![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() snood plan. Ik vrees dat die gedachte achter de stresstest zit bij de kernlobby. Hopelijk wint het lange termijn denken het van dit $-denken. Wat jij hier zegt is het worst case scenario ivm kernenergie voor Europa.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 maart 2011 om 02:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De pers zal 'pro-kernenergie' zijn in België als ze een betoging van 200000 in een buurland niet van belang vindt. Volgens sommigen is diezelfde pers nog niet genoeg pro-kernenergie zelfs. Er wordt nog te veel info over Japan gegeven vinden die. Mensen zouden wel eens kunnen beginnen twijfelen aan 'hun' kernenergie. Zouden ze er persoonlijk voordeel bij hebben die energie te verdedigen vraag ik me dan af. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 maart 2011 om 02:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal U de omgekeerde stommiteit vertellen: "een paar microsieverts erbij op deze aardbol is bijlange zo erg niet dan een aardbol die vanzelf begint te koken." Maar, maar... zijn de ferventste anti-nucleairen het er dan over eens dat we er dan maar tegenaan mogen gaan met steenkool en gas ?
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Radioactiviteit is ook iets dat van alle tijd is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar merk je rethoriek op: "opwarmen en afkoelen" (als natuurlijk proces, en niet als mensen-geinduceerd atmosferisch "afval"), tegenover "kernafval dumpen" (in tegenstelling tot "radionucliden in de omgeving"). Merk bovendien nog op dat het CO2 opzettelijk "gedumpt" wordt, terwijl het vrijgeven van "kernafval" een uitzonderlijke, accidentele situatie is.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2011 om 13:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Russen, de Japanners, en u ook de Duitsers blijken het niet te kunnen. Het is nooit alleen de technologie maar ook de menselijke aard die het risico op een ramp substantieel verhoogd. Waarom zouden we de PR mensen moeten geloven als die ons nog steeds willen overtuigen dat de Belgische kerncentrales wel 'extreem veilig' zijn, maar die centrales ondertussen wel ingepland hebben bij de grootste stad van Vlaanderen. Alleen al die inplanting toont een niveau van onverantwoordelijkheid. Een land met meer dan 300 inwoners per vierkante meter gokt beter niet op kernenergie, en als men dan de implanting van Doel bekijkt lijkt me de overtuiging te spreken dat men dat wel zal kunnen controleren...men wist niet beter indertijd. Ik geloof ook eerder dat de Belgen tot minder in staat zijn dan de Duitsers en de Japanners eerlijk gezegd. Misschien zijn de Belgen beter in het ontkennen van het probleem dan de Duitsers. Dat kan ik me wel voorstellen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 maart 2011 om 13:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gebeuren er stommiteiten ? Ja. Maar zijn dit wereld-vernietigende rampen ? Bijlange niet. Gaat dit slachtoffers maken ? Ja. Gaat dit veel geld kosten ? Ja. Maken andere dingen niet meer slachtoffers ? Autorijden doet het veel erger. Natuurrampen doen het veel erger. Het ENIGE significante verschil tussen een zwaar nucleair ongeluk en een andere ramp, is dat men een gedwongen regionaal natuurgebied heeft voor een paar eeuwen. Ik vind dat niet erg. Maar ik ben het met U eens: als zou blijken dat we nog gas genoeg hebben, en "opwarmen en afkoelen" geen probleem vormen, dan zijn we INDERDAAD beter af met gas centrales dan met kerncentrales. Kolen blijven voor mij taboe, wegens hun inherente dodentol ELK JAAR, in de mijnen, EN qua pollutie. Maar als dat niet erg is, omdat GEBOUWEN kunnen blijven bestaan, en STEDEN (niet de mensen erin) geen problemen hebben op een laagje stof na, dan is dat dan voor U ook goed.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2011 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 maart 2011 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vrees is dat de kernlobby van de nood een deugd zal willen maken en nieuwe kerncentrales zal willen bouwen en dat een lakse overheid en dito bevolking niet genoeg zal aandringen op veilige hernieuwbare en propere energie. Geld versus veiligheid...daar komt het op neer.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 maart 2011 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb meer vertrouwen in wat deze dame zegt dan in wat jij hier komt vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl het probleem niet zozeer bij de reactoren zit maar wel bij het onvermijdelijke en niet stockeerbare kernafval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ??
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In post #28 legt Johan de vinger op de rotte plek, dit bij monde van de Duitse wetenschapper die zeer juist opmerkt dat kerncentrales niet in de bebouwde kom thuis horen maar in zeer desolate gebieden - die voor dat doel zeer geschikt zijn.
Maar nee, de politieke criminele bende beslist anders. En de gevolgen daarvan zijn merkbaar of zullen zijn. De horizon van de achterlijke en gevaarlijke politicus is redelijk beperkt, die van een kerncentrale niet. Het plaatsen van kerncentrales mag derhalve niet ondergeschikt zijn aan politieke beslissingen. En dan kom je al terecht in een scenario dat politiek geen zinvol besturingselement meer is. Derhalve is het tijd om de politiek de nek om te draaien en om te zien naar andere middelen.
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling