Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2011, 15:17   #21
Rangzen
Burger

Standaard

Het doet deugd om af en toe eens een fris windje te voelen waaien door het franstalige medialandschap. Het is helaas een witte raaf, maar er schijnt toch een heel klein beetje beweging te komen op dat gebied.

Charles Bricman schreef op zijn blog :

Citaat:
Comment peut-on prétendre gouverner démocratiquement un pays, désormais impensé, si le débat démocratique se déroule au nord, sans implication, ni même de simple écho, au sud? Et je n’écris pas: « et vice-versa ». Car au sud, quelques exceptions (ici aussi) mises �* part, on ne débat plus. On fait des fronts – fronts – fronts, petits pata-fronts. Le front du refus et de la pensée unique. Wallobruxienne, bien sûr.
Rangzen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 15:23   #22
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Heb je een VL naast uw nummerplaat?
Het ging niet over mijn auto (heb trouwens geen VL), maar om de wagens van enkele collega's. Allemaal zonder VL maar wel duidelijk afkomstig uit Vlaanderen door het adres van de garage naast de nummerplaat.

Wat gaat dat geven als we in de toekomst met gele Vlaamse platen gaan rondrijden in Wallonië

Laatst gewijzigd door Zeno! : 8 maart 2011 om 15:30.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 18:27   #23
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangzen Bekijk bericht
Het doet deugd om af en toe eens een fris windje te voelen waaien door het franstalige medialandschap. Het is helaas een witte raaf, maar er schijnt toch een heel klein beetje beweging te komen op dat gebied.

Charles Bricman schreef op zijn blog :
Bwa, toen Elio Di Rupo vorige week geïnterviewd werd door gemiddelde Walen bij zijn toer door Wallonië kreeg hij toch ook vragen die ik niet verwacht had, zoals de suggestie dat de Waalse politici er verantwoordelijk voor zijn dat de Vlamingen de Walen niet meer willen

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 18:33   #24
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Vandaag in De Standaard een interessant opiniestuk van een Franstalige journalist. Een witte raaf zeg maar, want zoiets zal je niet snel lezen in de militante Franstalige pers. Een regelrechte aanval op het pensée unique in francofoon België.

Die toenemende Vlamingenhaat haalde Christophe Deborsu al eerder aan. Vorige week hoorde ik van collega's die een weekendhuisje in de Ardennen hadden gehuurd dat er 's morgens grote krassen op hun auto's stonden. Toeval? Laat ons hopen...
Prietpraat. U probeert mensen tegen mekaar op te zetten. OVeral is er vandalisme. En in Antwerpen op de eerste plaats.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 18:37   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Bwa, toen Elio Di Rupo vorige week geïnterviewd werd door gemiddelde Walen bij zijn toer door Wallonië kreeg hij toch ook vragen die ik niet verwacht had, zoals de suggestie dat de Waalse politici er verantwoordelijk voor zijn dat de Vlamingen de Walen niet meer willen
Links gaat - aan beide zijden van de de taalgrens, electorale petsen krijgen.

De gemiddelde Waal voelt aan zijn water dat de heren politici te ver zijn gegaan.
Oud 8 maart 2011, 18:45   #26
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Links gaat - aan beide zijden van de de taalgrens, electorale petsen krijgen.

De gemiddelde Waal voelt aan zijn water dat de heren politici te ver zijn gegaan.
Ik weet niet of er bij Groen! capabel genoege politici zijn maar �*ls ze erin slagen de discussie weg te leiden van het communautaire en in te zetten op een groen beleid om de energie en benzinesector te vergroenen, zouden ze wel eens kunnen stijgen in deze tijden met de Arabische onrust

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 19:02   #27
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag in De Standaard een interessant opiniestuk van een Franstalige journalist. Een witte raaf zeg maar, want zoiets zal je niet snel lezen in de militante Franstalige pers. Een regelrechte aanval op het pensée unique in francofoon België.

