Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 februari 2011, 15:29   #21
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

parallele onderhandelingen zullen afgeschoten worden... 2007 zit nog vers in het achterhoofd van de CD&V, en de NVA zal dat ook niet proberen.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 12 februari 2011, 15:59   #22
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
parallele onderhandelingen zullen afgeschoten worden... 2007 zit nog vers in het achterhoofd van de CD&V, en de NVA zal dat ook niet proberen.
CD&V en NVA hebben akkoord gegeven voor de parallelle onderhandelingen nee? In ieder geval zullen ze die niet openlijk afschieten denk ik.
fredo2008 is offline  
Oud 12 februari 2011, 16:10   #23
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
CD&V en NVA hebben akkoord gegeven voor de parallelle onderhandelingen nee? In ieder geval zullen ze die niet openlijk afschieten denk ik.
hebben ze akkoord gegeven? Voor zover ik weet is die piste gewoon 'geopperd' door de liberalen (en door jowelleke en di rupo), maar ik heb nog geen artikel gelezen waarin deze stelling door de NVA en CD&V met een volmondig 'ja' wordt beantwoord
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 12 februari 2011, 16:14   #24
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

Als NVA en zeker CD&V "niet ja en niet nee" zeggen is het meestal prijs hé
fredo2008 is offline  
Oud 12 februari 2011, 16:27   #25
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Als NVA en zeker CD&V "niet ja en niet nee" zeggen is het meestal prijs hé

Inderdaad, ALS ze er in trappen is dit in mijn ogen verraad aan de belofte niet in een regering te stappen zolang er geen oplossing is voor BHV en een grondige staatshervorming.

Hopelijk zijn ze de bocht niet aan het inzetten.
Oud 12 februari 2011, 16:45   #26
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik word hier eigenlijk alleen maar moe van.
Nee, Franstalig België wil nog steeds geen staatshervorming die naam waardig om de doodeenvoudige reden dat men geen financiële verantwoordelijkheid wil, maar vooral ook kan nemen voor het eigen wanbeleid. En nee, Franstalig België wil ook nog steeds geen orthodox begrotingsbeleid op federaal niveau, zulks mag ondertussen duidelijk zijn na de recente IPA-waanzin die nog maar eens 300 MIO euro komt bedelen bij de staatskist. Of kadert deze zoveelste holdup op die schatskist in het "versterken van het federaal niveau"?
Dus ja, er worden nu "onderhandelingen" aangekondigd. Al zal nog moeten blijken of het nu zal gaan over eigenlijke onderhandelingen dan wel de zoektocht naar een deelakkoord over de mogelijkheid om tot overeenstemming te komen over een eventuele deadline om te starten met een onderzoek van de modaliteiten waarin kan gezocht worden naar het opstarten van die onderhandelingen. En ja, CD&V en zelfs N-VA gaan mee in het spelletje dat nu door blauwe Didier mag worden gespeeld. En ja, ik vind dat er zwaar met mijn klompen wordt gerammeld, maar wat is begot 't initiatief? De zaak zit muurvast: nu, morgen en ook overmorgen. De nieuwe liberale wind die waait, zal dus vlug niet meer dan een scheet in een fles blijken te zijn. Er komt geen regering, al zeker niet voor er terug nieuwe verkiezingen zijn geweest.
We spreken (allez ja, we lezen) mekaar nog.

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 12 februari 2011 om 16:47.
den ambetantsten is offline  
Oud 12 februari 2011, 16:50   #27
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard Reynders ziet ze vliegen

aldus le soir:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  perplew.jpg‎
Bekeken: 69
Grootte:  118,9 KB
ID: 78257  

Oud 12 februari 2011, 16:51   #28
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat voorspel je voor de afloop ervan?
Een federale regeringsmeerderheid zonder de N-VA. Zoals het reeds minstens zeven maanden lang de bedoeling is van het regime en de Franstalige partijen, de PS op kop.

De sleutel van het ganse zaakje ligt in handen van de CD&V. Van zodra die plooien is het zo gepiept.

Dat de N-VA eventueel als vijfde wiel aan de wagen zou "mogen meedoen" is louter theorie, omdat men niet openlijk die partij durft uitsluiten. Hoe dan ook kan ik mij moeilijk inbeelden dat de N-VA zelf zo dom zou zijn dat het zich aan dat spelletje laat vangen.
Gwylan is offline  
Oud 12 februari 2011, 16:53   #29
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
aldus le soir:
Ewel Karel, u bent me net te vlug af! Zo zie je maar dat dit blijft wat het was en is - een spelletje. Didier wou even de forcing voeren, maar nu blijkt er plots toch weer een probleempje op te duiken. Het zou lachwekkend zijn, mocht het niet zo intriest zijn. Maar vooral: ik neem het zo onderhand heel die bende doofstomme blinden kwalijk dat men meent te mogen blijven rammelen met mijn klompen.
Als men er niet uitraakt, is er maar een democratische oplossing: VERKIEZINGEN en wel meteen!
den ambetantsten is offline  
Oud 12 februari 2011, 17:01   #30
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ewel Karel, u bent me net te vlug af! Zo zie je maar dat dit blijft wat het was en is - een spelletje. Didier wou even de forcing voeren, maar nu blijkt er plots toch weer een probleempje op te duiken. Het zou lachwekkend zijn, mocht het niet zo intriest zijn. Maar vooral: ik neem het zo onderhand heel die bende doofstomme blinden kwalijk dat men meent te mogen blijven rammelen met mijn klompen.
Als men er niet uitraakt, is er maar een democratische oplossing: VERKIEZINGEN en wel meteen!
Ja ja, maar waarom denkt u dat de Franstalige pers al « toevallig » begint met “peilingen” in de politieke arena te gooien die “aantonen” dat de CD&V (die ze nodig hebben voor hun spelletje) achteruit gaat, en de N-VA (die ze willen dumpen) vooruit gaat ?

Ik geef u zelf het antwoord : om duidelijk te maken dat verkiezingen volstrekt ongewenst en derhalve ten allen prijze te vermijden zijn…
Gwylan is offline  
Oud 12 februari 2011, 18:51   #31
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ja ja, maar waarom denkt u dat de Franstalige pers al « toevallig » begint met “peilingen” in de politieke arena te gooien die “aantonen” dat de CD&V (die ze nodig hebben voor hun spelletje) achteruit gaat, en de N-VA (die ze willen dumpen) vooruit gaat ?

Ik geef u zelf het antwoord : om duidelijk te maken dat verkiezingen volstrekt ongewenst en derhalve ten allen prijze te vermijden zijn…
ER is één stok achter de deur he: de gemeente-verkiezingen in 2012... Als CD&V zonder NVA in een regering stapt EN geen deftige staatshervorming realiseert (wat mij in zo'n situatie logisch lijkt), dan gaan ze nog niet veel CD&V burgemeesters meer overhouden
lollysticky is offline  
Oud 12 februari 2011, 18:55   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik word hier eigenlijk alleen maar moe van.
Nee, Franstalig België wil nog steeds geen staatshervorming die naam waardig om de doodeenvoudige reden dat men geen financiële verantwoordelijkheid wil, maar vooral ook kan nemen voor het eigen wanbeleid. En nee, Franstalig België wil ook nog steeds geen orthodox begrotingsbeleid op federaal niveau, zulks mag ondertussen duidelijk zijn na de recente IPA-waanzin die nog maar eens 300 MIO euro komt bedelen bij de staatskist. Of kadert deze zoveelste holdup op die schatskist in het "versterken van het federaal niveau"?
Dus ja, er worden nu "onderhandelingen" aangekondigd. Al zal nog moeten blijken of het nu zal gaan over eigenlijke onderhandelingen dan wel de zoektocht naar een deelakkoord over de mogelijkheid om tot overeenstemming te komen over een eventuele deadline om te starten met een onderzoek van de modaliteiten waarin kan gezocht worden naar het opstarten van die onderhandelingen. En ja, CD&V en zelfs N-VA gaan mee in het spelletje dat nu door blauwe Didier mag worden gespeeld. En ja, ik vind dat er zwaar met mijn klompen wordt gerammeld, maar wat is begot 't initiatief? De zaak zit muurvast: nu, morgen en ook overmorgen. De nieuwe liberale wind die waait, zal dus vlug niet meer dan een scheet in een fles blijken te zijn. Er komt geen regering, al zeker niet voor er terug nieuwe verkiezingen zijn geweest.
We spreken (allez ja, we lezen) mekaar nog.

