Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 februari 2011, 22:09   #21
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Beste,

ik spreek niet over 'goede' of 'verkeerde' thema's. Ieder is bezig met het thema naar zijn of haar noden en interesses.

Wat ik wil duidelijk maken is dat er vroeg of laat een kentering kan koimen waarbij de economische recessie zich laat voelen en dan zullen de politieke kaarten gemakkelijker door elkaar geschud kunnen worden.

Ik hoop overigens met u mee dat het ergste voorbij is, maar ik vrees van niet. Verre van zelfs. De werkloosheid bereikt recordhoogtes en de voedselprijzen eveneens. Ik hoop dat u voldoende op de hoogte bent van wat er eerder in de geschiedenis al gebeurde als gevolg van deze gevaarlijke combinatie.
ik weet niet of uw info klopt. Er is teveel melk, te veel varkens enz…..

Enfin, dit is een topic die gaat over artikel 35 en niet over het deel in de bijbel “armageddon” .

Wat ik wel vaststel , is dat artikel 35 een nieuwe “denkpiste” is die vanuit Wallonië MR komt.

Dit is een indicatie welke richtingsverandering het “politiek denken” heeft ondergaan sinds Yves Leterme 2007.

Na 2007 is alles enorm snel verandert in de hoofden van zowel zuid en noord.
Binnen enkele maanden sprak men reeds al over een mogelijk einde van België.
In het paleis weet men niet meer wat doen.

Artikel 35 mag dan wel een lege doos zijn. Misschien is het een reddingsboei om toch nog wat tijd te kopen .

Het voorstel “ artikel 35” zou in 2006 erg belachelijk geweest zijn. Amper 5 jaar later ……
Oud 6 februari 2011, 22:15   #22
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinarello Bekijk bericht
Kunnen ?? Het zou moeten !

Dit land is onbestuurbaar en gaat de afgrond in, het is de plicht van het Vlaams Parlement om in te grijpen deju... al die broeksch**ters.
maar hebben ze de macht om het te kunnen doen?
En als ze die macht hebben. Mag men zich beroepen op de verkiezingen van 2010.

Ik zou graag hebben dat ze het doen, men mag mijn stem gebruiken. Maar , ik ben een democraat.
Geen enkele partij ( buiten VBL ) geeft een mandaat gekregen om het te doen.
Ik begrijp uw verlangens, maar laat ons democratische Vlaams nationalisten blijven.

Wie dat wenst, kan binnenkort stemmen op een partij die dat mandaat vraagt.
Oud 6 februari 2011, 23:15   #23
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
maar hebben ze de macht om het te kunnen doen? En als ze die macht hebben. Mag men zich beroepen op de verkiezingen van 2010.

Ik zou graag hebben dat ze het doen, men mag mijn stem gebruiken. Maar , ik ben een democraat.
Geen enkele partij ( buiten VBL ) geeft een mandaat gekregen om het te doen.
Ik begrijp uw verlangens, maar laat ons democratische Vlaams nationalisten blijven.
Wie dat wenst, kan binnenkort stemmen op een partij die dat mandaat vraagt.
Het siert u en vele anderen hier democraat te zijn. Dit laatste betekent o.a. vrijheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid in het naleven van de democratisch bepaalde rechtsregels.
Als nu op systematische wijze de rechtsregels geschonden worden op het gebied van eerlijkheid (potverteren...) en rechtvaardigheid (kiesvoorrechten, alarmbellen...) en iedereen niet meer gelijk is voor de wet, dan begeeft men zich op het pad van de nep-democratie of bedrieglijk autoritair bewind. Aan zo'n situatie is geen enkele democraat gebonden, wel integendeel hij heeft als plicht zo snel mogelijk die maatregelen te treffen die de Democratie herstellen.
Als dit, ondanks langdurige onderhandelingen, op een gedeelte van het grondgebied onmogelijk blijkt door drijverijen van bevoorrechten aldaar, dan kan de benadeelde partij vanzelfsprekend eenzijdig die maatregelen treffen, die zijn regio of zijn gemeenschap nodig heeft om ter plaatse de Democratie te herstellen zonder dat hierbij grondgebied of eigendommen van de anderen in het gedrang gebracht worden en het gemeenschappelijke land behouden blijft (vb zoals Zwitserland...).

Alle Vlaamse partijen met uitzondering van Groen hebben het confederalistisch einddoel voor Vlaamse Gemeenschap en Gewest sinds 10 jaar in hun partijprogramma opgenomen. Men kan dus niet stellen, dat iemand die voor deze partijen in 2010 koos, hen niet de mogelijkheid gaf om bij doelbewuste blokkering of pervertering van het democratisch proces de nodige maatregelen te treffen ook als deze noodgedwongen eenzijdig zouden zijn.

Mocht het binnenkort op nieuwe verkiezingen uitdraaien, dan is te verwachten dat een meer expliciete stellingname naar voren zal geschoven worden.
Oud 7 februari 2011, 00:45   #24
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

OF...

Als Europa pretendeert te zijn wat het wenst te zijn moet Europa het hier maar oplossen, uiteindelijk zal het daar toch terechtkomen.
Dan zullen ze inzien dat het ook niet zal werken, want België is Europa in het klein.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be