Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2011, 16:27   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Luc, ik wist het al, maar nu bewijst ge nog eens openlijk welke grote manipulerende zeveraar ge wel zijt...
Lucien, me dunkt dat ge woorden gebruikt die juist gij best vermijdt.

mochte twijfelen, ik heb het over de woorden manipuleren en zeveraar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 16:32   #22
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in dat geval (waar ik niet van overtuigd ben) zou ik dat catalogeren onder misplaatste politieke spelletjes op een onwaarschijnlijk foute plaats op een onwaarschijnlijk fout moment.

dat zo zo lelijk zijn dat ik dat BDW zelfs niet toedicht
Zo denk ik er ook over.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 16:45   #23
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
@fieke die 'harter Bursche' dat is toch het stigmatiserend, ontmenselijkend(!) etiket hé ... t is niet omdat we als Vlaming geneigd zijn de scheldwoorden die men ons toekent als geuzennaam te gaan dragen, dat we zelf moeten gaan geloven dat daar een grond van waarheid in schuilt, niet ?
Neen Anna, met harter Bursche bedoelde ik dus enkel het feit dat een grote groep geharde Vlamingen (waarvan ik overtuigd ben dat u daar ook deel van uitmaakt) die jaarenlang uitgescholden zijn voor het vuil van de straat enkel omdat ze er een mening op nahielden die niet parallel liep met de extreem kultuurrelativistische pocolinkie mainstream.

Citaat:
me dunkt zit de VRT én de RTBF én politiek Vlaanderen nu met de gebakken peren. 25 jaar lang ontmenselijken (niet meer, niet minder! ontmenselijken naar puur totalitair voorbeeld) ze al elke VB'er, elke VB'kiezer en zeker elke VB militant. Welnu, MRM heeft heel dat proces als een teer ballonnetje doorprikt.
My point exactly.
Ik heb trouwens hierboven willen uitleggen dat dat, na zovele jaren, echt deugd doet.
Oud 15 februari 2011, 16:47   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wie ongevoelig blijft bij de toespraak van BDW tijdens de uitvaartplechtigheid van MRM heeft geen hart.
Een hoogstaande homelie zoals ik er zelden of nooit een gehoord heb, ingebed door een vers van Rilke en van Allen Poe.

Zeer nadrukkelijk ook richtte BDW zich tot FVH en zegde: Frank, jij bent een grote mijnheer.
Ik heb altijd zeer veel respect gehad voor FVH als politicus en zeker ook als mens.

BDW ken ik minder goed, maar dat hij uitzonderlijk verstandig is lijdt geen twijfel. Bovenstaande is wellicht belangrijker dan men kan vermoeden.

Ik verneem graag van de deelnemers op dit forum wat zij daarover denken.
Ik denk daar helemaal niks over. Moet dat, misschien?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 16:50   #25
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=Fieseler;5303850]
Citaat:

Citaat:
me dunkt zit de VRT én de RTBF én politiek Vlaanderen nu met de gebakken peren. 25 jaar lang ontmenselijken (niet meer, niet minder! ontmenselijken naar puur totalitair voorbeeld) ze al elke VB'er, elke VB'kiezer en zeker elke VB militant. Welnu, MRM heeft heel dat proces als een teer ballonnetje doorprikt.

My point exactly.
Ik heb trouwens hierboven willen uitleggen dat dat, na zovele jaren, echt deugd doet.
Inderdaad!
Oud 15 februari 2011, 16:56   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ik behoor niet tot de doelgroep van bdw,dus zijn speech gaat ook aan mij voorbij
2 X.
Die vent is niet te filmen.
Draait wat visie's en eisen betreft als een haan op de kerktoren van één of ander dorp.

BDW is een faze, binnenkort zijn we daar weer aan voorbij.

Dan blijft alleen Morpheus over met zijn 2 pillen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 februari 2011 om 16:57.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 17:27   #27
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Was een prachtige speech!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 17:42   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Was een prachtige speech!
Wie heeft ze geschreven ?
Oud 15 februari 2011, 17:53   #29
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er was geen politieke bijeenkomst,er was wel een begrafenis,van een politica,waar veel andere politici aanwezig waren....

Jammer dat gesuggereerd wordt dat daar persé politieke spelletjes achter schuilen,jammer dat in sommige perscenakels daar meer achter gezocht wordt.
Het zou amper voorstelbaar zijn dat daar niemand uit de politiek,meer bepaald de Antwerpse politiek zou zijn,tegenstanders of niet....

En ja,Meneer Van Hecke heeft zich een grote meneer getoond....mag dat niet vastgesteld?,mag dat niet gezegd?...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 17:55   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er was geen politieke bijeenkomst,er was wel een begrafenis,van een politica,waar veel andere politici aanwezig waren....

Jammer dat gesuggereerd wordt dat daar persé politieke spelletjes achter schuilen,jammer dat in sommige perscenakels daar meer achter gezocht wordt.
Het zou amper voorstelbaar zijn dat daar niemand uit de politiek,meer bepaald de Antwerpse politiek zou zijn,tegenstanders of niet....

En ja,Meneer Van Hecke heeft zich een grote meneer getoond....mag dat niet vastgesteld?,mag dat niet gezegd?...
Jawel, dat mag zeker gezegd worden.
Héél raar, maar VB'er Van Hecke kan ik sympathie voelen omdat hij zich bovenal menselijk opstelt.
Wat niet wil zeggen dat ik ooit voor de man zou stemmen.
Oud 15 februari 2011, 18:18   #31
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lucien, me dunkt dat ge woorden gebruikt die juist gij best vermijdt.

mochte twijfelen, ik heb het over de woorden manipuleren en zeveraar.
Ach, dit antwoord was te verwachten. Zoiets van "wat ge zegt, zijde zelf", speelsheid uit de kinderjaren.
Kijk Anna, in de kranten, allehande media en fora, nooit heb ik meer zien zeveren en onzin vertellen als in de laatste week. Onzin over de achtergronden van de ganse zaak, veelal door mensen die er geen jota verstand van hebben. En denk maar niet dat ik geen medelijden heb met diep menselijk leed.
In mijn omgeving zie ik een dame van 33 jaar met kindje van 5 jaar in alle stilte elke dag meer aftakelen. Haar man nam familiaal verlof om de palliatieve zorg te geven. Hij veroorlooft zich om (enkel) op zondagmorgen met zijn kindje een uurtje op café te gaan om zijn hart te luchten. Even triest, maar anoniem.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 18:25   #32
janverb
Burger

Standaard

Wat zijn jullie een bende dramaqueens.

FVH een grote meneer? Het enige dat hij gedaan heeft is de kist van zijn dode vrouw gedragen. Dan lopen er veel grote meneren rond en hoeven we FVH als dusdanig niet expliciet zo aan te merken.

BDW heeft op zijn beurt gewoon een beetje staan bleiten tijdens een speech op een begrafenis. Dat is ook niet zo uitzonderlijk medunkt.

Als mensen maar iets kunnen vinden om bepaalde politici op te hemelen hé. Amai.
janverb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 18:28   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Een grote meneer? Sinds wanneer is men in al Vlaanderen al een grote meneer als men met iemand trouwt waarmee men al lang een relatie heeft en verantwoordelijkheid neemt voor de opvoeding van de kinder. Dit is gelukkig de normaalste zaak ter wereld me dunkt.

Sinds wanneer wordt men gebombardeerd tot de Maegd van Vlaenderen omdat men vecht tegen kanker? Stap een willekeurig ziekenhuis binnen en u zal er telkens een dozijn Morels aantrefffen. Uiteraard is de ziekte en dood van Morel een tragisch verhaal maar de aandacht ervoor neemt gewoon waanzinnige properties aan. En waarom? Omdat HLN en Dag Allemaal er mee kunnen verkopen.

Heel het lijden en begrafenis van Morel is één langerekte en georganiseerde afrekening op Dewinter (en VB). Iedereen weet het maar niemand durft het nog te zeggen in de Vlaamse emocratie met de heersende BV cultus.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 februari 2011 om 18:31.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 18:29   #34
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wie ongevoelig blijft bij de toespraak van BDW tijdens de uitvaartplechtigheid van MRM heeft geen hart.
Een hoogstaande homelie zoals ik er zelden of nooit een gehoord heb, ingebed door een vers van Rilke en van Allen Poe.

Zeer nadrukkelijk ook richtte BDW zich tot FVH en zegde: Frank, jij bent een grote mijnheer.
Ik heb altijd zeer veel respect gehad voor FVH als politicus en zeker ook als mens.

BDW ken ik minder goed, maar dat hij uitzonderlijk verstandig is lijdt geen twijfel. Bovenstaande is wellicht belangrijker dan men kan vermoeden.

Ik verneem graag van de deelnemers op dit forum wat zij daarover denken.
Grotendeels hetzelfde. De moraliteit en houding die FVH aan de dag legde in de voorbije maanden, zowel tav de professionele zeveraars FDW-Annemans-Valkeniers als tav zijn doodzieke vriendin/echtgenote zijn voorbeeldig. En dat BDW een zeer intelligent man is, is aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

Misschien heeft die begrafenis, hoe pervers ook, bijgedragen tot bruggenbouw binnen het Vlaams-nationale kamp (N-VA enerzijds en de (ex-)VB'ers rond Vanhecke, Van Overmeire,...). En als dit al zo zou zijn, dan ben ik er quasi van overtuigd dat wijlen M-R Morel er nog fier op zou zijn.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 18:33   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Grotendeels hetzelfde. De moraliteit en houding die FVH aan de dag legde in de voorbije maanden, zowel tav de professionele zeveraars FDW-Annemans-Valkeniers als tav zijn doodzieke vriendin/echtgenote zijn voorbeeldig. En dat BDW een zeer intelligent man is, is aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

