Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Welk kartel betekent het grootste gevaar voor België?
N-VA+CD&V 12 30,77%
N-VA+Vlaamsblok 27 69,23%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 19:10   #21
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre

Niemand weet hoeveel procent van de N-VA-kiezers, militanten of kaderleden juist achter een kartel met het Vlaams Blok staan/stonden. Zeker is dat er allenzins een deel is dat daar resoluut tegen is, en dat het voor bekeken zou houden wanneer er zo'n kartel zou gekomen zijn. Dat slechts een klein deel overliep na de kartelvorming, pleit niet echt voor zo'n kartel met het Blok, blijkbaar was er dan toch geen vraag naar bij N-VA-militanten en kaderleden?
Je meet dus de juiste keuze van de N-VA af aan het kleine deel overlopers nadat ze voor het voldongen feit werden geplaatst?
Je geeft immers toe dat niemand weet hoeveel procent van alle N-VA-ers precies achter het 'Vlaams' kartel stonden. Dat deel dat de beslissingen neemt bij de N-VA dééd het echter. Punt.

Je kan je volgens die standaard idd baseren op het beperkt aantal overlopers bij het kader, maar wat de militanten en kiezers betreft zal je de verkiezingen moeten afwachten.

Waar het Superstaaf in dit onderwerp om ging was echter om uit te vissen wat het 'vruchtbaarste' kartel zou geweest zijn om het onafhankelijke Vlaanderen te bereiken. [/i]
Zo te zien lijken me de belgicisten ermee akkoord te zijn dat dit het kartel 'Vlaams-Blok-N-VA' zou geweest zijn.
En als zij dat al denken, waarom zouden jullie 'ontrouwen' daar anders over denken?
Omdat het de belgicisten beter uitkomt het Vlaams Kartel ongeloofwaardig te maken, dan het Blok, dat nooit zal deelnemen aan de macht en dus nooit iets zal bereiken. Het Vlaams kartel heeft mooie doelstellingen op papier, waar een integer vlaamsgezinde niets op kan tegen hebben. Dus rest enkel nog de geloofwaardigheid om af te breken, immers, zie je hier iemand verkondigen dat het Vlaams Kartel geen Vlaamse eisen stelt? Neen, dat kan niet, want die staan spijtig genoeg - voor hen - zwart op wit. Enkel de geloofwaardigheid in vraag stellen, brengt nog soelaas (voorlopig).

En ik was fout in mijn eerste post; we weten wel hoeveel procent van het kader met het Vlaams kartel akkoord ging, en dus aannemelijk is dat die tegen een kartel met het Vlaams Blok zouden zijn: met name 80% (en van de tegenstanders was er zelfs een links deel, dat zeker niet met het Blok in zee zou willen gaan, mn VDB). Immers, in een democratische partij als de N-VA komt voor zulk belangrijke beslissing het partijparlement samen, met vertegenwoordigers uit alle lokale N-VA-besturen.

En - dit is waarschijnlijk off-topic - de N-VA steunt het BROV dan wel niet, toch zou ik de partij democratisch noemen, omdat de volkse betekenis van die term, wel bij de partij past. De gewone mens in de straat noemt een land bvb al democratisch wanneer er eerlijke verkiezingen plaatsvinden, ook al is dit maar voor vertegenwoordigers.
Oud 31 mei 2004, 19:13   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surlet
Het klopt: het Vlaams kartel is gevaarlijker voor België dan een Vlaamsblok - N-VAkartel. Het klopt immers niet dat de CD&V eigen zetels en mandaten afstaat aan een partij die zelfstandig niet verkozen kan raken. Dat is mensen een forum geven die geen forum verdienen. 18 mei toonde aan dat democratisch flamingantisme op sterven na dood is. Na 13 juni zal het democratisch flamingantisme zogezegd gewonnen hebben. Opnieuw zal de N-VA bij onderhandelingen zijn -inderdaad nog altijd even radicale - standpunten doordrukken en er zo voor zorgen dat de instellingen van dit land nog een groter gedrocht worden. De efficiëntie en doorzichtelijkheid van het bestuur zal daarbij geen enkele rol spelen. Wel de flamingante egocentrische eigengereidheid. Ten kost van het progressief sociaal-christelijk gedachtegoed.
Ik denk dat het een CD&V-er is die dit zegt.

