Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2003, 16:01   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
(Eens "wij" -ik spreek niet over het Blok!- aan de macht komen is het gedaan met dergelijke musea, monumenten,... )
Je merkt dat we met het blok aan de macht nog niet eens het ergste achter de rug zouden hebben......
Oud 11 januari 2003, 18:16   #22
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Zeg Lieven, als ge voorstander zijt van een dergelijk museum, dan heb ik daar geen probleem mee. Iedereen zijn gedacht. Alleen wil ik weten waarom ge daarvan voorstander zijt. Is dit als herinnering… wel waarom niet? Maar 30 miljoen euro voor een herinnering zou nuttiger kunnen besteed worden.

Maar hoe legt ge uit dat de uitvinders van de concentratiekampen (Kichener et al. tijdens de Boerenoorlog) nooit vermeld worden? Een geschiedenis kan toch nooit compleet zijn zonder het begin.

Ik ga helemaal niet akkoord met de stelling van linkse middens waar men bij de Vlamingen een schuldcomplex wil oproepen. Van hen heb ik geen lessen te krijgen, omdat zij uit opportunisme in het begin van de tweede wereldoorlog daadwerkelijk gecollaboreerd hebben met Hitler. De Vlamingen daarentegen moesten optornen tegen een Vlaams-vijandige staat.

En nu kom ik terug op Patrick Dewael. Die vent staat al een maand lang te springen op problemen die hij steevast ontweken heeft gedurende de voorbije 4 jaar. Ineens gaat hij de Vlaming uithangen, de faciliteiten afschaffen,… Komaan zeg. Wie heeft Lambermont goedgekeurd, de Costa, de NMBS,… En nu nog de holocaust. Niets is veilig voor die opportunist.

Laten we de zaken eens op een rij zetten. Welke zijn de dringende problemen die nu moeten opgelost worden? De staatsschuld? Mobiliteit?... We zitten nu met overstromingen! Die mensen zijn dringend aan steun toe. Graag zou ik van Patrick Dewael willen horen dat de overheid 30 miljoen euro ter beschikking stelt voor schadegevallen. Wat lezen we in de kranten: “…De ministerraad keurde de beslissingen goed die gisteren op het overlegcomité met de gewestregeringen waren afgesproken. Het is de bedoeling dat de gemeenten en gewesten een deel van de schade kunnen voorschieten.” (De Standaard 10/01/2003). Nergens heb ik een bedrag gezien dat vrijgezet wordt voor slachtoffers.

En nu over het holocaustmisbruik. Of dat museum er nu komt binnen 5 jaar, of 10 jaar of later… Dat is niet dringend. Maar uit zijn verklaringen blijkt duidelijk dat hij de holocaust gaat gebruiken voor binnenlandse doeleinden.
Citaat:
“…Het museum past in de kruistocht van de minister-president -- en de VLD-top met hem -- tegen de politieke verzinnebeelding van dat extremisme door het Vlaams Blok.”
Dat is de reden waarom hij dit wil bouwen… Het veilig stellen van zijn politieke carrière... met andermans centen.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 18:32   #23
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid

Lieven Corneillie's schermafbeelding

Standaard

Bij vaste cafévrienden van mij zitten heel wat flaminganten, en ik respecteer hun mening. Ik zal het efkes in het vet zetten: Ik respecteer elke DEMOCRATISCHE Vlaamsgezinde mening
Ook heb ik uitdrukkelijk gezegd dat ik de VLD niet steun, maar wel op dit punt. Mijn oplossing voor elk geldtekort in België is: haal het geld waar het zit, bij de rijken. Kapitaalbelasting nu!
Lieven Corneillie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 18:44   #24
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Corneillie
Bij vaste cafévrienden van mij zitten heel wat flaminganten, en ik respecteer hun mening. Ik zal het efkes in het vet zetten: Ik respecteer elke DEMOCRATISCHE Vlaamsgezinde mening
Ook heb ik uitdrukkelijk gezegd dat ik de VLD niet steun, maar wel op dit punt. Mijn oplossing voor elk geldtekort in België is: haal het geld waar het zit, bij de rijken. Kapitaalbelasting nu!
Wanneer is, volgens jou, een Vlaamsgezinde mening "democratisch"???
Oud 11 januari 2003, 18:46   #25
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Ik snap niet dat ze bejaarde kerels van +85 nog op een computer laten typen. Scheer je weg Luddo, je bevuilt ons nest hier 8)
Oud 11 januari 2003, 18:48   #26
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid

