Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2011, 13:24   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht

Van mij mag men de nationaliteit afschaffen en vervangen door "spaarpunten": x aantal spaarpunten geeft recht op pensioen, andere op sociale zekerheid etc..

Je krijgt enkel spaarpunten als je belastingen betaalt (grondgebiedsgewijze).
Dit is nu toch al zo. Nationaliteit geeft je geen recht op pensioen op sociale zekerheid.
De algemene regel is, dat je die opbouwt grondgebiedswijze.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 13:25   #22
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is nu toch al zo. Nationaliteit geeft je geen recht op pensioen op sociale zekerheid.
Och juist. ik was vergeten dat iedereen hier kon komen doppen. Je hebt gelijk. Ze moeten er zelfs geen "punten" voor gespaard hebben.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 13:30   #23
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Och juist. ik was vergeten dat iedereen hier kon komen doppen. Je hebt gelijk. Ze moeten er zelfs geen "punten" voor gespaard hebben.
Kan je me tonen waar staat dat iedereen hier kan komen doppen?
Je bedoelt waarschijnlijk "Je hebt gelijk; nationaliteit geeft geen recht op sociale zekerheid"
Alle reglementering (voorwaarden e.d.) over werkloosheidsvergoeding is terug te vinden op www.rva.be
De link geven naar de gepaste pagina is voldoende.
Oud 2 maart 2011, 13:34   #24
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt waarschijnlijk "Je hebt gelijk; nationaliteit geeft geen recht op sociale zekerheid"Alle reglementering (voorwaarden e.d.) over werkloosheidsvergoeding is terug te vinden op www.rva.be
Je bedoelt waarschijnlijk " je hebt gelijk; nationaliteit geeft geen recht op doppen" daar de ziekenkas,het ocmw en het overlevingspensioen ook sociale zekerheden zijn

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 maart 2011 om 13:36.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 13:35   #25
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet? Wel, dat bedoelde ik net met mijn puntensysteem, maar het zou me te lang duren om het aan je uit te leggen.

Citaat:
Je bedoelt waarschijnlijk "Je hebt gelijk; nationaliteit geeft geen recht op sociale zekerheid"
Nee hoor, ik bedoelde wat ik schreef, maar jij vond dat je me moest verbeteren. Dit heb je dan gedaan.

Citaat:
Alle reglementering (voorwaarden e.d.) over werkloosheidsvergoeding is terug te vinden op www.rva.be
Waarover heb je het? ik heb het over een nieuw systeem ipv nationaliteitsverwerving.
Lees het nog eens anders.
Oud 2 maart 2011, 13:39   #26
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Je bedoelt waarschijnlijk " je hebt gelijk; nationaliteit geeft geen recht op doppen" daar de ziekenkas,het ocmw en het overlevingspensioen ook sociale zekerheden zijn
Nationaliteit geeft ook geen recht op ziekenkas, OCMW of overlevingspensioen.
Oud 2 maart 2011, 13:42   #27
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Nationaliteit geeft ook geen recht op ziekenkas,
ziekenkas nog wel? moet ge je daar niet voor inschrijven? interessant, ook moet ge er geen "bewijspunten" voor hebben. Leuk. Ik ken een aantal turkskes die medische problemen hebben. Zal ik er een paar huwen en ze belgske maken?

Citaat:
OCMW of overlevingspensioen.
Overlevingspensioen van wie? dat lijkt me interessant.

In Frankrijk liggen de pensioenen namelijk een pak hoger dan hier. Even fransmevrouw gaan worden dus?

---------------

Trouwens: waarom zit ge daar over bezig? ik heb nergens gezegd dat "nationaliteit" geen voordelen kan bieden voor azielige zoekers.

Ik heb het over de INHOUD (moeilijk woord, ik weet het) de mentale betekenis van nationaliteit (misschien omdat ik een paar nonkels heb gehad die ervoor gesneuveld zijn indertijd, dommerikken. volgende keer collaboreren we mee hé Arti?).

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 2 maart 2011 om 13:45.
Oud 2 maart 2011, 13:47   #28
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet?
Niet!
Citaat:
Wel, dat bedoelde ik net met mijn puntensysteem, maar het zou me te lang duren om het aan je uit te leggen.
Wil je het tegendeel aantonen, dan volstaat de link naar de gepaste web-pagina. De RVA legt dit op haar site wel duidelijk en verstaanbaar uit.

