![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Israel of Palestina | |||
Israel |
![]() ![]() ![]() |
52 | 50,98% |
Palestina |
![]() ![]() ![]() |
50 | 49,02% |
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() precies of de palestijnen plegen geen criminele acties, neen dat zijn engelen nietwaar?en het zijn julie linksen die altijd afkomen met de 2 de wereldoorlog of hitler en dat is nog iets langer geleden dacht ik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind het hele opzet van dit topic lachwekkend. Alsof het om een voetbalmatch of 'Idool' gaat waarbij de vraag is 'voor wie supporter je?'.
Daar gaat het toch helemaal niet om, zoals het ook niet gaat om onze sympathie of antipathie. Het gaat om politiek. Voor sommigen lijkt het onmogelijk om daarbij algemene principes te hanteren of een objectieve analyse te maken. Wie bv. stelt 100% achter Israël te staan, gaat voorbij aan de misdaden die dat land pleegt en gepleegd heeft, die gaat voorbij aan de etnische zuivering, de verovering van grond, het aan de laars lappen van VN-resoluties, de schendingen van het territorium van andere landen, het virulent militaristisch-nationalisme, de discriminatie ten opzichte van Arabieren en de diefstal van grond en water. Wie stelt 100% voor de Palestijnen te kiezen, gaat voorbij aan de religieuze zotten die zich nergens wat aan gelegen laten, die blind raketten afschieten, ook als die op een kleuterschool terechtkomt, die hun eigen volk onderdrukken en een regime installeren dat niet in het belang is van vrouwen of jongeren maar louter de uitdrukking van een obscurantistische paternalistische godsdienst. Die gaat bovendien ook al te vaak voorbij aan de gecorrumpeerde en in welzijn zwelgende zelfbenoemde potentaatjes rond Abbas die er hun specialiteit van gemaakt hebben zichzelf te verrijken en daarbij probleemloos hun eigen volk verraden. Wie 100% voor Israël kiest, gaat voorbij aan het feit dat dat land voor een deel gedomineerd wordt door reactionaire religieuzen en extreem-rechtse liberalen die tot over hun oren in het moeras van hun eigen corruptie verzeild zijn geraakt, terwijl er aan Palestijnse kant organisaties zijn die zich progressief en seculier opstellen, die algemene, humanistische principes verdedigen en die zelf het slachtoffer zijn van religieuze waanzin. Die een Palestina voor ogen hebben dat nauwer aansluit bij wat de Egyptische en Tunesische jongeren eisen. Wie 100% voor Palestina kiest, gaat voorbij aan het feit dat er in Israël organisaties en personen bestaan die onze steun meer nodig hebben en verdienen dan 'de Palestijnen' in het algemeen. Ik denk aan homo-organisaties, verdedigers van mensenrechten, talrijke academici, vredesbewegingen, linkse partijen, kunstenaars, dienstweigeraars die allemaal een ander Israël willen, een Israël dat veel nauwer aansluit bij onzer visie op vrijheid, respect voor mensenrechten, enz.
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Spijtig genoeg zijn zoals steeds in machts spelletjes de echte slachtoffers van nul of generlei waarde tenzij als pressie middel. Beide zijden gebruiken met evenveel animo hun vee.
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zouden meer gay parades moeten geörganiseerd worden in Jeruzalem. Schijnt joden, christenen en moslims met elkaar te verbinden.
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k vind het ook moeilijk om partij te kiezen omdat beide zijden geweld gebruiken dat onschuldigen treft. 'k vind de aanvallen van de Palestijnen begrijpelijk maar 'k ga nu ook niet staan cheeren voor de onschuldige slachtoffers die ze daarmee maken.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet er niet mee lachen. 't is niet zo grappig als je als organisator bedreigingen ontvangt vanuit die drie kampen tegelijk en dus nog nauwelijks de straat op durft. Maar goed, ze stoppen dan wel 5 minuten met elkaar te bedreigen.
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kies de Vlaamse kant. Me dunkt dat hier al genoeg problemen hebben om ons nog wat te gaan moeien met andere conflicten.
(Die waarschijnlijk nooit opgelost raken) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israel is wel moedig*. Daar zo blijven terwijl je omsingeld bent door vijanden. Klein eilandje in een zee van staten die het niet bepaald voor je hebben (en nu kunnen ze nog sidderen en beven voor Egypte ook).
'k vind het eigenlijk vreemd dat dat nog niet totaal geëscaleerd is - 't is nu niet dat de mensheid niet in staat is tot complete gruwel. * allez, goe zot.
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind overigens niet dat de situatie van de Palestijnen nog maar in de buurt komt van de systematische vernietiging van de joden waar de nazi's op uit waren. Maar ik vind wel dat de onderdrukking van de Palestijnen hen alle recht geven om in het verzet te treden tegen de staat Israël. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals Ludo Abicht ben ik absoluut voor de Palestijnen en voor de Israëliers.
een belangrijk deel van de bevolking van beide gebieden is jood, moslim en christen ; als ze nu niog gezamelijk werk zouden maken van het bevorderen van hun eigen welvaart zijn we met reuzeschreden nader tot een blijvende vrede. Ovrigens zou een gelijkaardig besef in o.a. Libanon, Syrië, Egypte..... de ganse regio in gunstige zin doen evolueren. De EU heeft hier een reuzekans laten liggen om eens serieus te scoren, door de particuliere inbreng van de deelstaatjes Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk als "Europese buitenlandse politiek"te verkopen.
![]() |
#36 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik kies geen partij.Ik kies voor vrede,vrijheid en geluk voor alle volkeren.
Maar vrede mag niet te koste komen van veiligheid van anderen. Daarom dat ik tevreden ben dat Egypte sinds vrijdagavond niet in een chaos is geraakt en dat er voolopig controle is door de leger tot de hopelijke(verstandige) verkiezingen. Soms geburen harde stappen-en daar is niet iedereen akkoord met me-om een beter toekomst te hebben.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hopen om een oorlog beginnen met Israel is de domste zaak ter wereld.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |