![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Soit, honden en kleine kinderen, altijd oppassen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Ik mag dit misschien niet zeggen, maar doe het toch, meestal zijn dit marginalen die nog geen hond deftig kunnen opvoeden, toch ook maar een kind erbij nemen, om die dan samen alleen te laten.
Jammer voor het kindje, en ook voor de ouders, want ze weten van niet beter...
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben opgegroeid tussen de gevaarlijke rassen van dag 1.
Zelf heb ik jarenlang killermachines (zwaar opgetrainde honden) in huis gehad. SAMEN met mijn kind(eren). Nooit is er wat mis gelopen binnen mijn gezin toen. 3 dingen: 1. Weten waar je mee bezig bent. 2. Nooit vergeten dat het een dier is dat om een consequente behandeling worden ipv het te vermenselijken. (en daar loopt het echt vaak mis) 3. NOOIT kinderen alleen laten met een dier. (zelfs een kat kan dodelijk zijn voor een baby door erop te gaan liggen) Dit doet mij terug denken aan die rottweilers die dat kleine meisje doodbeten enkele jaren terug. De honden zijn afgemaakt. Het kind was dood. Een hele heisa in de krant de daaropvolgende dagen en de rottweiler werd afgeschilderd als HET grote monster der honden. Maanden later las ik in de krant, een minuscuul artikeltje waarin stond dat de autopsie op de honden had opgeleverd dat er potloodschilfers in de oren van een hond zat.... Ooit al eens een wattenstaafje wat te diep in uw oren gestoken??? Een jong kind heeft meestal geen besef van gevolgen van hun daden. Wij roepen "auw dat doet pijn", een hond gromt en bijt. In dit geval gaat het om een pitbull. Wat iedereen lijkt te vergeten dat we achter dat woord pitbull nog terriër mogen zetten. Een beetje opzoekingswerk laat zien dat dat eigenwijze, koppige draken van honden kunnen zijn, of het nu Yorkshire, Airedales of pitbulls zijn. Zeker en vast niet de meest makkelijke honden om mee om te gaan. En jarenlange ervaring met honden in de werksfeer en opleiding kan mij dat alleen doen bevestigen. En ik blijf erbij, met iets of wat goede opvoeding heb je aan zo'n pitbull een geweldige hond die uitermate tolerant zijn (meer dan de kleinere soorten terriërs), de meeste zijn zelfs redelijk schuw en helemaal niet zo stoer als wat de overgrote hoop van de mensen er van maakt. Elke hond kan een losgeslagen projectiel worden zonder deftige opleiding. Je kan het een beetje vergelijken met niet naar uw kinderen omzien en daarna verbaasd zijn over het feit dat ze dingen uitsteken die niet horen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het bij mijn eigen moeder. Die heeft geen gezag over haar hond (X-rottweiler). Nu heeft zij dus één geluk: dat het zo'n schat van een beest is. Anders had ze garantie ook al problemen gehad. En hoe vaak ik het ook zeg tegen haar, die vermenselijkt haar hond. 1 van de allergrootste fouten die je kan maken als je met dieren bezig bent. Ik probeer haar hond veel bij te brengen, en dat lukt mij heel goed, maar als ik er een paar dagen niet ben geweest, zie je zo dat de hond terug in oude gewoontes hervalt. Mijn kinderen zijn daar vaak, de hond is bezeten van mijn jongens, owee wie daar aan raakt. Maar mijn kinderen zijn dan ook van kleins af aan opgeleerd over hoe ze met een hond moeten omgaan en worden er niet mee alleen gelaten. En dan nog kan het ooit eens mislopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is natuurlijk niet omdat ge niet goed doorhebt dat uw lievelingsdier nog steeds een DIER is dat je daarom geen goede ouder kunt zijn.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is echt wel van alle klassen en soorten mensen hoor.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() T zou in Belgie moeten gebeurd zijn, Landuyt was waarschijnlijk al bezig om een wetsvoorstel te schrijven om alvast iets te verbieden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
beter kan ik het niet verwoorden als lesgever in de hondenafrichting,als gewezen kampioen van België africhting kan ik enkel maar zeggen dat ouders de verantwoordelijkheid dragen over hun kinderen al dan niet met honden alleen te laten,en niet alles af te schuiven op de hond !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ps
Ik heb zelfs duupje les gegeven met haar hond,wat geen al te braaf beestje was hihihi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geboren als Schorpioen.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal duupje haar woorden nog eens heralen,honden blijven honden,en dat heeft niets met ras te maken !!!!!
Ik heb ooit in schoten in een hondenschool les gegeven waar de voorzitter pakwerker was voor het bijtwerk,wel deze is enkel maar gebeten geweest door een Poedel waar ik zelf bij stond,dus...... Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 februari 2011 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In een 'normale' situatie, geen probleem. Maar eens ik alleen ben met een hond die in stress zit of pijn heeft en die dan moet hanteren, slaag ik er precies niet in om goed in te schatten of die gaat bijten of niet, of minder extreem: hoe die gaat reageren. 't Zal ooit wel eens komen zeker ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DUS GEEN KINDEREN ALLEEN LATEN MET GELIJK WELKE HOND !!!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je weer beginnen schelden zoals in de vorige discussie over honden?
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Sommige honden hebben de eigenschap kleine kinderen te willen bewaken.
Dobbermannen enzo... Mijn zus haar kleine, zou je met de hond in de buurt niet moeten benaderen als "vreemde". Laatst gewijzigd door giserke : 15 februari 2011 om 10:35. |
![]() |
![]() |