![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is echt wel een verschil tussen klassikaal "Jezus is de goede herder" zingen en kinderen ertoe aanzetten om andergelovigen of ongelovigen te haten en hen te doen geloven dat ze gefolterd zullen worden in het hiernamaals als ze naar muziek luisteren. Je kan dan nog tegen alle godsdienstonderwijs zijn, ik veronderstel dat je die gradatie toch ook ziet eh. Overigens lijkt het mij onmogelijk om je kinderen op te voeden zonder opvatting over geloof. Een christen, een moslim, een jood,... toont hoe dan ook aan zijn kinderen wat zijn geloof is en voedt die kinderen in die zin op. Ook atheïsten voeden hun kinderen op naar hun levensbeeld. Of je daarnaast dan nog extern godsdienstonderwijs aanbiedt lijkt me een keuze van de ouder. Uiteindelijk wil je wel je kind een beeld voorleggen van wat goed en slecht is en hoe de wereld in elkaar zit, en dat zal er automatisch één zijn in overeenstemming met je eigen opvattingen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik hoop dat dit artikel een godsdienstvrije opleiding aanmoedigt in België.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 15 februari 2011 om 07:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
De selectieve verontwaardiging tov de Islam terwijl andere godsdiensten zich ook aan die zaken schuldig maken blijft treffend.
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Om hun haatboodschap er goed in te krijgen? Schandelijke praktijken zijn dit. Wt U hier schrijft is net zo goed als zeggen; laat de haatbaarden het hier maar overnemen, wij zijn toch maar watjes geworden.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() 't Is nochtans simpel: scholen die lijfstraffen toepassen als onderdeel van hun "pedagogisch project" moeten gesloten worden. Degenen die dat "pedagogisch project" bedacht hebben moeten verbod krijgen zich nog ooit professioneel met het opvoeden van kinderen bezig te houden.
Dat zou een algemene regel moeten zijn, los van religie. En als scholen met een bepaalde religieuze basis meer dan andere scholen door die regel getroffen zouden worden is dat "jammer". Al de rest is niet meer dan de klassieke I&I ping pong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
blijkbaar hebben de A.Anissen geen probleem met inpakvrouwen en apartheidszwemmen, maar ineens wèl als hun jong wordt afgeklopt (wat netjes verplicht is en opgelegd in de koran en ahadith). Wat is het nu? ineens geen godsdienstvrijheid meer? geen multiculturele verrijking? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn "jong"?!?! Maar soit, elk vogeltje zal wel zingen zoals het gebekt is zeker. Overigens, waar heb ik ooit geschreven dat ik geen probleem heb met "apartheidszwemmen" of "inpakvrouwen"? Ik heb geen enkel probleem met een vrouw die zelf beslist om zich "in te pakken". Met de vrouwen die verplicht ingepakt rondlopen heb ik ook geen problemen. Wel met degenen die die vrouwen verplichten zich in te pakken. Nuance, beste C., zoek het eens op, of probeer het eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeer juist, en zo denkt elke normale mens hierover. Het valt trouwens op hoe zwaar er nu in de verdediging wordt gegaan door zwijntje en co om oa de lijfstraffen toe te schrijven aan heel deze religie. Ze doen flink hun best om deze onrechtstreeks te verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Mijn houding tov de islam is al minstens 20 jaar dezelfde hoor. Misschien moet u zich wat minder bezig houden met wat links volgens u allemaal denkt en doet? Of zit u met onverwerkte issues?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Dat is precies het probleem. Het dogmatisch blijven geloven in de verplichte multiculturele heilstaat en het dogmatisch blijven geloven dat de islam een religie als een andere is. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() [quote=Tinneke;5303109]
Citaat:
Ik beschouw de islam inderdaad al 20 jaar als even achterlijk als alle andere godsdiensten. Mijn mening over de islam is dus al 20 jaar niet gewijzigd. In mijn contacten met moslims heb ik dat nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik besef al langer dan 20 jaar dat samenleven met mensen met een andere culturele achtergrond niet altijd peis en vree is. Maar tegelijk heb ik ook altijd beseft dat de echt problematische gevallen een minderheid vormen en dat de overgrote meerderheid van de mensen hetzelfde willen in het leven, ongeacht hun religie, huidskleur, cultuur of ander onderscheid dat de ene of andere per se wil hanteren. In tegenstelling tot sommigen op dit forum die op een gegeven moment 'het licht zagen' heb ik 'de migrant' nooit op een pied de stal geplaatst en altijd beseft dat er krapuul tussenzat (van wie dacht je dat je slaag kreeg wanneer in de jaren '70 en '80 opgroeide in een mijngemeente?). Ik ben er zeker van dat veel van die verlichte geesten me in die periode terecht zouden hebben gewezen wanneer ze mijn standpunten hoorden. Het zijn zij die overcompenseren vandaag de dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Tinneke : 15 februari 2011 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens wanneer je godsdienst op scholen afschaft wat ik best vind, daar niet van, wat doe je dan met iedere moskee die koranlessen geeft, en wat met kinderen die hun communie doen? Die "indoctrinatie" gebeurt buiten de school, is dat dan ok? |
|
![]() |
![]() |