Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Israel of Palestina
Israel 52 50,98%
Palestina 50 49,02%
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2011, 07:57   #21
Freebie
Burger

Freebie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torah4all Bekijk bericht
Israel voor de volle 100%
Toch eentje met verstand hier.
Freebie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 08:24   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torah4all Bekijk bericht
Israel voor de volle 100%
Zonder twijfel.
Oud 14 februari 2011, 09:40   #23
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R-evolution Bekijk bericht
Waarom ga je niet terug tot WO II en geef de Duitsers de schuld voor de huidige talloze criminele acties van de Israelische staat? Of de Romeinen ofzo.
als je redeneert zoals jij houd belgie de duitse gebieden eupen ,malmedy ook bezet
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 09:43   #24
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom ga je niet terug tot WO II en geef de Duitsers de schuld voor de huidige talloze criminele acties van de Israelische staat? Of de Romeinen ofzo.
precies of de palestijnen plegen geen criminele acties, neen dat zijn engelen nietwaar?en het zijn julie linksen die altijd afkomen met de 2 de wereldoorlog of hitler en dat is nog iets langer geleden dacht ik
Oud 14 februari 2011, 10:08   #25
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het hele opzet van dit topic lachwekkend. Alsof het om een voetbalmatch of 'Idool' gaat waarbij de vraag is 'voor wie supporter je?'.

Daar gaat het toch helemaal niet om, zoals het ook niet gaat om onze sympathie of antipathie. Het gaat om politiek.

Voor sommigen lijkt het onmogelijk om daarbij algemene principes te hanteren of een objectieve analyse te maken. Wie bv. stelt 100% achter Israël te staan, gaat voorbij aan de misdaden die dat land pleegt en gepleegd heeft, die gaat voorbij aan de etnische zuivering, de verovering van grond, het aan de laars lappen van VN-resoluties, de schendingen van het territorium van andere landen, het virulent militaristisch-nationalisme, de discriminatie ten opzichte van Arabieren en de diefstal van grond en water.

Wie stelt 100% voor de Palestijnen te kiezen, gaat voorbij aan de religieuze zotten die zich nergens wat aan gelegen laten, die blind raketten afschieten, ook als die op een kleuterschool terechtkomt, die hun eigen volk onderdrukken en een regime installeren dat niet in het belang is van vrouwen of jongeren maar louter de uitdrukking van een obscurantistische paternalistische godsdienst.
Die gaat bovendien ook al te vaak voorbij aan de gecorrumpeerde en in welzijn zwelgende zelfbenoemde potentaatjes rond Abbas die er hun specialiteit van gemaakt hebben zichzelf te verrijken en daarbij probleemloos hun eigen volk verraden.

Wie 100% voor Israël kiest, gaat voorbij aan het feit dat dat land voor een deel gedomineerd wordt door reactionaire religieuzen en extreem-rechtse liberalen die tot over hun oren in het moeras van hun eigen corruptie verzeild zijn geraakt, terwijl er aan Palestijnse kant organisaties zijn die zich progressief en seculier opstellen, die algemene, humanistische principes verdedigen en die zelf het slachtoffer zijn van religieuze waanzin. Die een Palestina voor ogen hebben dat nauwer aansluit bij wat de Egyptische en Tunesische jongeren eisen.

Wie 100% voor Palestina kiest, gaat voorbij aan het feit dat er in Israël organisaties en personen bestaan die onze steun meer nodig hebben en verdienen dan 'de Palestijnen' in het algemeen. Ik denk aan homo-organisaties, verdedigers van mensenrechten, talrijke academici, vredesbewegingen, linkse partijen, kunstenaars, dienstweigeraars die allemaal een ander Israël willen, een Israël dat veel nauwer aansluit bij onzer visie op vrijheid, respect voor mensenrechten, enz.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 11:52   #26
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat de mensen in de gazastrook die van wat kapotgebombardeerde stenen een huis hebben proberen maken daar toch niet zozeer van wakker liggen en gewoon vrede en veiligheid willen.
Spijtig genoeg zijn zoals steeds in machts spelletjes de echte slachtoffers van nul of generlei waarde tenzij als pressie middel. Beide zijden gebruiken met evenveel animo hun vee.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 11:57   #27
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik vind het hele opzet van dit topic lachwekkend. Alsof het om een voetbalmatch of 'Idool' gaat waarbij de vraag is 'voor wie supporter je?'.

Daar gaat het toch helemaal niet om, zoals het ook niet gaat om onze sympathie of antipathie. Het gaat om politiek.

Voor sommigen lijkt het onmogelijk om daarbij algemene principes te hanteren of een objectieve analyse te maken. Wie bv. stelt 100% achter Israël te staan, gaat voorbij aan de misdaden die dat land pleegt en gepleegd heeft, die gaat voorbij aan de etnische zuivering, de verovering van grond, het aan de laars lappen van VN-resoluties, de schendingen van het territorium van andere landen, het virulent militaristisch-nationalisme, de discriminatie ten opzichte van Arabieren en de diefstal van grond en water.

Wie stelt 100% voor de Palestijnen te kiezen, gaat voorbij aan de religieuze zotten die zich nergens wat aan gelegen laten, die blind raketten afschieten, ook als die op een kleuterschool terechtkomt, die hun eigen volk onderdrukken en een regime installeren dat niet in het belang is van vrouwen of jongeren maar louter de uitdrukking van een obscurantistische paternalistische godsdienst.
Die gaat bovendien ook al te vaak voorbij aan de gecorrumpeerde en in welzijn zwelgende zelfbenoemde potentaatjes rond Abbas die er hun specialiteit van gemaakt hebben zichzelf te verrijken en daarbij probleemloos hun eigen volk verraden.

Wie 100% voor Israël kiest, gaat voorbij aan het feit dat dat land voor een deel gedomineerd wordt door reactionaire religieuzen en extreem-rechtse liberalen die tot over hun oren in het moeras van hun eigen corruptie verzeild zijn geraakt, terwijl er aan Palestijnse kant organisaties zijn die zich progressief en seculier opstellen, die algemene, humanistische principes verdedigen en die zelf het slachtoffer zijn van religieuze waanzin. Die een Palestina voor ogen hebben dat nauwer aansluit bij wat de Egyptische en Tunesische jongeren eisen.

Wie 100% voor Palestina kiest, gaat voorbij aan het feit dat er in Israël organisaties en personen bestaan die onze steun meer nodig hebben en verdienen dan 'de Palestijnen' in het algemeen. Ik denk aan homo-organisaties, verdedigers van mensenrechten, talrijke academici, vredesbewegingen, linkse partijen, kunstenaars, dienstweigeraars die allemaal een ander Israël willen, een Israël dat veel nauwer aansluit bij onzer visie op vrijheid, respect voor mensenrechten, enz.
Hier valt er echt niets meer aan toe te voegen (buiten het feit dat ik soms wenste dat ik het ook zo duidelijk kon zeggen).
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 12:18   #28
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Er zouden meer gay parades moeten geörganiseerd worden in Jeruzalem. Schijnt joden, christenen en moslims met elkaar te verbinden.
Oud 14 februari 2011, 12:19   #29
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Er zouden meer gay parades moeten geörganiseerd worden in Jeruzalem. Schijnt joden, christenen en moslims met elkaar te verbinden.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 12:29   #30
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Spijtig genoeg zijn zoals steeds in machts spelletjes de echte slachtoffers van nul of generlei waarde tenzij als pressie middel. Beide zijden gebruiken met evenveel animo hun vee.
jups. als ik mensen stukgereten zie liggen op de baan, is mijn eerste vraag alvast niet uit welk kamp (israel of palestijnen) die komen. het is me ook onmogelijk om partij te kiezen tussen een bange jood of een bange palestijn.

'k vind het ook moeilijk om partij te kiezen omdat beide zijden geweld gebruiken dat onschuldigen treft. 'k vind de aanvallen van de Palestijnen begrijpelijk maar 'k ga nu ook niet staan cheeren voor de onschuldige slachtoffers die ze daarmee maken.
Oud 14 februari 2011, 12:31   #31
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ge moet er niet mee lachen. 't is niet zo grappig als je als organisator bedreigingen ontvangt vanuit die drie kampen tegelijk en dus nog nauwelijks de straat op durft. Maar goed, ze stoppen dan wel 5 minuten met elkaar te bedreigen.
Oud 14 februari 2011, 12:31   #32
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ik kies de Vlaamse kant. Me dunkt dat hier al genoeg problemen hebben om ons nog wat te gaan moeien met andere conflicten.
(Die waarschijnlijk nooit opgelost raken)
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 12:40   #33
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Israel is wel moedig*. Daar zo blijven terwijl je omsingeld bent door vijanden. Klein eilandje in een zee van staten die het niet bepaald voor je hebben (en nu kunnen ze nog sidderen en beven voor Egypte ook).
'k vind het eigenlijk vreemd dat dat nog niet totaal geëscaleerd is - 't is nu niet dat de mensheid niet in staat is tot complete gruwel.