Klinkt anders leuk: zetels afgeven aan een partij die op sterven na dood is en dit ten koste van het 'progressief, sociaal-Christelijk gedachtegoed'.
Om van beter bestuur nog maar te zwijgen....
Oud 31 mei 2004, 19:49   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre

Omdat het de belgicisten beter uitkomt het Vlaams Kartel ongeloofwaardig te maken, dan het Blok, dat nooit zal deelnemen aan de macht en dus nooit iets zal bereiken.
Patriot denkt daar blijkbaar anders over. Kijk maar:

Citaat:
Vlaams Blok-NVA kartel zou één grote Vlaamsnationale partij creëren (waarop mensen stemmen voor het vreemdelingenstandpunt PLUS de stemmen van de NVA-flaminganten), zodat het cordon onmogelijk in stand gehouden kan worden...
En als het cordon niet meer kan in stand gehouden worden, kan er ook geen deelname aan de macht meer worden tegengehouden...

Citaat:
Het Vlaams kartel heeft mooie doelstellingen op papier, waar een integer vlaamsgezinde niets op kan tegen hebben. Dus rest enkel nog de geloofwaardigheid om af te breken, immers, zie je hier iemand verkondigen dat het Vlaams Kartel geen Vlaamse eisen stelt? Neen, dat kan niet, want die staan spijtig genoeg - voor hen - zwart op wit. Enkel de geloofwaardigheid in vraag stellen, brengt nog soelaas (voorlopig).
Fijn dat je toegeeft dat de geloofwaardigheid van het kartel nog moet bewezen worden ook al staat er één en ander zwart op wit.

Citaat:
En ik was fout in mijn eerste post; we weten wel hoeveel procent van het kader met het Vlaams kartel akkoord ging, en dus aannemelijk is dat die tegen een kartel met het Vlaams Blok zouden zijn: met name 80% (en van de tegenstanders was er zelfs een links deel, dat zeker niet met het Blok in zee zou willen gaan, mn VDB).
Je neemt niet voor niets het woord 'aannemelijk' in de mond.
Een congres lijkt in die zin op een referendum. Enkel zo weet je immers zeker wat er écht gedacht wordt en niet alleen door de 'vertegenwoordigers' uit de lokale besturen.
Maar we wisten al dat het hele kartel het liever houdt bij vertegenwoordigende systemen.

Citaat:
En - dit is waarschijnlijk off-topic - de N-VA steunt het BROV dan wel niet, toch zou ik de partij democratisch noemen, omdat de volkse betekenis van die term, wel bij de partij past. De gewone mens in de straat noemt een land bvb al democratisch wanneer er eerlijke verkiezingen plaatsvinden, ook al is dit maar voor vertegenwoordigers.
Jij méént dus dat het 'gewone volk' gelooft in eerlijke verkiezingen???

Wat het 'gewone volk' anders zeer goed weet is dat het geen bal te zeggen heeft in wat er met de verkiezingsuitslag gedaan wordt!

Een groot deel van het 'gewone volk' weet blijkbaar ook al dat het BROV een goede zaak zou zijn vermits bevragingen buiten het politieke circuit dit uitwijzen. Bevragingen die op een ordentelijke wijze gebeurden!
Dat het 'gewone volk' niet allang veel méér weet over het BROV is uitsluitend te danken aan zijn fijne 'vertegenwoordigers' die, uit eigenbelang, verkiezen de burger daaromtrent dom te houden.

Wel leuk te weten dat de politiek opeens zoveel waarde hecht aan de mening van het 'gewone volk' over wat democratie precies is.
Oud 31 mei 2004, 20:46   #24
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Een kartel Vlaams Blok/N-VA zou een ramp zijn voor de Vlaamse beweging en ik denk dat eenieder die wat intellectuele eerlijkheid bezit het daar wel eens mee zal zijn.

Het Vlaams Blok kiest voor een rechts-radicaal en extreem conservatief programma en dat is in een democratie haar goed recht. De kiezers die ze ermee aantrekt gun ik haar zeker.
Maar wanneer N-VA en het Vlaams Blok samen naar de kiezer zou stappen, geraakt het separatisme nooit ofte nimmer van het predikaat af als zou het een extreem-rechtse en conservatieve stroming zijn.
Ik ga regelmatig naar scholen voor gesprekken en debatten, en het idee dat een gewone 18-jarige van het Vlaams-nationalisme heeft is om je nekhaar overeind te laten staan. De vereenzelviging van het Blok met Vlaams-nationalisme is daar een grote factor in.
Pas als je met veel moeite weet uit te leggen dat Vlaams-nationalisme niét gelijk staat aan het Vlaams Blok en dat heus wel progressief en sociaal kan ingekleurd worden, bereik je iets. Ik moet er niet aan denken datzelfde te gaan doen terwijl mijn partij in een kartel zit met datzelfde Blok!

Nogmaals, ik gun het Vlaams Blok haar standpunten en haar extremisme, waar ze geen afstand van wil doen. Maar ze moet beseffen dat ze zichzelf zo uitschakelt als dragende kracht voor een groot-Vlaamse overkoepeling.
zorroaster is offline  
Oud 31 mei 2004, 21:38   #25
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kartel tussen blokkers en n-va'ers is niet gevaarlijk voor België daar die mensen toch maar uit dezelfde vijver vissen.

Het 'Vlaams Kartel' met CD&V is daarom stukken bedreigender. De christen-democraten krijgen er zo naast het acw, de boerenbond en de middenstand, een rechts-vlaamse vierde stand bij. De n-va gaat in tegen elke christen-democratische waarde en dat is spijtig. Alleen is de CD&V-top vandaag zo machtsgeil, dat ze zelfs hun ziel aan de duivel verkochten.

Persoonlijk ben ik christen-democraat, maar men zou voor minder paars een goede coalitie gaan vinden.
Even aanvullen: paars wil, net zoals CDenV de splitsing van de gezondheidszorg en van Brussel-Halle-Vilvoorde na al de defederaliseringen die ze al hebben meegestemd. Paars is dus geen haar beter voor België dan de CDenV.
Hans1 is offline  
Oud 31 mei 2004, 21:46   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Straks is nog enkel het Vlaams Blok nog goed voor België vermits die partij toch uitgesloten wordt.

Neen Hans, op de BUB zit Belgique evenmin te wachten want dan haalde jouw club spelenderwijs de volstrekte meerderheid. 8)
Oud 31 mei 2004, 22:20   #27
Surlet
Burger

Surlet's schermafbeelding

Standaard

[/quote]Paars is dus geen haar beter voor België dan de CDenV.
Citaat:

Daarin heb je misschien wel gelijk. Niettemin toch een voorkeur voor paars, omdat ze niet zwichtten voor een splitsing van B-H-V voor de regionale verkiezingen en omdat een partij als de VLD zijn principieel confederalisme nooit heeft doorgevoerd. Nu ja, tegenargumentatie is -toegegeven- ook gemakkelijk te vinden. Op communautair vlak is het kiezen tussen de pest en de cholera.