Die toenemende Vlamingenhaat haalde Christophe Deborsu al eerder aan. Vorige week hoorde ik van collega's die een weekendhuisje in de Ardennen hadden gehuurd dat er 's morgens grote krassen op hun auto's stonden. Toeval? Laat ons hopen...
En vandaag in Lalibre.be:' Ben Weyts, le bull-terrier de la N-VA, a un réseau d’informateurs redoutables au sein de la police fédérale. Il a fait trébuché le policier, Turtelboom l’a achevé.

Ben Laden a fait sauter sa charge. C’est le député N-VA Ben Weyts - que tout le monde y compris au sein de son propre parti surnomme désormais ‘Ben Laden" pour ses prises de position radicales en matière communautaire - qui a fait sauter l’une des charges explosives fatales �* Fernand Koekelberg.'

Erg genuanceerd kan men dit moeilijk noemen.
Oud 8 maart 2011, 19:25   #28
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Mooi getuigenis!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 19:30   #29
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij had de helft van de Vlamingen niet eens door dat Koekelberg franstalig was.

Toch ongelooflijk eigenlijk, die franstaligen. Betere bondgenoten kan je je als Vlaams-nationalist eigenlijk niet inbeelden.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 21:38   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dubbelnick?
Nee, gewoon onbeschoft.
Oud 8 maart 2011, 21:38   #31
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging niet over mijn auto (heb trouwens geen VL), maar om de wagens van enkele collega's. Allemaal zonder VL maar wel duidelijk afkomstig uit Vlaanderen door het adres van de garage naast de nummerplaat.

Wat gaat dat geven als we in de toekomst met gele Vlaamse platen gaan rondrijden in Wallonië

Wij wonen in de Ardennen en reden een dagje naar zee. Wij hebben een wagen gekocht in Libramont en dat staat dan ook op onze wagen.
Groot was onze verwondering toen op onze wagen: "Vlaams aub "gekrast stond!!!

Is een wagen nu ook al eentalig???

Ik vind dit toch verregaand. Wij zijn zeer Vlaamsvoelend , spreken Frans in onze omgeving in de Ardennen, maar Nederlands in Brussel en Vlaanderen. Wat kan daar verkeerd aan zijn???

Mag je al geen auto meer kopen in je eigen streek als je van plan bent om af en toe naar het andere landsgedeelte te reizen???

Dit zijn onnodige pesterijen die de haat aanwakkeren, en niets fundamenteel kunnen veranderen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 21:44   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Wij wonen in de Ardennen en reden een dagje naar zee. Wij hebben een wagen gekocht in Libramont en dat staat dan ook op onze wagen.
Groot was onze verwondering toen op onze wagen: "Vlaams aub "gekrast stond!!!

Is een wagen nu ook al eentalig???

Ik vind dit toch verregaand. Wij zijn zeer Vlaamsvoelend , spreken Frans in onze omgeving in de Ardennen, maar Nederlands in Brussel en Vlaanderen. Wat kan daar verkeerd aan zijn???

Mag je al geen auto meer kopen in je eigen streek als je van plan bent om af en toe naar het andere landsgedeelte te reizen???

Dit zijn onnodige pesterijen die de haat aanwakkeren, en niets fundamenteel kunnen veranderen.
Dit zijn gewoon symptomen van de zieke toestand waarin we verkeren. Nu zeker blijven doen alsof er niets aan de hand is, alsof alles gaat goed komen.