Misschien heeft die begrafenis, hoe pervers ook, bijgedragen tot bruggenbouw binnen het Vlaams-nationale kamp (N-VA enerzijds en de (ex-)VB'ers rond Vanhecke, Van Overmeire,...). En als dit al zo zou zijn, dan ben ik er quasi van overtuigd dat wijlen M-R Morel er nog fier op zou zijn.
Vanhecke en moraliteit?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 18:35   #36
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
.....
Dewever heeft het bewijs geleverd dat hij is wat hij lijkt te zijn : een eerlijke man. De KDG'sn Gennez, Letermes e.a. worden herleid tot kaboutertjes. Zielige comedianten die nooit in hun kaarten laten zien.

Dewever zelf is in mijn ogen een "grote meneer" geworden. Hij zal ons van België bevrijden. Ik twijfel er niet meer aan.
Kan ik alleen maar beamen.
In tegenstelling tot Elio die zondag 13/02 in Bergen meestapte in de optocht ter herinnering aan dat treinongeval 1 jaar geleden.
NMBS en aanverwanten, altijd al een rood bastion geweest. Door hun laksheid en zakkenvullerij is dat ongeval gebeurd. Ik zou mij schamen daar als voorzitter van de roden in mee te lopen. Ze hadden dat "ventje" moeten opknopen!
Oud 15 februari 2011, 18:36   #37
janverb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Kan ik alleen maar beamen.
In tegenstelling tot Elio die zondag 13/02 in Bergen meestapte in de optocht ter herinnering aan dat treinongeval 1 jaar geleden.
NMBS en aanverwanten, altijd al een rood bastion geweest. Door hun laksheid en zakkenvullerij is dat ongeval gebeurd. Ik zou mij schamen daar als voorzitter van de roden in mee te lopen. Ze hadden dat "ventje" moeten opknopen!
Zijde gij als schaambal geboren of zo geworden?
janverb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 18:37   #38
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een grote meneer? Sinds wanneer is men in al Vlaanderen al een grote meneer als men met iemand trouwt waarmee men al lang een relatie heeft en verantwoordelijkheid neemt voor de opvoeding van de kinder. Dit is gelukkig de normaalste zaak ter wereld me dunkt.
1. Dat is in de huidige tijd al lang geen evidentie meer. Met dank aan dat strontliberalisme.
2. Het gaat hem om veel meer dan het eenvoudige beeldje dat u schetst, en dat zeg ik als ex-VB'er. Vanhecke heeft een gebaar gesteld als "BV" door de meest verregaande opofferingen te tonen ten aanzien van een doodzieke partner. dat dit door de media uitgemolken is, volledig mee eens. Maar ook zonder die media-aandacht zou hij dit gedaan hebben.

Citaat:
Sinds wanneer wordt men gebombardeerd tot de Maegd van Vlaenderen omdat men vecht tegen kanker? Stap een willekeurig ziekenhuis binnen en u zal er telkens een dozijn Morels aantrefffen.
Er is niemand die dat ontkent, ook M-R Morel ontkende dit niet. Het verschil is dat zij via de politiek een BV-status had en de media daar dius logischerwijs op af komen. Emo is naast geweld en spektakel nu eenmaal winstgevend.

Citaat:
Heel het lijden en begrafenis van Morel is één langerekte en georganiseerde afrekening op Dewinter (en VB). Iedereen weet het maar niemand durft het nog te zeggen in de Vlaamse emocratie met de heersende BV cultus.
Komaan zeg, het gedrag van die ganse Dewinter-klan was en is nu niet bepaald iets om over naar huis te schrijven. De buitenwereld weet er nog lang niet alles van, sommige militanten weten nog veel meer. Zij hebben die afrekening vrijwel volledig aan zichzelf te danken.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 18:41   #39
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jawel, dat mag zeker gezegd worden.
Héél raar, maar VB'er Van Hecke kan ik sympathie voelen omdat hij zich bovenal menselijk opstelt.
Wat niet wil zeggen dat ik ooit voor de man zou stemmen.
het is ver gekomen met heel deze emo politiek
Oud 15 februari 2011, 19:09   #40
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
2 X.
Die vent is niet te filmen.
Draait wat visie's en eisen betreft als een haan op de kerktoren van één of ander dorp.

BDW is een faze, binnenkort zijn we daar weer aan voorbij.

Dan blijft alleen Morpheus over met zijn 2 pillen.
ziehier zijn nieuwe publiciteitsstunt
http://www.vandaag.be/binnenland/598...-de-wever.html

lijkt wel of hij in de voetstappen treed van berlusconi

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be