![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je punt, er staan hier soms zaken die als "verontrustend" kunnen opgevat worden, maar al te veel belang hecht ik er niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk is eerlijk, niet-Vlaams-nationalisten worden vrij gemakkelijk "in de hoek" gedrumd en bestempeld als "slechte Vlamingen", of zelfs (in meer extreme kringen) "verraders". En als "niet-Vlaams-nationalist" bedoel ik dan al diegenen die zich niet inschrijven in een proces van verdwijning van België, en die het aandurven te zeggen dat er limieten zijn aan de staatshervorming.
![]() Nu ja, het omgekeerde is ook waar zeker, ik zie vaak niet-Vlaams-nationalisten Vlaams nationalisten als Nazi's beschouwen... ![]() Uiteraard gaat het vooral om een taktiek om de inhoudelijke discussies niet aan te gaan met de "andere kant".
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad Anna, wij zijn goed genoeg, als de rest maar eens wat beter was.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Elke politieke partij en een heel aantal bevolkingsgroepen met bepaalde politieke ideeën en overtuigingen, vindt dat elke andere persoon met afwijkende meningen en opvattingen wel op één of andere manier ongelijk heeft. Uw onderscheid tussen goed en slecht is dus in feite een onderscheid tussen personen waarvan men vindt dat ze gelijk hebben en personen waarvan men vindt dat ze ongelijk hebben. Goed en slecht zijn in deze veel te sterke, afkeurenswaardige termen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Volgens mij zijn Groen! slechte vlamingen.
Die hebben nu ne keer absoluut geen Vlaamse reflex. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is een verschil tussen de Vlamingen en Vlaanderen hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een goeie Vlaming is zelfstandig en een goed Vlaanderen is zelfstandig. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 februari 2011 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dus per definitie een goede Vlaming. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 februari 2011 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst moeten de Vlamingen zelfstandig worden vooraleer Vlaanderen kan zelfstandig worden. nu toch niet zo moeilijk hé?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zelfstandig worden van de Vlaming slaat op het gegeven dat hij van zijn minderwaardigheidscomplex af moet geraken. Een complex dat er o.a. mee voor zorgt dat hij alles wat 'vreemd' is als een bedreiging voor zijn eigen culturele eigenheid beschouwt omdat hij vreest dat hij er de confrontatie niet mee gaat aankunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een slechte moslim is iemand die zuipt, hoert, niet bid en naar heavy metal luistert.
We kunnen besluiten dat een slechte moslim een goede Vlaming is.
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |