken? M.a.w. ongeacht de duur van de onderhandelingen, gaan wij ten laatste in juni 2014 naar de stembus ? |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus als er in december 2013 een echte regering komt ,dan in 2014 toch naar de stembus. |
|
![]() |