2
Oud 12 februari 2011, 18:56   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Wat moet er nu gebeuren?
Weet u wel zeker of NVA artikel 35 wil invullen?
solidarnosc is offline  
Oud 12 februari 2011, 20:01   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Men is gewoon kostbare tijd aan het verliezen met de NV.A.

Tijd die de burger als "inleveren" nadien op hunne boterham gaat krijgen.

En dan zegt NV.A allemaal de schuld van België en de Sossen.....
Hopelijk blijft BDW doorbijten, als het moet tot het einde van België!
De franstaligen zijn enkel uit op status quo en blijven geld loskrijgen van de Vlamingen om ze daarna in hun gezicht te spuwen! Zij zijn het die alles onmogelijk maken door zich keihard aan hun beginzin te houden: er mag niets gebeuren dat de franstaligen een euro kost of minder oplevert, punt. Moeten er straks miljarden worden bespaard? Door de Vlamingen dan. Zij vissen achter miljoenen erbij voor Bruxelles, en spelen ongestoord hun chantage verder met hun Bruxelles "dat we nooit zullen krijgen" en BHV die onder geen beding mag en zal gesplitst worden omdat ze dat chantagemiddel dan kwijt zijn. Plus hun fameuze "solidarité" om hun PS-hangmatstaat verder te kweken zonder ze teveel te storen. Nu weer het spelletje dat ze gewoon zijn: zij moeten krijgen wat ze vragen,nu, meteen, en gebetonneerd voor de eeuwigheid. De rest, responsabilisering voor de nodige centen en wat ze ermee aanvangen, alles wat de Vlamingen vragen, dat is voor daarna en nooit.
andev is offline  
Oud 12 februari 2011, 20:06   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hopelijk blijft BDW doorbijten, als het moet tot het einde van België!
De franstaligen zijn enkel uit op status quo en blijven geld loskrijgen van de Vlamingen om ze daarna in hun gezicht te spuwen! Zij zijn het die alles onmogelijk maken door zich keihard aan hun beginzin te houden: er mag niets gebeuren dat de franstaligen een euro kost of minder oplevert, punt. Moeten er straks miljarden worden bespaard? Door de Vlamingen dan. Zij vissen achter miljoenen erbij voor Bruxelles, en spelen ongestoord hun chantage verder met hun Bruxelles "dat we nooit zullen krijgen" en BHV die onder geen beding mag en zal gesplitst worden omdat ze dat chantagemiddel dan kwijt zijn. Plus hun fameuze "solidarité" om hun PS-hangmatstaat verder te kweken zonder ze teveel te storen. Nu weer het spelletje dat ze gewoon zijn: zij moeten krijgen wat ze vragen,nu, meteen, en gebetonneerd voor de eeuwigheid. De rest, responsabilisering voor de nodige centen en wat ze ermee aanvangen, alles wat de Vlamingen vragen, dat is voor daarna en nooit.
De francofoontjes lijken werkelijk niet te beseffen dat ze met vuur aan het spelen zijn. Indien ze blijven dwarsliggen zal het hier zo ver komen dat De EU-Commissie of zelfs het IMF een oplossing zullen opdringen voor wat de financiëel-budgettaire kant van dit wespennest betreft. En die oplossing zal merkwaardig dicht liggen bij de sociaal-economische doelstellingen van de Vlamingen.
Oud 12 februari 2011, 20:10   #36
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Niet noodzakelijk. In een constellatie met CD&V, Ø-VLD en N-VA aan Vlaamse kant kunnen ze N-VA niet zomaar buitenschoppen en verdergaan met een Vlaamse minderheid van minder dan 1/3 van de Vlamingen. Laat staan dat de CD&V het zou wagen om de N-VA nog meer martelaar te maken. Dat maakt het toch wel iets gemakkelijker om te praten.
fonne is offline  
Oud 12 februari 2011, 20:11   #37
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Weet u wel zeker of NVA artikel 35 wil invullen?
Ik denk dat ze het vooral leeg willen houden
fonne is offline  
Oud 13 februari 2011, 08:10   #38
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht

Bovendien stel ik mij toch vragen over de resultaten van die peiling.
Waarom zou cd&v een vier percent achteruitgaan?
Heeft die partij sinds juni vorig jaar op een of andere wijze haar electoraat misleid of niet beantwoord aan zijn verzuchtingen of verwachtingen?
Daarentegen verliest het VB 'slechts' één percent en dat voor een partij die existentieel verdeeld is en straks mss te maken krijgt met ex-kiezers die een strategische stem overwegen op de n-va.

Mss werden de uitslagen wel verwisseld. In het Belgische mediatieke als het politieke landschap is alles mogelijk.

Laatst gewijzigd door stab : 13 februari 2011 om 08:13.
stab is offline  
Oud 13 februari 2011, 08:39   #39
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Bovendien stel ik mij toch vragen over de resultaten van die peiling.
Waarom zou cd&v een vier percent achteruitgaan?
Heeft die partij sinds juni vorig jaar op een of andere wijze haar electoraat misleid of niet beantwoord aan zijn verzuchtingen of verwachtingen?
Daarentegen verliest het VB 'slechts' één percent en dat voor een partij die existentieel verdeeld is en straks mss te maken krijgt met ex-kiezers die een strategische stem overwegen op de n-va.

Mss werden de uitslagen wel verwisseld. In het Belgische mediatieke als het politieke landschap is alles mogelijk.
Het zou mij niet verwonderen dat ze inderdaad de uitslagen gemanipuleerd hebben.
Dat het in werkelijkheid Groen! en SP.a zijn die nog altijd stemmen verliezen en CD&V lichtjes beloond wordt voor haar standvastigheid.
Maar die peiling moet inderdaad dienen om CD&V de illusie te geven dat ze door de Vlaming afgestraft wordt voor haar Vlaams beleid.
Dat is dan wel heel absurd als tegelijk N-VA beloond wordt voor haar standvastigheid.

Anderzijds zou je het ook zo kunnen interpreteren dat veel Vlaamsgezinde CD&V kiezers naar N-VA overlopen.
Na een zekere tijd blijven dan alleen de belgicisten over ("de grote meerderheid" ahum), en als je echt belgicistisch wilt stemmen in Vlaanderen moet je voor merrie Gennez of koorknaap Wouter stemmen, natuurlijk.
Oud 13 februari 2011, 08:55   #40
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het zou mij niet verwonderen dat ze inderdaad de uitslagen gemanipuleerd hebben.
Dat het in werkelijkheid Groen! en SP.a zijn die nog altijd stemmen verliezen en CD&V lichtjes beloond wordt voor haar standvastigheid.
Maar die peiling moet inderdaad dienen om CD&V de illusie te geven dat ze door de Vlaming afgestraft wordt voor haar Vlaams beleid.
Dat is dan wel heel absurd als tegelijk N-VA beloond wordt voor haar standvastigheid.

Anderzijds zou je het ook zo kunnen interpreteren dat veel Vlaamsgezinde CD&V kiezers naar N-VA overlopen.
Na een zekere tijd blijven dan alleen de belgicisten over ("de grote meerderheid" ahum), en als je echt belgicistisch wilt stemmen in Vlaanderen moet je voor merrie Gennez of koorknaap Wouter stemmen, natuurlijk.
Dat denk ik niet, CD&v heeft nogal een dubbelzinnige houding aangenomen bij de nota van VDL (zo kwam het toch over in de pers)
alfa16vjtd is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be