Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 13 januari 2003, 19:17   #21
Merlin
Vreemdeling

Standaard

Ook ik stem voor De Decker, en nu vraag ik mij af, ben ik u ogen een meedogenloze moordenaar?
Ik ben zelf vader van twee prachtige dochters (9 & 7 jaar oud), ik heb een pasie voor motoren en rijd graag met de wagen.
Zoals ik reeds al vele malen heb aangegeven op dit forum rijd ik graag op de autostrade wat sneller. Maar langs de andere kant rijd ik in de bebouwde kom nooit sneller dan 60 (meestal 40/50); Ik vraag u ben ik zo'n koelbloedige moordenaar waar iedereen zoveel hetze over maakt?
Ben ik public enemy N° 1?

van zodra er hier in Belgie iets mis gaat roepen ze moord en brand en dan moet het verboden worden. Er gebeurt een ongeval bij een vliegtuigshow en direct staat er al een hele meute te roepen om die vliegtuigshows te verbieden, er gebeurt een ongeval met vuurwerk en weer staat er een meute te roepen om het vuurwerk te verbieden?! Wat gaan jullie doen, autorijden (alles wat gemotoriseerd is) verbieden? Gaan we terug met paard en kar rijden? Let op, want daar gebeurde ook ongevallen mee!

Ja, in vergelijking met andere Europese landen staan wij verop de eerste plaats met het aantal verkeersslachtoffers maar komt dit steeds door overdreven snelheid? Rijden zij in de andere Europese landen dan niet te snel?
Raar, ik reed vorige maand naar duitsland via Nederland en ik was daar met mijn 130km/uur veruit de traagste wagen op de baan. Het zelfde toen ik in de zomer van vorig jaar naar Spanje reed. Zowel in spanje als in Frankrijk reed hetr gros sneller dan 130.

Ik vindt dat de straf moet gekoppeld worden aan de overtreden en omstandigheden. Ik bedoel daar mee wanneer je geflitst wordt tegen 90 km per uur in de bebouwde kom dat men zeer zware strafen mag uitspreken, maar wanneer je geflitst word tegen 140km:uur op een niet drukke autostrade dat men toch wel veel milder mag zijn.
Merlin is offline  
Oud 19 januari 2003, 23:37   #22
perti
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar perti
Standaard

aha, eindelijk iemand met verstand.
wat mij vooral stoort is de betutteling van alle kanten. Net alsof de burger geen verstand heeft.
De decker pleitte altijd voor realistische snelheden. Dus, in de bebouwde kom 50, maar op een verlaten snelweg mag het wat meer.
Ook het feit dat iemand die te snel rijdt als een crimineel wordt aanzien vind ik belachelijk. Als ik zie waarmee criminelen er vanaf komen in vergelijking met iemand die wat te snel rijdt, dan stemt het me toch tot denken hoor
perti is offline  
Oud 20 januari 2003, 08:58   #23
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het gaat hem vooral om de onevenredige verhouding van de boetes.
Wanneer ik in een 70km zone 11km/uur te snel rijd, wat je gezien diverse omstandigheden al eens gemakkelijk, volkomen ongevaarlijk en onbewust kan doen , krijg je een boete van 138€. Wanneer je echter in dezelfde zone 29km/uur te snel rijd , wat je echt niet meer onbewust doet en wat zeker niet ongevaarlijk is, krijg je een boete van 173€ of 1.25 keer meer. M.a.w. volgens Minister Stevaert ben nauwelijks een groter gevaar voor de veiligheid.
Als ik geld genoeg had zou ik altijd 29km/uur te snel rijden. Voor die paar centen hoef ik het niet te laten en dan rijd ik meestal ook in een tank van een wagen zodat de doden zich waarschijnlijk eerder bij de minder gefortuneerde tegenpartij bevinden.

Ter vergelijking. In Nederland zou je in het eerste geval 38€ betalen in het tweede geval 109% of bijna 3 keer zoveel. En daar kan ik mij volkomen in vinden.
Bece is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be