Citaat:
Nee hoor, ik bedoelde wat ik schreef, maar jij vond dat je me moest verbeteren. Dit heb je dan gedaan.
Ja, ik vond dat ik je moest verbeteren, want je kan me toch niet gelijk geven voor iets dat ik niet beweerde.

Citaat:
Waarover heb je het? ik heb het over een nieuw systeem ipv nationaliteitsverwerving.
Lees het nog eens anders.
Je beweerde toch dat iedereen hier kan komen doppen, maar je kan het niet aantonen.
Oud 2 maart 2011, 13:52   #29
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Nationaliteit geeft ook geen recht op ziekenkas, OCMW of overlevingspensioen.
Citaat:
Het leefloon is een financiële uitkering die je kunt ontvangen als je aan volgende voorwaarden voldoet :

Voorwaarden

1ste voorwaarde : de nationaliteit
Je bent ofwel:

Belg
Staatloos
Een erkende vluchteling
Als vreemdeling in het bevolkingsregister ingeschreven

2de voorwaarde : je leeftijd
Je bent ofwel:

Minstens 18 jaar oud
Jonger dan 18 jaar en:
je bent ontvoogd door het huwelijk
je bent zwanger,
je hebt kinderen ten laste

3de voorwaarde : werkelijke verblijfplaats
Je verblijft gewoonlijk en bestendig in België op legale wijze.

4de voorwaarde : je inkomen
Je hebt geen inkomen of een inkomen dat lager is dan het leefloon. In het laatste geval past het OCMW enkel het verschil bij.

5de voorwaarde : je bent bereid te werken
Deze voorwaarde geldt tenzij je gezondheid en je specifieke situatie het niet zouden toelaten te werken.
Het OCMW kan je eventueel een betrekking voorstellen in het kader van artikel 60 § 7, waardoor je je sociale rechten (o.a. werkloosheidsuitkering) kan terugkrijgen en werkervaring opdoet.

6de voorwaarde: je rechten laten gelden op uitkeringen die je kunt genieten op basis van de Belgische of buitenlandse sociale wetgeving
Het leefloon is het allerlaatste sociale vangnet. Als je werkelijk al het mogelijke hebt gedaan om op een andere wijze aan een inkomen te geraken, bijvoorbeeld via een werkloosheidsuitkering of tegemoetkomingen aan personen met een handicap of recht hebt op een onderhoudsgeld of anderen, dan pas heb je recht op een leefloon.

Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 13:52   #30
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

Je beweerde toch dat iedereen hier kan komen doppen, maar je kan het niet aantonen.
nee, ik schreef dat je GELIJK hebt! weer nie goe!

Citaat:
En ik wil de rechten laten opbouwen PUNTENGEWIJZE, en niet grondgebiedsgewijze.
Oud 2 maart 2011, 14:01   #31
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik wil de rechten laten opbouwen PUNTENGEWIJZE, en niet grondgebiedsgewijze.
Een Fransman die in Frankrijk woont en in België werkt; waar bouwt hij zijn punten op in jouw gewenst systeem?
Oud 2 maart 2011, 14:06   #32
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
BRUSSEL - In 2010 is de Dienst Veiligheid en Controle van de MIVB 966 keer tussengekomen voor fysieke aanrandingen op het openbaarvervoernetwerk in Brussel. Dat is een stijging van ruim 50 procent ten opzichte van 2009. De meeste gevallen van agressie vonden plaats in metrostation Simonis.

Vanaf vandaag zal Securitas tijdelijk extra veiligheidspersoneel inzetten op het MIVB-netwerk. Die werden beloofd na de spontane 24-urenstaking van 15 februari. De aanleiding was een zoveelste incident.

(...)

