Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2011, 08:09   #21
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ALLE honden moeten voorbehouden zijn aan mensen die weten wat ze in huis halen.

En dit is wel een heel grote fout eh.
Ge kunt evengoed uw kind op de stoof leggen en later zeggen dat ge stress had en even een missingske deed.
En daar gaat het in 95% mis. Ben al héél lang bezig met honden en nog steeds verbaas ik mij hoe weinig mensen echt weten van honden. Clichés zo veel je wilt (stront filmpjes ) maar als je iets simpels zegt zoals dat je een hond leest bv, bezien ze je of er soms nergens een verpleger rondloopt met een dwangbuis. Ik blijf erbij, de meeste mensen zouden geen hond mogen hebben. Eerst een gedegen studie kynologie, dan misschien.
Soit, honden en kleine kinderen, altijd oppassen.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 08:50   #22
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
En daar gaat het in 95% mis. Ben al héél lang bezig met honden en nog steeds verbaas ik mij hoe weinig mensen echt weten van honden. Clichés zo veel je wilt (stront filmpjes ) maar als je iets simpels zegt zoals dat je een hond leest bv, bezien ze je of er soms nergens een verpleger rondloopt met een dwangbuis. Ik blijf erbij, de meeste mensen zouden geen hond mogen hebben. Eerst een gedegen studie kynologie, dan misschien.
Iedereen wordt geboren als maagd..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 08:53   #23
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ik mag dit misschien niet zeggen, maar doe het toch, meestal zijn dit marginalen die nog geen hond deftig kunnen opvoeden, toch ook maar een kind erbij nemen, om die dan samen alleen te laten.
Jammer voor het kindje, en ook voor de ouders, want ze weten van niet beter...
Oud 15 februari 2011, 09:05   #24
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Ik ben opgegroeid tussen de gevaarlijke rassen van dag 1.
Zelf heb ik jarenlang killermachines (zwaar opgetrainde honden) in huis gehad. SAMEN met mijn kind(eren). Nooit is er wat mis gelopen binnen mijn gezin toen.

3 dingen:
1. Weten waar je mee bezig bent.
2. Nooit vergeten dat het een dier is dat om een consequente behandeling worden ipv het te vermenselijken. (en daar loopt het echt vaak mis)
3. NOOIT kinderen alleen laten met een dier. (zelfs een kat kan dodelijk zijn voor een baby door erop te gaan liggen)

Dit doet mij terug denken aan die rottweilers die dat kleine meisje doodbeten enkele jaren terug. De honden zijn afgemaakt. Het kind was dood.
Een hele heisa in de krant de daaropvolgende dagen en de rottweiler werd afgeschilderd als HET grote monster der honden.
Maanden later las ik in de krant, een minuscuul artikeltje waarin stond dat de autopsie op de honden had opgeleverd dat er potloodschilfers in de oren van een hond zat.... Ooit al eens een wattenstaafje wat te diep in uw oren gestoken???
Een jong kind heeft meestal geen besef van gevolgen van hun daden. Wij roepen "auw dat doet pijn", een hond gromt en bijt.

In dit geval gaat het om een pitbull.
Wat iedereen lijkt te vergeten dat we achter dat woord pitbull nog terriër mogen zetten. Een beetje opzoekingswerk laat zien dat dat eigenwijze, koppige draken van honden kunnen zijn, of het nu Yorkshire, Airedales of pitbulls zijn. Zeker en vast niet de meest makkelijke honden om mee om te gaan. En jarenlange ervaring met honden in de werksfeer en opleiding kan mij dat alleen doen bevestigen.

En ik blijf erbij, met iets of wat goede opvoeding heb je aan zo'n pitbull een geweldige hond die uitermate tolerant zijn (meer dan de kleinere soorten terriërs), de meeste zijn zelfs redelijk schuw en helemaal niet zo stoer als wat de overgrote hoop van de mensen er van maakt.

Elke hond kan een losgeslagen projectiel worden zonder deftige opleiding. Je kan het een beetje vergelijken met niet naar uw kinderen omzien en daarna verbaasd zijn over het feit dat ze dingen uitsteken die niet horen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 09:12   #25
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou zo graag zien gebeuren dat men verplicht wordt een hondenschool te volgen bij aankoop of adoptie van een hond.
Ik zie het bij mijn eigen moeder. Die heeft geen gezag over haar hond (X-rottweiler). Nu heeft zij dus één geluk: dat het zo'n schat van een beest is. Anders had ze garantie ook al problemen gehad. En hoe vaak ik het ook zeg tegen haar, die vermenselijkt haar hond. 1 van de allergrootste fouten die je kan maken als je met dieren bezig bent.
Ik probeer haar hond veel bij te brengen, en dat lukt mij heel goed, maar als ik er een paar dagen niet ben geweest, zie je zo dat de hond terug in oude gewoontes hervalt.
Mijn kinderen zijn daar vaak, de hond is bezeten van mijn jongens, owee wie daar aan raakt. Maar mijn kinderen zijn dan ook van kleins af aan opgeleerd over hoe ze met een hond moeten omgaan en worden er niet mee alleen gelaten. En dan nog kan het ooit eens mislopen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 09:27   #26
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik zou zo graag zien gebeuren dat men verplicht wordt een hondenschool te volgen bij aankoop of adoptie van een hond.
Ik zie het bij mijn eigen moeder. Die heeft geen gezag over haar hond (X-rottweiler).
Nu heeft zij dus één geluk: dat het zo'n schat van een beest is. Anders had ze garantie ook al problemen gehad. En hoe vaak ik het ook zeg tegen haar, die vermenselijkt haar hond. 1 van de allergrootste fouten die je kan maken als je met dieren bezig bent.
Ik probeer haar hond veel bij te brengen, en dat lukt mij heel goed, maar als ik er een paar dagen niet ben geweest, zie je zo dat de hond terug in oude gewoontes hervalt.
Mijn kinderen zijn daar vaak, de hond is bezeten van mijn jongens, owee wie daar aan raakt. Maar mijn kinderen zijn dan ook van kleins af aan opgeleerd over hoe ze met een hond moeten omgaan en worden er niet mee alleen gelaten. En dan nog kan het ooit eens mislopen.
Verplichte lessen voor nieuwe ouders ?...voor pasgehuwden ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 09:49   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Of aan kinderen...
't is natuurlijk niet omdat ge niet goed doorhebt dat uw lievelingsdier nog steeds een DIER is dat je daarom geen goede ouder kunt zijn.
Oud 15 februari 2011, 09:54   #28
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
maar doe het toch, meestal zijn dit marginalen die nog geen hond deftig kunnen opvoeden,
yeah right.
Dat is echt wel van alle klassen en soorten mensen hoor.
Oud 15 februari 2011, 10:04   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

T zou in Belgie moeten gebeurd zijn, Landuyt was waarschijnlijk al bezig om een wetsvoorstel te schrijven om alvast iets te verbieden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 10:10   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Hier gaan mijn haren van omhoog staan. Welke verantwoorde ouder laat zijn kind nu alleen met een hond ongeacht het ras?
Dat is vroeg of laat om miserie vragen.
²

beter kan ik het niet verwoorden als lesgever in de hondenafrichting,als gewezen kampioen van België africhting kan ik enkel maar zeggen dat ouders de verantwoordelijkheid dragen over hun kinderen al dan niet met honden alleen te laten,en niet alles af te schuiven op de hond !!!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 10:13   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Pitbull bijt boreling dood

Een pitbull heeft een boreling doodgebeten in de VS.

Het drama had plaats in Jacksonville in de staat Florida. De kersverse moeder had haar vier dagen oude baby alleen achtergelaten bij de hond. Het dier hapte toe en het drama was in enkele seconden gebeurd.

De politie en de dienst Kind en Familie van de staat Florida zijn een onderzoek begonnen. Ze willen weten hoelang de baby alleen gebleven is. "Het onderzoek moet uitmaken of het gaat om verwaarlozing, mishandeling of een tragisch ongeval", aldus woordvoerder John Harrell van Kind en Familie.

Volgens het baasje is de hond nooit agressief geweest tegen familieleden. Intussen drukt de kinderbescherming ouders nog eens op het hart om voorzichtig om te springen met kinderen in het gezelschap van honden. "Dit is heel tragisch en we betuigen ons medeleven aan iedereen die de baby gekend heeft", aldus Harrell.

Over twee weken moet het rapport van de dienst klaar zijn. Intussen werd de pitbull afgemaakt. (vsv)

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ing-dood.dhtml

Heel erg, maar sorry. Hier staat mijn verstand echt stil. Wie laat nu in hemelsnaam een kind van VIER DAAG nu bij zo een monster achter? Waar zit het verstand van die moeder?
Alleen al als ge de kop van dat beest zit krijgt ge schrik. Ik heb 2 honden gehad, herder en labrador, ben niet bang voor hond. Maar zo een gast loop ik met een heeeeel grote boog omheen.
Iedere hond is of kan jalours worden. Daarom één goede raad, vertrouw nooit een hond bij kleine kinderen.
Oud 15 februari 2011, 10:14   #32
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ps

Ik heb zelfs duupje les gegeven met haar hond,wat geen al te braaf beestje was hihihi
Oud 15 februari 2011, 10:15   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Iedere hond is of kan jalours worden. Daarom één goede raad, vertrouw nooit een hond bij kleine kinderen.
Heel juist van U !!!!!
Oud 15 februari 2011, 10:16   #34
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't is ne pitbull. Pitbulls hebben soms de neiging om nogal zenuwachtig te reageren op veranderingen. Ze kunnen ook jaloers reageren, en zijn gevoelig voor de emotie van hun baas.
En daar zet je een kind bij van 4 dagen oud. Dat kind is dus maximum 4 dagen daar, wellicht minder. Voor de hond een totaal nieuwe situatie die kan gepaard gaan met stress en jaloezie. Als je zegt dat ook het baasje wel eens stress kan gehad hebben, dan vergroot ook nog eens de kans op stress bij die hond, want die is daar gevoelig aan.

En dat laat je alleen bij je kind? No way. Wil je je kind per sé alleen laten, gebruik dan de formidabele uitvinding 'DEUR' om die twee van elkaar te scheiden.

Op m'n stage heb ik vooral gemerkt dat honden die volgens de baasjes 'doodbraaf' zijn serieus agressief kunnen worden eens de baasjes de deur uit zijn. Baasje weg = niet meer braaf. Moesten die mensen zien hoe hun hond doet op zo'n moment, ze zouden hun hond niet eens herkennen denk ik. Stressy situatie --> verdediging/ angst.
Dit WAS voor die hond een nieuwe situatie. Er ligt daar een levendig kronkelding dat opeens alle aandacht krijgt en heel veel nieuwe geuren en gewoontes meebrengt. Die hond is van slag.
Als je die mechanismen niet doorhebt, begin je best niet aan honden.
of niet aan kinderen.
Oud 15 februari 2011, 10:19   #35
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Iedereen wordt geboren als maagd..
Ik ben geboren als Schorpioen.
Oud 15 februari 2011, 10:20   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zal duupje haar woorden nog eens heralen,honden blijven honden,en dat heeft niets met ras te maken !!!!!

Ik heb ooit in schoten in een hondenschool les gegeven waar de voorzitter pakwerker was voor het bijtwerk,wel deze is enkel maar gebeten geweest door een Poedel waar ik zelf bij stond,dus......

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 februari 2011 om 10:22.
Oud 15 februari 2011, 10:23   #37
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik blijf daar dus ongelooflijk moeite mee hebben
In een 'normale' situatie, geen probleem.
Maar eens ik alleen ben met een hond die in stress zit of pijn heeft en die dan moet hanteren, slaag ik er precies niet in om goed in te schatten of die gaat bijten of niet, of minder extreem: hoe die gaat reageren.
't Zal ooit wel eens komen zeker
Oud 15 februari 2011, 10:27   #38
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik blijf daar dus ongelooflijk moeite mee hebben
In een 'normale' situatie, geen probleem.
Maar eens ik alleen ben met een hond die in stress zit of pijn heeft en die dan moet hanteren, slaag ik er precies niet in om goed in te schatten of die gaat bijten of niet, of minder extreem: hoe die gaat reageren.
't Zal ooit wel eens komen zeker
Je vergeet dat de hond eigenlijk afkomstig is van de wolven,en ja je moet bang hebben van honden,omdat honden uit natuur bijten !!!!
DUS GEEN KINDEREN ALLEEN LATEN MET GELIJK WELKE HOND !!!!!!!
Oud 15 februari 2011, 10:28   #39
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Je vergeet dat de hond eigenlijk afkomstig is van de wolven,en ja je moet bang hebben van honden,omdat honden uit natuur bijten !!!!
DUS GEEN KINDEREN ALLEEN LATEN MET GELIJK WELKE HOND !!!!!!!
Vergeet ik dat ja?
Ga je weer beginnen schelden zoals in de vorige discussie over honden?
Oud 15 februari 2011, 10:34   #40
giserke
Banneling

Standaard

Sommige honden hebben de eigenschap kleine kinderen te willen bewaken.
Dobbermannen enzo...
Mijn zus haar kleine, zou je met de hond in de buurt niet moeten benaderen als "vreemde".

Laatst gewijzigd door giserke : 15 februari 2011 om 10:35.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be