Neen Hans, op de BUB zit Belgique evenmin te wachten want dan haalde jouw club spelenderwijs de volstrekte meerderheid
Citaat:

Op de BUB zal wellicht geen enkel zittend politicus zitten te wachten, maar een partij starten die durft ingaan tegen het communautair éénrichtingsverkeer -iets wat zelfs de groenen al niet meer durven- vind ik op zijn minst een verrijking van het debat, in die zin verdienen ze dan ook respect. (Om het met een tsjeevenspreuk te zeggen).
Surlet is offline  
Oud 31 mei 2004, 22:21   #28
Surlet
Burger

Surlet's schermafbeelding

Standaard

In supra bericht zijn quote en reactie omgekeerd. Mijn excuses...
Surlet is offline  
Oud 31 mei 2004, 22:38   #29
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Tantist,

Ik verwed er een vat op dat jij enkel het kartel steunt uit tactische overwegingen.
Dat hoef je ook niet te doen, dat is ook zo, lees verder.

Citaat:
Uw ophemelende lofzangen voor een kartel van absoluut ondemocratische particraten, klinkt me net ietsjes té vals, uw agitprop voor het Vlaams Kartel nét iets te krampachtig.
Inderdaad, ik verwijt het Vlaams Kartel hun gebrek aan interesse voor directe democratie. Maar merk je de tegenstrijdigheid niet op in je eigen redenering?

Als het Vlaams Kartel geen gevaar zou zijn voor België, of toch minder dan een kartel VB/N-VA, waarom zou ik het dan steunen uit tactische overwegingen? Aha!

Citaat:
maar ik kan niet geloven dat je de louter vertegenwoordigende visie op bestuur van beide partijen deelt..........
Neen, dat doe ik ook niet. Maar ironisch genoeg is mijn visie dat de weg naar directe democratie het snelste zal verlopen langs deze anti-direct democratische partijen. Allow me to elaborate...

VLD en SP.A zijn in principe voor, doch doen er geen poot voor. Dat komt grotendeels omdat directe democratie geweerd wordt door de PS, die wél veel te zeggen heeft, itt tot CD&V nu. Di Rupo en Van Cau zijn als de dood voor directe democratie, omdat het een gevaar voor België is.

Het Vlaams Kartel is ook een gevaar voor België. Met een beetje geluk kan dit Kartel (maar dan zal er wel een serieuze institutionele crisis moeten komen, én zullen de Waalse politici serieus "neen" moeten blijven zeggen, iets waar ze wel goed in zijn) als het het cordon sanitaire opgeeft (dat vooral van de kant van CD&V in stand wordt gehouden) de Vlaamse onafhankelijkheid realiseren. Een waterkansje, maar het zou de eerste keer zijn sinds de koningskwestie dat het voortbestaan van België bedreigd is.

In een onafhankelijk Vlaanderen zijn de drempels om directe democratie in te voeren veel kleiner. Er is zelfs een 2/3 meerderheid voor -op papier- om dat er door te krijgen, maar niet in België. Daarom kan ik toch enigszins leven met het Vlaams Kartel.

Ongetwijfeld zal je wel ergens proberen hier op in te beuken, en als belgicist zou ik dat ook doen, maar veel zin heeft dat niet, want de redenering is waterproof (en dat weet je donders goed!)
Oud 31 mei 2004, 22:39   #30
Tantist

Standaard

Citaat:
In supra bericht zijn quote en reactie omgekeerd. Mijn excuses...

Pfff... Precies alsof dat een zware misdaad is
Oud 31 mei 2004, 22:50   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Als het Vlaams Kartel geen gevaar zou zijn voor België, of toch minder dan een kartel VB/N-VA, waarom zou ik het dan steunen uit tactische overwegingen? Aha!
Ik wees er reeds meerdere malen op, dat de CD&V in de regering een assymetrie veroorzaakt: de CDH is een te verwaarlozen aanhangsel in Wallonië.
Erger: met een tripartite, met bijkomende toegevingen en kosten aan beide kanten om 'der dritte in bunde' te paaien, is het kwaad regeren in economisch barre tijden zoals ze zich heden aan ons presenteren. Ook al geen scenario dat rust brengt in ons Belgenland.

In die zin is winst van het Vlaams kartel een gevaar voor België, maar niet dadelijk omdat het plots een Vlaamse reflex zou vertonen: het veroorzaakt bij eventuele regeringsdeelname eerder schisma via de economische en ideologische breuklijn links-rechts dan het Vlaams-Waalse conflict.

Citaat:
Ongetwijfeld zal je wel ergens proberen hier op in te beuken, en als belgicist zou ik dat ook doen, maar veel zin heeft dat niet, want de redenering is waterproof (en dat weet je donders goed!)
Jezelf op voorhand gelijk geven is niet bepaald de beste methode om mij tot serene replieken te vermijden.

PS
Veel CD&VA'ers roepen al "Mosseleeeeen!!!!" voor ze aan land zijn.
Wat denk je in die optiek van het mogelijk scenario dat paars alsnog voldoende stemmen haalt om desnoods met behulp van Groen! de CD&VA buitenspel te zetten?
Oud 31 mei 2004, 23:03   #32
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik wees er reeds meerdere malen op, dat de CD&V in de regering een assymetrie veroorzaakt: de CDH is een te verwaarlozen aanhangsel in Wallonië.
Erger: met een tripartite, met bijkomende toegevingen en kosten aan beide kanten om 'der dritte in bunde' te paaien, is het kwaad regeren in economisch barre tijden zoals ze zich heden aan ons presenteren. Ook al geen scenario dat rust brengt in ons Belgenland.
Aha? Wauw, toch nog ene belgicist met verstand... Proficiat.

Citaat:
In die zin is winst van het Vlaams kartel een gevaar voor België, maar niet dadelijk omdat het plots een Vlaamse reflex zou vertonen: het veroorzaakt bij eventuele regeringsdeelname eerder schisma via de economische en ideologische breuklijn links-rechts dan het Vlaams-Waalse conflict.
Ai Staaf, je bent zo blind... Die economische en ideologische breuklijn loop samen met de Vlaamse-Waalse kwestie.

Citaat:
Citaat:
Jezelf op voorhand gelijk geven is niet bepaald de beste methode om mij tot serene replieken te vermijden.
Bwah, denk je dat je mij van gedacht zou kunnen doen veranderen? Blijkbaar ben je niet zo naïef, want pogingen doe je niet. Dat siert je.

Citaat:
Veel CD&VA'ers roepen al "Mosseleeeeen!!!!" voor ze aan land zijn.
Dat doen de VLD en de SP.A zeker niet, die houden altijd het been stijf.
Face it: we hebben rotpolitiekers, en als Vlamingen verdienen we momenteel ook niet beter

Citaat:
Wat denk je in die optiek van het mogelijk scenario dat paars alsnog voldoende stemmen haalt om desnoods met behulp van Groen! de CD&VA buitenspel te zetten?
Dan, beste Supe®staaf: all bets are off. Dan kan je weer gerust op je tricolore hoofdkussen slapen tot de volgende crisis.
Oud 31 mei 2004, 23:04   #33
Tantist

Standaard

Maare... Over dat paarse scenario plus groen... Het valt maar af te wachten of Groen! en VLD hun eigen ruiten niet in hebben gegooid met de kiesdrempel in te voeren. Dat zou ze nog wel eens serieus kunnen spijten.
Oud 1 juni 2004, 01:18   #34
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky

Mijn excuses, te laat gezien.

Gelieve 1 punt van optie 1 af te trekken.
Geen probleem.
Ik ga ervanuit dat een poll kwasi op voorhand waardeloos is.

Belangrijker isdat ik weet wie wat denkt.
Dat kan dus enkel via een tekstje.
Schrijf je er alsnog een reden voor waarom je optie 1 (CVP+N-vA) dus als gevaarlijker voor België ziet?
Zonder uw uitleg te lezen en dus niet van een hypothese uit te gaan.

