![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Zeg Lieven, als ge voorstander zijt van een dergelijk museum, dan heb ik daar geen probleem mee. Iedereen zijn gedacht. Alleen wil ik weten waarom ge daarvan voorstander zijt. Is dit als herinnering… wel waarom niet? Maar 30 miljoen euro voor een herinnering zou nuttiger kunnen besteed worden.
Maar hoe legt ge uit dat de uitvinders van de concentratiekampen (Kichener et al. tijdens de Boerenoorlog) nooit vermeld worden? Een geschiedenis kan toch nooit compleet zijn zonder het begin. Ik ga helemaal niet akkoord met de stelling van linkse middens waar men bij de Vlamingen een schuldcomplex wil oproepen. Van hen heb ik geen lessen te krijgen, omdat zij uit opportunisme in het begin van de tweede wereldoorlog daadwerkelijk gecollaboreerd hebben met Hitler. De Vlamingen daarentegen moesten optornen tegen een Vlaams-vijandige staat. En nu kom ik terug op Patrick Dewael. Die vent staat al een maand lang te springen op problemen die hij steevast ontweken heeft gedurende de voorbije 4 jaar. Ineens gaat hij de Vlaming uithangen, de faciliteiten afschaffen,… Komaan zeg. Wie heeft Lambermont goedgekeurd, de Costa, de NMBS,… En nu nog de holocaust. Niets is veilig voor die opportunist. Laten we de zaken eens op een rij zetten. Welke zijn de dringende problemen die nu moeten opgelost worden? De staatsschuld? Mobiliteit?... We zitten nu met overstromingen! Die mensen zijn dringend aan steun toe. Graag zou ik van Patrick Dewael willen horen dat de overheid 30 miljoen euro ter beschikking stelt voor schadegevallen. Wat lezen we in de kranten: “…De ministerraad keurde de beslissingen goed die gisteren op het overlegcomité met de gewestregeringen waren afgesproken. Het is de bedoeling dat de gemeenten en gewesten een deel van de schade kunnen voorschieten.” (De Standaard 10/01/2003). Nergens heb ik een bedrag gezien dat vrijgezet wordt voor slachtoffers. En nu over het holocaustmisbruik. Of dat museum er nu komt binnen 5 jaar, of 10 jaar of later… Dat is niet dringend. Maar uit zijn verklaringen blijkt duidelijk dat hij de holocaust gaat gebruiken voor binnenlandse doeleinden. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bij vaste cafévrienden van mij zitten heel wat flaminganten, en ik respecteer hun mening. Ik zal het efkes in het vet zetten: Ik respecteer elke DEMOCRATISCHE Vlaamsgezinde mening
Ook heb ik uitdrukkelijk gezegd dat ik de VLD niet steun, maar wel op dit punt. Mijn oplossing voor elk geldtekort in België is: haal het geld waar het zit, bij de rijken. Kapitaalbelasting nu! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Luddo schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
2. +85??? 'k Zie d'er nog goed uit voor mijne leeftijd! 3. Waar blijft het respect voor de leeftijd? 4. Bedoel je dat politics.be jouw nest is? Ik dacht dat het volgens jou hier allemaal uiterstrechtse nazistische, fascistische Blokkers waren? 5. Ouw mensen stalken, is dat niet in strijd met de Rechten van den ouwe mens? 6. Mijne computer is ook al niet van de jongste meer. wij hebben dus een relationele band! 7. Ik ga me niet wegscheren, mijn Giletteke is daarvoor te klein! 8. Hedde gij nog wel een beetje plezier aan uw leven? 9. Zie maar dagge zo gene neus krijgt gelijk de Guy Verhofstadt!
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat ging natuurlijk over het migrantenstandpunt dat niet wezenlijk iets te maken heeft met Vlaamsgezindheid. Dus, welke standpunten van het Vlaams Blok over Vlaamse thema's mogen dan wel "ondemocratisch" zijn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Mijn mening is radicaler dan wat het Blok zegt, en het zal niet zo'n extreem-links pipootje zijn als jij die mij zal tegenhouden mijn mening te verkondigen waar en wanneer ik dat wil! En ja, als het moet maak ik van de liberale "democratie" gebruik om ze te ondermijnen! ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() Oeps
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Partijlid
|
![]() Er blijkt hier niemand te weten wat het woord democratie wil zeggen.
Daarbij zijn er tal van gebruiken die helemaal niet passen. Weten sommigen nog wel wat ze schrijven? Het lijkt er véél op. Bladvulling? Ook opvallend dat dit forum het nest is van sommigen die zelf géén nest hebben waar ze zich kunnen uitleven. Gebrek aan nesten?
![]() |
#34 |
Burgemeester
|
![]() Laat die Bruine Brigade toch stikken in hun eigen kots. Wat kan mij het schelen dat die ééncellige organismen vinden dat ze iets te zeggen hebben.
Voor decente mensen heb ik maar één advies: "Doe wel en zie niet om"
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dit is dan het taaltje van volkje die zichzelf "decente" mensen vinden. Maar als ook dit forum ontaard in een scheldstek weten we wel wie daar de schuld van zal gegeven worden. En door wie... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
vernalis schrijven.
![]() |
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() Inderdaad, wat een inhoudelijke interessante debatten. Als ze niets meer weten beginnen ze te schelden op elkaar. Dat is natuurlijk zeer gemakkelijk, want normaal redeneren vraagt een inspanning.
![]() |
#38 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Normaal redeneren? Dat zou betekenen dat deze forumpraat de norm zou zijn? Dat zal het gelukkig nooit worden.
![]() |
![]() |
#39 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik weet waar het geld moeten halen om dat museum te bouwen. We stoppen gewoon met geven van subsidies aan het Vlaams Blok! Geld genoeg!
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!" Karl Marx "Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!" Priester Adolf Daens, Een Christelijke Communist |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat een wijsheid! Zijn het niet de joden of de Marokkanen , dan is het de inzenders uitschelden. Bij gebrek aan wat beter. En als toppunt zo'n spreuk hebben: ‘Je déteste vos idées, mais je serais prêt �* me faire tuer pour défendre votre droit de les exprimer librement’ (Voltaire). De Voltaire's zijn hier moeilijk te vinden.
![]() |