![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Je kan dan wel wat tegen het kapitalistisch systeem hebben, daar is ook veel verkeerd aan.
Maar waar wil jij naartoe? Iedereen hetzelfde loon? Wat met vreemdelingen en doppers? En ga je mijn bedrijf nationaliseren en mij van mijn eigendom beroven? Laatst gewijzigd door Tegenlicht : 4 maart 2011 om 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Graag Adrian, al wil ik erbij zeggen dat ik hoop dat het hier geen Cuba draad is. Dus off topic Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik wil bewijs dat dezelfde maatstaf wordt gebruikt.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Geen antwoord. Verder dan holle slogans tegen het kapitalisme en communistisch gezever reikt het debat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Wat als uw bedrijf failliet gaat? Waar sta je dan? Een bedrijf hoort een democratie te zijn waar iedereen evenveel zeggenschap en 'jawel' een gelijk loon heeft. Soortgelijk aan reeds bestaande cooperatieven. Ons politieke systeem is een schijndemocratie. Hoe kan er sprake zijn van echte democratie bij de rijkste 2% bezit meer rijkdom dan de onderste 80%? Dit laat de rijke elite toe om het politieke systeem te domineren en te manipuleren, de publieke opinie wordt eveneens gemanipuleert door middel van de massamedia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De heikneuters? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik vraag me af wat uw oplossing is en heb daar ook mijn bedenkingen bij. Over die soortgelijke cooperatieven waar je het over hebt, hebben werknemers zichzelf wel ingekocht. Hoe ga jij alle nieuwe bedrijven financiëren? Of de huidige opkopen, tenzij je tot diefstal wil overgaan? En is er enkel ruimte voor "the common good" en niet voor innovatie of creatie want zonder prive investeerders ga jij zeggen dat dat overbodig is. In zekere zin streef je dus naar achteruitgang. Als alles hetzelfde qua loon oplevert waarom zou men dan jaren gaan studeren? Dan gaat ook de kwaliteit achteruit. En ga je er van uit dat iedereen uw ideologie steunt en streeft naar the common good. Ik, als anti kapitalist in zekere zin, ben weinig overtuigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, Wisord. Wat je aanhaalt is een pro Cubaanse bron die claimt de resultaten van een onderzoek waarheidsgetrouw weer te geven. Je snapt het verschil vast wel - zo slim ben je wrslk nog.
Kan je dus nu een betrouwbaar iets geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom 'hoort' dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dank u om me het op te laten zoeken ik stel vast dat het nu nog erger gesteld is met de VS. Namelijk Cuba 7 op 1000 en de VS 8 op 1000. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar haalt dat rapport haar data? Hoe weet ik dat dezelfde maatstaf wordt gebruikt voor het weergeven van deze cijfers, i.e. dat appelen met appelen vergeleken wordt?
Je begrijpt toch waarom ik dat vraag? En je begrijpt toch dat je dat niet levert? Dat je gewoon wat aan't copy/pasten bent?
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het is gewoon absurd om te veronderstellen dat alle bedrijven die in BE gevestigd zijn buitenlands van oorsprong. Laatst gewijzigd door Yves38 : 4 maart 2011 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou men studeren? Waarom heeft Cuba zoveel dokters? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er mis met het systeem dat mensen bepaalde risico's met daaraan verbonden voor- en nadelen opgeven in ruil voor een loon? Want dat is wat er gebeurd met een 'onderneming'? Wat is daar 'feodaal' aan? En een 'gelijk loon' slaat op niet zoveel; de marginale productieve bijdrage van elke werknemer is niet (per se) gelijk, dus waarom zouden ze per se gelijke lonen moeten krijgen? Niet alleen is dit slecht om allerlei incentive redenen; het zorgt ook voor een moeilijkere bepaling voor de marginale waarde van verschillende beroepen waardoor het moeilijker wordt om welvaart voor de grote massa van consumenten te creëren. Waarom zouden we het moeilijker willen maken om welvaart te creëren? Dus; argumenten, geen beweringen.
![]() |
![]() |