Het Vlaams Blok zal nooit iets concreets kunnen verwezenlijken omdat ze altijd in oppositie blijven. Daardoor zijn ze niet gevaarlijk voor de Belgische staat.
DaBlacky is offline  
Oud 1 juni 2004, 01:28   #35
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maare... Over dat paarse scenario plus groen... Het valt maar af te wachten of Groen! en VLD hun eigen ruiten niet in hebben gegooid met de kiesdrempel in te voeren. Dat zou ze nog wel eens serieus kunnen spijten.
Groen! gaat oppositie. Maak u daar maar geen zorgen over Tenzij Groen! 15% haalt of dergelijk. (Maw: maak u er maar geen zorgen over )
DaBlacky is offline  
Oud 1 juni 2004, 07:29   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Da Blacky schreef:

Citaat:
Het Vlaams Blok zal nooit iets concreets kunnen verwezenlijken omdat ze altijd in oppositie blijven. Daardoor zijn ze niet gevaarlijk voor de Belgische staat.

Kijk eens even bij Politiek Binnenland en 'Pinoccio Verhofstadt...'

giserke schreef:
Citaat:
meer nog, in VLD kringen willen ze na 13 juni indien het Vlaams kartel wint en de grootste wordt toch langs deze partij werken indien ze kunnen.
In het Vlaams parlement wel te verstaan.
Waarop Tantist antwoordde:

Citaat:
Ik hoop dat ze daar goed veel ruchtbaarheid aan geven, ook van bij de sossen uit. Kwestie dat men na 13 juni wel met het Vlaams Blok [size=6]moet[/size] gaan. Misschien is het wel een verschrikkelijke weg naar de onafhankelijkheid, maar heiligt het doel (afin doel... die onafhankelijkheid is een middel: tot beter bestuur) niet de middelen?
Patriot schreef op de eerste bladzijde van dit onderwerp:

Citaat:
Vlaams Blok-NVA kartel zou één grote Vlaamsnationale partij creëren (waarop mensen stemmen voor het vreemdelingenstandpunt PLUS de stemmen van de NVA-flaminganten), zodat het cordon onmogelijk in stand gehouden kan worden...
Als ik het goed begrijp is een stem voor het Vlaams Blok lang niet zo onzinnig als jij hier beweert. Hoe groter die partij immers wordt, hoe moeilijker er nog omheen te kunnen is.
Zowel de kiezers van het Vlaams Blok als de strijd om de macht van de grote 'democratische' partijen zullen dus in de nabije toekomst een nooit geziene rol gaan spelen.

Het lijkt er steeds meer op dat ik nog gelijk ga krijgen met mijn voorspelling dat we nog twee, na deze dus nog één, verkiezing te gaan hebben voor de Belgische Bom definitief barst.

Na de blunder van formaat om kiesdrempels in te voeren en de veroordeling van het Vlaams Blok, is er enkel nog een uitspraak van het Hof van Cassatie nodig nét op het moment dat het Vlaams Blok onmisbaar wordt voor onze, even machtswellustige Christen-democraten, en de poppetjes gaan pas goed dansen.

Of waar de hang naar onwegvoeglijke macht van de 'democratische' partijen meehelpt aan wat er toch ooit gebeuren zal: het uiteenvallen van België.

Het zou de mop van de pas begonnen 21ste eeuw zijn dat de twee fervenste belgicistische partijen zo hard aan de macht vasthouden dat de CD&V gedwongen wordt om, na haar kartel met de N-VA, een écht Vlaamse coalitie te vormen met het Vlaams Blok.
Oud 1 juni 2004, 07:36   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Als ik het goed begrijp is een stem voor het Vlaams Blok lang niet zo onzinnig als jij hier beweert. Hoe groter die partij immers wordt, hoe moeilijker er nog omheen te kunnen is.
Zowel de kiezers van het Vlaams Blok als de strijd om de macht van de grote 'democratische' partijen zullen dus in de nabije toekomst een nooit geziene rol gaan spelen.
Dit alles echter enkel bekeken vanuit flamingantisch standpunt......
Ik vind VB & N-VA te mijden als de pest (zeker in kartel!)