Lieven Corneillie's schermafbeelding

Standaard

Luddo schreef:
Citaat:
Wanneer deze niet blokgetint is.
Lieven Corneillie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 18:59   #27
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Ik snap niet dat ze bejaarde kerels van +85 nog op een computer laten typen. Scheer je weg Luddo, je bevuilt ons nest hier 8)
1. Lieven Corneillie, moogde gij zelf niet antwoorden van Piano? Of hedde gij spleekvelbod geklegen?
2. +85??? 'k Zie d'er nog goed uit voor mijne leeftijd!
3. Waar blijft het respect voor de leeftijd?
4. Bedoel je dat politics.be jouw nest is? Ik dacht dat het volgens jou hier allemaal uiterstrechtse nazistische, fascistische Blokkers waren?
5. Ouw mensen stalken, is dat niet in strijd met de Rechten van den ouwe mens?
6. Mijne computer is ook al niet van de jongste meer. wij hebben dus een relationele band!
7. Ik ga me niet wegscheren, mijn Giletteke is daarvoor te klein!
8. Hedde gij nog wel een beetje plezier aan uw leven?
9. Zie maar dagge zo gene neus krijgt gelijk de Guy Verhofstadt!
Oud 11 januari 2003, 19:31   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luddo schreef:
Citaat:
Wat een larie! Er is niets ondemocratisch aan wat het Vlaams Blok voorstelt. Meer zelfs, de programmapunten die men hier zogezegd als "fascistisch" omschrijft worden toegepast in andere Europese landen (Denemarken, Finland, Noorwegen...).

Maar dat ging natuurlijk over het migrantenstandpunt dat niet wezenlijk iets te maken heeft met Vlaamsgezindheid.

Dus, welke standpunten van het Vlaams Blok over Vlaamse thema's mogen dan wel "ondemocratisch" zijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 11:51   #29
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Luddo schreef:
Citaat:
Wat een larie! Er is niets ondemocratisch aan wat het Vlaams Blok voorstelt. Meer zelfs, de programmapunten die men hier zogezegd als "fascistisch" omschrijft worden toegepast in andere Europese landen (Denemarken, Finland, Noorwegen...).
Flauwe kul. Zo zou je ook kunnen beweren doordat het VB meer dan 600 duizend stemmen heeft behaald in België, dat het dan niet racistisch of discriminerend zou zijn. Andersom ligt dichter bij de waarheid: meer en meer vlamingen worden racistisch en juichen actieve discriminatie toe. Het cordon sanitaire opheffen is vooral van symbolisch belang want het zou betekenen dat je racisme en discriminatie bespreekbaar zou willen maken, en dat moeten we ten alle prijze vermijden.

Citaat:
Maar dat ging natuurlijk over het migrantenstandpunt dat niet wezenlijk iets te maken heeft met Vlaamsgezindheid.
Extreem-nationalisme -alla VB- leidt er altijd vroeg of laat toe dat minderheden geviseerd worden en gediscrimineerd worden. Dat is genoeg in het verleden bewezen. Ken je geschiedenis.

Citaat:
Dus, welke standpunten van het Vlaams Blok over Vlaamse thema's mogen dan wel "ondemocratisch" zijn?
Bijvoorbeeld het feit dat Eigen Volk de voorkeur moet krijgen bij bv het verwerven van een baan, een huis, een kaderfunctie enz... tav personen die behoren tot een minderheid (migranten, homo's enz...)
Oud 12 januari 2003, 15:37   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB als partij laat joden inderdaad officieel met rust. Toch zijn er verschillende belangrijke mensen binnen het Blok die de holocaust ontkennen of minimaliseren. Dit gaat dan over Dillen en Vanhecke, die beiden werk van Franse zeer belangrijke revisionisten vertaald hebben, en Raes. Ongetwijfeld zijn er nog andere voorbeelden.
Toch is de gemiddelde palestijn, en de gemiddelde (extremische) moslim een grotere jodenhater dan de gemiddelde vb kiezer.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 16:23   #31
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luddo schreef:
Citaat:

Mijn mening is radicaler dan wat het Blok zegt, en het zal niet zo'n extreem-links pipootje zijn als jij die mij zal tegenhouden mijn mening te verkondigen waar en wanneer ik dat wil! En ja, als het moet maak ik van de liberale "democratie" gebruik om ze te ondermijnen!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 17:31   #32
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Oeps
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 18:37   #33
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Er blijkt hier niemand te weten wat het woord democratie wil zeggen.

Daarbij zijn er tal van gebruiken die helemaal niet passen.

Weten sommigen nog wel wat ze schrijven? Het lijkt er véél op. Bladvulling?

Ook opvallend dat dit forum het nest is van sommigen die zelf géén nest hebben waar ze zich kunnen uitleven. Gebrek aan nesten?
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 18:50   #34
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Laat die Bruine Brigade toch stikken in hun eigen kots. Wat kan mij het schelen dat die ééncellige organismen vinden dat ze iets te zeggen hebben.

Voor decente mensen heb ik maar één advies: "Doe wel en zie niet om"
Oud 12 januari 2003, 19:12   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat die Bruine Brigade toch stikken in hun eigen kots. Wat kan mij het schelen dat die ééncellige organismen vinden dat ze iets te zeggen hebben.

Citaat:
Ik snap niet dat ze bejaarde kerels van +85 nog op een computer laten typen. Scheer je weg Luddo, je bevuilt ons nest hier

En dit is dan het taaltje van volkje die zichzelf "decente" mensen vinden.

Maar als ook dit forum ontaard in een scheldstek weten we wel wie daar de schuld van zal gegeven worden.
En door wie...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 19:46   #36
Frolic
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Citaat:
Ik snap niet dat ze bejaarde kerels van +85 nog op een computer laten typen. Scheer je weg Luddo, je bevuilt ons nest hier

En dit is dan het taaltje van volkje die zichzelf "decente" mensen vinden.

Maar als ook dit forum ontaard in een scheldstek weten we wel wie daar de schuld van zal gegeven worden.
En door wie...
Dit forum is al lang ontaard. En dat mag u op conto van de Geotrupes
vernalis schrijven.
Oud 12 januari 2003, 19:54   #37
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Inderdaad, wat een inhoudelijke interessante debatten. Als ze niets meer weten beginnen ze te schelden op elkaar. Dat is natuurlijk zeer gemakkelijk, want normaal redeneren vraagt een inspanning.
Oud 12 januari 2003, 20:11   #38
Frolic
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Inderdaad, wat een inhoudelijke interessante debatten. Als ze niets meer weten beginnen ze te schelden op elkaar. Dat is natuurlijk zeer gemakkelijk, want normaal redeneren vraagt een inspanning.
inhoudelijk debatten, laat staan inhoudelijk interessante debatten, zijn hier zoek. Hier wordt gewoon gal gespuid. Eénrichtingsverkeer van haatdragende boodschappen, tegen alles wat anders is. Zijn het niet de Joden dan zijn het wel de Marokkanen. Zijn het niet de Marokkanen dan zijn het wel de Walen,.... Zielige mannekes(en sporadisch vrouwkes) die hun lamlendige leven blijkbaar enkel kunnen opfleuren door op dit forum zichzelf interessant voor te doen.

Normaal redeneren? Dat zou betekenen dat deze forumpraat de norm zou zijn? Dat zal het gelukkig nooit worden.
Oud 12 januari 2003, 20:12   #39
Communist
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Ik weet waar het geld moeten halen om dat museum te bouwen. We stoppen gewoon met geven van subsidies aan het Vlaams Blok! Geld genoeg!

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 08:18   #40
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frolic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
inhoudelijk debatten, laat staan inhoudelijk interessante debatten, zijn hier zoek. Hier wordt gewoon gal gespuid. Eénrichtingsverkeer van haatdragende boodschappen, tegen alles wat anders is. Zijn het niet de Joden dan zijn het wel de Marokkanen. Zijn het niet de Marokkanen dan zijn het wel de Walen,.... Zielige mannekes(en sporadisch vrouwkes) die hun lamlendige leven blijkbaar enkel kunnen opfleuren door op dit forum zichzelf interessant voor te doen.

Normaal redeneren? Dat zou betekenen dat deze forumpraat de norm zou zijn? Dat zal het gelukkig nooit worden.

Wat een wijsheid! Zijn het niet de joden of de Marokkanen , dan is het de inzenders uitschelden. Bij gebrek aan wat beter.

En als toppunt zo'n spreuk hebben:

‘Je déteste vos idées, mais je serais prêt �* me faire tuer pour défendre votre droit de les exprimer librement’ (Voltaire).

De Voltaire's zijn hier moeilijk te vinden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be