De woordvoerster van de MIVB, An Van Hamme, bevestigt de cijfers en stelt dat de gepleegde feiten 'een weerspiegeling van de evolutie van de maatschappij' zijn.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110302_092
Ietwat verbloemend taalgebruik in dat laatste zinnetje dat evenwel aan duidelijkheid weinig te wensen overlaat, zeker als men weet welke maatschappelijke, demografische en cultureel-religieuze 'evolutie' (persoonlijk zou ik eerder 'ontaarding' gebruiken) zich in Brussel afspeelt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 14:11   #33
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Een Fransman die in Frankrijk woont en in België werkt; waar bouwt hij zijn punten op in jouw gewenst systeem?
In een overkoepelende VN organizatie. Fransman bestaat niet meer. Het gaat over een INDIVIDU dat in Frankrijk woont en in Belgie werkt en nadien naar spanje verhuist alwaar hij/zij zijn inkomen uit zijn behaalde spaarpunten kan ontvangen inclusief sociale zekerheid (adhv ZIJN BIJEENGEHAALDE spaarpunten).
Oud 2 maart 2011, 14:13   #34
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ietwat verbloemend taalgebruik in dat laatste zinnetje dat evenwel aan duidelijkheid weinig te wensen overlaat, zeker als men weet welke maatschappelijke, demografische en cultureel-religieuze 'evolutie' (persoonlijk zou ik eerder 'ontaarding' gebruiken) zich in Brussel afspeelt.
Wordt het geen tijd om daarvoor een aparte woordenboek te gaan uitgeven?

"Weerspiegeling van de maatschappij": criminaliteit stijgt door aantallen vreemdelingen of mensen van andere origine

"Weespiegeling van de maatschappij middels verrijking": vlamingen moeten zich aanpassen en een stapje terugzetten.
Oud 2 maart 2011, 15:02   #35
geert1002
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Gni?
? wat is gni?
geert1002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 15:12   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In een overkoepelende VN organizatie.
Die bouwt zijn punten voor de sociale zekerheid op in een overkoepelende entiteit volgens jouw gewenst plan!
Dat vind ik een goed idee, wereldwijd sociale zekerheid voor iedereen!
Citaat:
Fransman bestaat niet meer. Het gaat over een INDIVIDU dat in Frankrijk woont en in Belgie werkt
Citaat:
Wordt het geen tijd om daarvoor een aparte woordenboek te gaan uitgeven?
Oud 2 maart 2011, 15:59   #37
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khan Bekijk bericht
Niemand opgevallen dat, na intreden der Arti, we helemaal van het onderwerp zijn afgeleid?
We zijn inderdaad van het onderwerp afgeweken, maar je dicht "der Arti" een tikkeltje te veel eer toe.
http://forum.politics.be/showthread....86#post5336186
Oud 2 maart 2011, 17:00   #38
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over dat; 'iedereen hier kan komen doppen' hebben we 't al eens uitgebreid gehad arti, in 'n andere draad!

Elk land waar Blg. 'n bilateraal verdrag mee heeft etc....weet je nog? Na 1 dag werken + de nodige formulieren ( al dan niet vervalst) die bevestigen dat je in dat land 'n bepaalde tijd gewerkt hebt die nodig is om werkloosheidsuitkeringen te krijgen....en de vakbonden zullen vrolijk papiertjes in, óók al dan niet vervalst...etc...et voila, je bent beroepsdopper in La BelZiek, maar daar gaat 't hier niet over!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:08   #39
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in waarom ik misdaad zou moeten doodzwijgen of vergoelijken. Ik ben uiteraard voor de bestraffing van criminelen, daarover hoort geen twijfel te bestaan.
Waar ik echter tegenstander van ben is algemene repressie tegen etnische of religieuze groeperingen. De fout die aan de rechterzijde gemaakt wordt is dat de vaststelling "een groot deel van de criminelen zijn allochtonen" wordt omgedraaid naar "een groot deel van de allochtonen zijn criminelen". Bestraffing van criminelen is niet hetzelfde als het viseren en onderdrukken van rassen of godsdiensten omdat er regelmatig criminelen uit die milieus komen.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:09   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Over dat; 'iedereen hier kan komen doppen' hebben we 't al eens uitgebreid gehad arti, in 'n andere draad!

Elk land waar Blg. 'n bilateraal verdrag mee heeft etc....weet je nog? Na 1 dag werken + de nodige formulieren ( al dan niet vervalst) die bevestigen dat je in dat land 'n bepaalde tijd gewerkt hebt die nodig is om werkloosheidsuitkeringen te krijgen....en de vakbonden zullen vrolijk papiertjes in, óók al dan niet vervalst...etc...et voila, je bent beroepsdopper in La BelZiek, maar daar gaat 't hier niet over!
Dat is dus bijlange niet "iedereen", en je vergeet nog een belangrijke voorwaarde : je moet een verblijfsvergunning hebben.

Jij beschuldigt nogal makkelijk anderen van het vervalsen van papieren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be