* allez, goe zot.
Oud 14 februari 2011, 12:44   #34
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
precies of de palestijnen plegen geen criminele acties, neen dat zijn engelen nietwaar?en het zijn julie linksen die altijd afkomen met de 2 de wereldoorlog of hitler en dat is nog iets langer geleden dacht ik
Het waren dan ook 'wij linksen' die toen de joden hielpen. Toen beweerden 'jullie rechtsen' dat de joden en de linksen criminele acties pleegden.

Ik vind overigens niet dat de situatie van de Palestijnen nog maar in de buurt komt van de systematische vernietiging van de joden waar de nazi's op uit waren. Maar ik vind wel dat de onderdrukking van de Palestijnen hen alle recht geven om in het verzet te treden tegen de staat Israël.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 12:57   #35
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Zoals Ludo Abicht ben ik absoluut voor de Palestijnen en voor de Israëliers.

een belangrijk deel van de bevolking van beide gebieden is jood, moslim en christen ;
als ze nu niog gezamelijk werk zouden maken van het bevorderen van hun eigen welvaart
zijn we met reuzeschreden nader tot een blijvende vrede.

Ovrigens zou een gelijkaardig besef in o.a. Libanon, Syrië, Egypte..... de ganse regio
in gunstige zin doen evolueren.

De EU heeft hier een reuzekans laten liggen om eens serieus te scoren, door de particuliere inbreng van de deelstaatjes Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk als "Europese buitenlandse politiek"te verkopen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 12:57   #36
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Ik kies geen partij.Ik kies voor vrede,vrijheid en geluk voor alle volkeren.
Maar vrede mag niet te koste komen van veiligheid van anderen.

Daarom dat ik tevreden ben dat Egypte sinds vrijdagavond niet in een chaos is geraakt en dat er voolopig controle is door de leger tot de hopelijke(verstandige) verkiezingen.

Soms geburen harde stappen-en daar is niet iedereen akkoord met me-om een beter toekomst te hebben.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 13:12   #37
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Egypt presidential hopeful: Peace treaty with Israel is over

Dr. Ayman Nur, a secular and liberal member of the opposition, tells Egypt radio that it would behoove the new government to renegotiate the terms of the Camp David accord.

Verstandig genoeg of wil je de militaire coup houden?
De mensen in Egypte zullen nu dat ze eindelijk een change hebben alles doen om een beter toekomst te hebben.
Hopen om een oorlog beginnen met Israel is de domste zaak ter wereld.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 14:33   #38
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het waren dan ook 'wij linksen' die toen de joden hielpen. Toen beweerden 'jullie rechtsen' dat de joden en de linksen criminele acties pleegden.

Ik vind overigens niet dat de situatie van de Palestijnen nog maar in de buurt komt van de systematische vernietiging van de joden waar de nazi's op uit waren. Maar ik vind wel dat de onderdrukking van de Palestijnen hen alle recht geven om in het verzet te treden tegen de staat Israël.
hoeveel heb jij er dan gered GROTE HELD?????????????????????
Oud 14 februari 2011, 14:37   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, niet het mijne, ik wist zelfs niet dat die uitlatingen hier strafbaar waren. Ik heb ze nog gelezen en de volgende dag waren ze ineens geknipt en had jij een ban. Iemand anders zou zijn conclusies trekken en doorhebben waar hij niet gewenst is, maar jij komt zo snel mogelijk weer teruggelopen.
Vertel je dat ook aan andere gebanden als ze terugkeren?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 14:40   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zoals Ludo Abicht ben ik absoluut voor de Palestijnen en voor de Israëliers.

een belangrijk deel van de bevolking van beide gebieden is jood, moslim en christen ;
als ze nu niog gezamelijk werk zouden maken van het bevorderen van hun eigen welvaart
zijn we met reuzeschreden nader tot een blijvende vrede.

Ovrigens zou een gelijkaardig besef in o.a. Libanon, Syrië, Egypte..... de ganse regio
in gunstige zin doen evolueren.

De EU heeft hier een reuzekans laten liggen om eens serieus te scoren, door de particuliere inbreng van de deelstaatjes Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk als "Europese buitenlandse politiek"te verkopen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik kies geen partij.Ik kies voor vrede,vrijheid en geluk voor alle volkeren.
Maar vrede mag niet te koste komen van veiligheid van anderen.

Daarom dat ik tevreden ben dat Egypte sinds vrijdagavond niet in een chaos is geraakt en dat er voolopig controle is door de leger tot de hopelijke(verstandige) verkiezingen.

Soms geburen harde stappen-en daar is niet iedereen akkoord met me-om een beter toekomst te hebben.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be