Citaat:
Het lijkt er steeds meer op dat ik nog gelijk ga krijgen met mijn voorspelling dat we nog twee, na deze dus nog één, verkiezing te gaan hebben voor de Belgische Bom definitief barst.
Anjehoella!

Citaat:
Na de blunder van formaat om kiesdrempels in te voeren en de veroordeling van het Vlaams Blok, is er enkel nog een uitspraak van het Hof van Cassatie nodig nét op het moment dat het Vlaams Blok onmisbaar wordt voor onze machtswellustige democraten, en de poppetjes gaan pas goed dansen.
Het blok onmisbaar?
Even onmisbaar als water in mijn schoenen.
Als die ooit hun economisch programma mogen realiseren, dan staan we terug in de tijd van Daens of Quadragesimo anno, en wordt de horigheid aan de 'patrons' opnieuw groter.
Het kerkhof ligt vol onmisbaren, ook politici, zelfs flaminganten.

Citaat:
Het zou de mop van de pas begonnen 21ste eeuw zijn dat de twee fervenste belgicistische partijen zo hard aan de macht vasthouden dat de CD&V gedwongen wordt om, na haar kartel met de N-VA, een écht Vlaamse coalitie te vormen met het Vlaams Blok.
Laat CD&V rustig coalitie vormen met het Vlaamsblok, maar dan wel in de oppositie zoals de laatste vijf jaar.
Daar kunnen ze zonder het land schade toe te brengen, beiden hun fundi-discours uitleven voor hen die het horen wil.
Oud 1 juni 2004, 11:26   #38
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Groen! gaat oppositie. Maak u daar maar geen zorgen over Tenzij Groen! 15% haalt of dergelijk. (Maw: maak u er maar geen zorgen over )
Het spijt me, maar ik denk wel degelijk dat Groen! de kiesdrempel haalt.

En neen, jullie worden niet de grootste partij

Het initiatiefrecht zal dus bij de andere partijen liggen, en het is bekend dat Verhofstadt tot alles bereid is in Vlaanderen ook paars te bewaren, en wilt zich daar wel groen voor betalen.

Ik twijfel er aan of Groen! dan kan nee zeggen.
Oud 1 juni 2004, 11:56   #39
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:

huh? De partijtop zit anders in financiële moeilijkheden. Wist u dat al diverse gebouwen van groen! (bestuursgebouwen) door lokale mandatarissen betaald worden omdat groen! geen overheissteun meer heeft (federaal). Als ze die nu ook mar miniem krijgen uit Vlaanderen wordt het werken helemaal moeilijk. De enige manier om positief in the picture te blijven en wat geld binnen te halen is via een ministerpost. Zeg dus niet te vlug dat groen! zeker in de oppositie gaat.
NVG is offline  
Oud 1 juni 2004, 12:53   #40
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het spijt me, maar ik denk wel degelijk dat Groen! de kiesdrempel haalt.

En neen, jullie worden niet de grootste partij

Het initiatiefrecht zal dus bij de andere partijen liggen, en het is bekend dat Verhofstadt tot alles bereid is in Vlaanderen ook paars te bewaren, en wilt zich daar wel groen voor betalen.

Ik twijfel er aan of Groen! dan kan nee zeggen.
Als Groen! dan JA zegt, is er serieuze boel in de partij. Ik vraag me trouwens wie dan die ja gaat geven. De grootste meerderheid van de leden zijn tegen, dus het congres (einde juni, naar goede gewoonte) zal die "ja" wel tegenhouden.

Slaap maar op uw twee oortjes. Groen! gaat oppositie.
DaBlacky is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be