![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() dit is idd de eindstrijd
Waalse politici gaan voor hun kiezers met de billen bloot moeten ... er is helemaal geen wettelijke basis voor een Wallo-Brux structuur |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Maingain beklemtoont in het interview dat het tijd wordt dat aan de separatisten duidelijk wordt gemaakt dat hoe meer autonomie men wil voor Vlaanderen, hoe minder men te zeggen kan hebben over Brussel."Brussel heeft het recht om zijn bevoorrechte relatie met Wallonië uit te spreken", luidt het.
Voor mij geen probleem: ik pleit al jaren voor een apart statuut voor Brussel. Brussel is niet langer Vlaams en zal het ook nooit meer worden. Van de rand moet hij echter met zijn grijpgrage pollekens afblijven. En Brussel mag van mijn part zijn bevoorrechte relatie met Wallonië uitspreken: dat is een keuze van de Brusselaars zelf. Zoals een Vlaming zelfbeschikkingsrecht moet krijgen, mag een Brusselaar dat ook van mij. Maar dat ze zich dan ook tot Wallonië wenden om de Brusselse geldtekorten aan te zuiveren he! |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de tonen van "Vous n'aurez pas l'Alsace et la Lorraine":
Vous n'aurez pas la périphérie flamande Et malgrez vous nous resterons flamands! ![]()
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel is Broekzele en dus eigenlijk Vlaams, dat de franstalligen het maar afbollen en en van Mons of Charleroi hun hoofdstad maken.
|
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe ga je met deze instelling:
Citaat:
?
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
heb je een linkje naar een avondcursus voor me
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het wordt tijd dat we ook in Vlaanderen onze kop eens uit het zand halen en eindelijk beseffen dat Brussel evenveel recht heeft om z'n eigen weg te gaan als Vlaanderen. Brussel is niet Vlaams, niet Waals, maar Brussels, Europees en internationaal. Laat ze verdorie zèlf beslissen wat ze willen. Eens dat obstakel weg, staat er Vlaanderen niks meer in de weg om te bouwen aan een eigen toekomst, een eigen staat. Ik heb het al honderd keer gezegd en ik herhaal het nog eens: vasthouden aan Brussel = vasthouden aan Belgie. Vlaanderen + Brussel = mini-Belgique met exact dezelfde taal- en communautaire problemen als vandaag. Brussel zal toch blijven liggen waar het ligt, dus er zal altijd een intensieve samenwerking tussen VL en BXL nodig zijn. Helemaal "kwijtspelen" zullen we Brussel dus nooit. Maar beter samenwerking als goede buren dan in een artificieel huwelijk te zitten. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik zeg het niet graag, maar de verfransing van Brussel is de schuld van de Vlamingen. Vlamingen trekken massaal weg uit Brussel.
We hebben het zelf verkloot. Maar laat Olie maar weet op het toneel verschijnen. ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 7 februari 2011 om 13:52. |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik wed dat jij zo iemand bent die geen korting bedingt bij aankopen ... Laatst gewijzigd door Anna List : 7 februari 2011 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |