Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2011, 09:07   #21
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Tja, de ene veroordeelt op basis van geruchten, de andere op basis van kleding.

't Is allemaal iets he.
Mss daarom dat chauffeurs van de lijn al eens meppen krijgen, ze dragen kledij van de zaak...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 12:06   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Mss daarom dat chauffeurs van de lijn al eens meppen krijgen, ze dragen kledij van de zaak...
Ja, daar verschiet ik niet van. Ik heb er zelf wel al eens ene uit zijn bus getrokken toen ik nog jong was. Ik reed met zo'n brommerke, en de man dacht dat hij mij (ongestraft) van de baan kon rijden.

Zijn verbazing en angst waren zo groot toen hij me twee haltes verder zag staan wachten, dat hij niet stopte, hij reed door.

Nog eens twee haltes verder moest hij mensen van de bus laten en ik erop natuurlijk. Een volwassen man, zo krijsen als een varken voor een paar petsen tegen zijn smikkel.
Oud 12 augustus 2011, 12:44   #23
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wie ?
De kuisvrouw of om het deftig te zeggen: de verantwoordelijk hygiënisch mederwerkster...(vlgs Carmen van Boma. )
Oud 12 augustus 2011, 13:39   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het schijnt menselijk te zijn. Kleinmenselijk, maar menselijk.

"Wie een stok heeft, kijkt alras rond om te zien of er niet ergens een hond te slaan valt."
(sla me dood, ik weet niet meer wie de slimme mens was van wie ik dit gepikt heb)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 13:57   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dit moet treffen. Ik was juist de nieuwsbrief van de knack aan het lezen.

Daar kwam ik een filmpje tegen.

En dan denk ik zo: gisterennacht hebben die flikken goed op hun doos gekregen; de gevangenissen zitten vol, dus ... wat we ze vandaag terug kunnen stoven, dat hebben ze in ieder geval toch al vast.
Uiteindelijk, wat blauwe plekken, dat is niet zo erg.
Toestanden gelijk in de us of a, die we ook al zagen op toevallig opgenomen beelden, dat is heel wat anders.

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...ter-11-08-2011

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 14:02   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En dan denk ik zo: gisterennacht hebben die flikken goed op hun doos gekregen; de gevangenissen zitten vol, dus ... wat we ze vandaag terug kunnen stoven, dat hebben ze in ieder geval toch al vast.
Toestanden gelijk in de us of a, die we ook al zagen op toevallig opgenomen beelden, dat is heel wat anders.

Met zijn allen op een fietserke van 14 jaar, hij moest maar niet fietsen.

En dan verschieten ze ervan dat je elke flikkencamionet in brand steekt die je tegen komt.
Oud 12 augustus 2011, 17:13   #27
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Mijn grootvader was een wijs mens, en vertelde altijd: " nooit mensen vertrouwen in een uniform."
Daarmee doelde hij natuurlijk op: pastoors, advocaten, militairen. ik tel daar vanzelfsprekend ook mijn vrienden de flikken bij. U weet wel "de politie uw vriend."
William Norman Grigg - The Missing Lesson From Norway: Never Trust a Man in Uniform

Oud 12 augustus 2011, 17:35   #28
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Als die knaap op die fiets nu niets gedaan had, zal hij de volgende keer met veel plezier ook op het hoofd staan stampen van een flik die op de grond ligt. Maar ja, dan is hij natuurlijk een crimineel.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 17:36   #29
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

ik vertrouw de meeste wel.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 17:42   #30
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als die knaap op die fiets nu niets gedaan had, zal hij de volgende keer met veel plezier ook op het hoofd staan stampen van een flik die op de grond ligt. Maar ja, dan is hij natuurlijk een crimineel.
Niet op de video maar wel in het hele verhaal, de 'bmx toeristen' waren al geseind als relschoppers en plunderaars..

Verder zie ik niks dramatisch...een paar schrammen en blauw plekken daar ga je niet van dood..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 17:43   #31
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Mijn peter was politieagent. Die luisde zelfs zijn vriendin erin.
Oud 12 augustus 2011, 17:47   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Niet op de video maar wel in het hele verhaal, de 'bmx toeristen' waren al geseind als relschoppers en plunderaars..
Ja, dat kan, dat weet ik niet, maar zelfs dan, waarom krijgen ze slaag?
Oud 12 augustus 2011, 17:48   #33
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze vroegen erachter.
Oud 12 augustus 2011, 18:01   #34
Steve_M

Standaard

Citaat:
Verder zie ik niks dramatisch...een paar schrammen en blauw plekken daar ga je niet van dood..
Dat werkt in twee richtingen dan. Of zijn er veel flikken gestorven tijdens de rellen?
Oud 12 augustus 2011, 18:08   #35
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
autoriteit+knuppel+xenophon = geen commentaar
Oud 12 augustus 2011, 18:09   #36
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat werkt in twee richtingen dan. Of zijn er veel flikken gestorven tijdens de rellen?
Wat bedoel je ?..
Oud 12 augustus 2011, 18:22   #37
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je ?..
Ik bedoel dat als je een flik een pak rammel verkoopt, dat je dan ook niet moet afkomen met "hij gaat er toch niet van dood". En terecht. Het is niet omdat de politie in bepaalde gevallen beperkt geweld mag gebruiken dat dat zomaar een vrijbrief is om iemand die geen fysieke bedreiging vormt een pak slaag te verkopen. En al helemaal niet om iemand die op de grond ligt wat trappen op zijn hoofd te verkopen.
Oud 12 augustus 2011, 19:11   #38
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bedoel dat als je een flik een pak rammel verkoopt, dat je dan ook niet moet afkomen met "hij gaat er toch niet van dood". En terecht. Het is niet omdat de politie in bepaalde gevallen beperkt geweld mag gebruiken dat dat zomaar een vrijbrief is om iemand die geen fysieke bedreiging vormt een pak slaag te verkopen. En al helemaal niet om iemand die op de grond ligt wat trappen op zijn hoofd te verkopen.
Mag/moet onderzocht worden maar ik vind dit geen prioriteit..ik vind het zelfs schandalig dat men daar zoveel kabaal over maakt terwijl er honderden andere zwaardere misdrijven gepleegd werden/worden...

Al eens in de baan gelopen van een waterkanon of een rubberen kogel ? dat is nog wat anders dan dit...
Oud 12 augustus 2011, 19:31   #39
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag/moet onderzocht worden maar ik vind dit geen prioriteit..ik vind het zelfs schandalig dat men daar zoveel kabaal over maakt terwijl er honderden andere zwaardere misdrijven gepleegd werden/worden...

Al eens in de baan gelopen van een waterkanon of een rubberen kogel ? dat is nog wat anders dan dit...
Wablief?

De fysische integriteit van burgers is een van de belangrijkste kenmerken van een democratische rechtstaat.
Als uitvoerders van de wet vinden dat ze dit zomaar zonder reden met de voeten kunnen treden, hebben we een ZEER ernstig probleem.
Alleen landen met volksmenners zeggen dat ongeoorloofd geweld gebruiken van minder belang is.

Iemand aanhouden die geen enkele agressie vertoont tov flikken, van zijn fiets op de grond trekken, en nadien nog wat stampen verkopen op zijn hoofd is een zeer ernstig feit van machtsmisbruik.

Laatst gewijzigd door giserke : 12 augustus 2011 om 19:41.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 19:38   #40
Steve_M

Standaard

Citaat:

In de regel zet de politie het waterkanon of rubberkogels in om massa's volk uiteen te drijven bij rellen, niet tegen een paar jokels op fietsjes. Iemand die zich bij zijn arrestatie verzet, krijgt van mij ook geen medelijden als hij daar een paar blauwe plekken aan overhoudt. Maar veel verzet heb ik hier toch niet gezien.

En natuurlijk kan het erger dan zomaar een pak slaag krijgen terwijl je weerloos op de grond ligt. Maar opnieuw: gaan we dan ook zo redeneren als er een flik bijeengeslagen wordt? "Jamaja, we hadden hem ook kunnen neersteken met een gebroken fles, he, meneer de juge".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be