Het standaard recept voor de boel helemaal te laten ontploffen.
Oud 8 maart 2011, 22:04   #33
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Christophe Deborsu..........De man die nog zo naïef is te denken dat Vlaanderen interesse voor Wallonië heeft, de dag dat hij uiteindelijk zijn ogen zal openen is blijkbaar niet voor morgen. En over die "haat", zou ik liever spreken van een meer en meer totale onverschilligheid tegenover Vlaanderen. Ik zeg niet dat er geen gratis haat tegenover Vlamingen bestaat - dommerikken heeft men overal - maar de generale trend is toch de totale onverschilligheid tegenover Vlaanderen. De meeste Franstalige Belgen hebben gewoon geen interesse in Vlaanderen en weten helemaal niet wat er in Vlaanderen gebeurt, niet per se op het politieke vlak maar ook op het culturele vlak bijvoorbeeld. De meeste Franstalige Belgen kijken zowiezo al richting Frankrijk. Hun dagelijkse leven bewijst het.
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 22:06   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Ik ben ervan overtuigd dat in de zaak-Koekelberg de meerderheid van de Franstaligen het met de Vlamingen eens is. Niet in het minst de Franstalige politievakbonden, die het wanbeheer en de graaicultuur van het systeem-Koekelberg ten scherpste veroordelen."

De vakbonden verdedigden toch steeds Koekelberg :S?
Of hoe men echt naïef kan zijn!
Oud 8 maart 2011, 22:10   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Volgens mij had de helft van de Vlamingen niet eens door dat Koekelberg franstalig was.

Toch ongelooflijk eigenlijk, die franstaligen. Betere bondgenoten kan je je als Vlaams-nationalist eigenlijk niet inbeelden.
Ze dachten misschien dat men over een basiliek sprak.
Oud 8 maart 2011, 22:28   #36
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ik ben ervan overtuigd dat in de zaak-Koekelberg de meerderheid van de Franstaligen het met de Vlamingen eens is. Niet in het minst de Franstalige politievakbonden, die het wanbeheer en de graaicultuur van het systeem-Koekelberg ten scherpste veroordelen."

De vakbonden verdedigden toch steeds Koekelberg :S?
Alleen de Vlaamse. Die vinden altijd dat het geld van de smerige Vlaamse kapitalist zoveel mogelijk moet verloren gegooid worden.

ACV "gechoqueerd" door ontslag Fernand Koekelberg .

"Politieke motieven achter vraag om ontslag Koekelberg"

Mag ik op mijn beurt gechoqueerd zijn?

Laatst gewijzigd door fonne : 8 maart 2011 om 22:38.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 22:31   #37
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Christophe Deborsu..........De man die nog zo naïef is te denken dat Vlaanderen interesse voor Wallonië heeft, de dag dat hij uiteindelijk zijn ogen zal openen is blijkbaar niet voor morgen. En over die "haat", zou ik liever spreken van een meer en meer totale onverschilligheid tegenover Vlaanderen. Ik zeg niet dat er geen gratis haat tegenover Vlamingen bestaat - dommerikken heeft men overal - maar de generale trend is toch de totale onverschilligheid tegenover Vlaanderen. De meeste Franstalige Belgen hebben gewoon geen interesse in Vlaanderen en weten helemaal niet wat er in Vlaanderen gebeurt, niet per se op het politieke vlak maar ook op het culturele vlak bijvoorbeeld. De meeste Franstalige Belgen kijken zowiezo al richting Frankrijk. Hun dagelijkse leven bewijst het.
Dat ze dan maar rap bij Frankrijk aansluiten.
Oud 8 maart 2011, 22:33   #38
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vind dat de N-VA een Waalse zusterpartij zou moeten oprichten.
R.W.F. Rap Weg naar Frankrijk.
Oud 8 maart 2011, 22:35   #39
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die hebben we. De kartelpartner van MR.
Eigenlijk zijn ze allemaal onze zusterpartij.
Nee,FDF, dat is meer de tegenhanger van het Vlaams Belang. Maar dan een rexistische in de beste Léon Degrelle tradities. Le Tres Grand Bruxelles en dat soort praat.
Oud 8 maart 2011, 22:36   #40
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waaruit je dus mag besluiten dat er niet zo een groot verschil is tussen de meningen boven en onder de taalgrens.
De mening van 6 miljoen Vlamingen tegen die van één Waal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be