![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We zullen zien wat de no-fly-zone geeft de komende dagen, maar ik zie het toch pessimistisch in voor de opstandelingen aangezien ze enorm veel terrein en manschappen verloren hebben en Kaddhafi zelfs hun stroom kan uitzetten als hij wil.
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoezo? Kan de opvolger een oorlog niet verderzetten?
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 17 maart 2011 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Afrikaanse Unie is veel relevanter. Libië is een Afrikaanse land en de AU is tegen buitenlandse interventies in Libië. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Het werd tijd, het is maar de vraag of het niet te laat is.
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik wil helemaal geen held uithangen. Ik wil dat we een tweede Rwanda voorkomen. Een genocide terwijl we er met z'n alle op staan te kijken.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 18 maart 2011 om 01:08. |
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() Als ze goed voorbereid zijn, en dat denk ik wel aangezien dit er al twee weken zat aan te komen, zullen de bombardementen snel beginnen. De resolutie is rond 23.30 aanvaard laten we zeggen een half uur tot een uur om een laatste inschatting te maken en om de bevelen door te geven aan de vloot in de Middellandse zee. Een uur om een briefing voor te bereiden en deze te geven terwijl de vliegtuigen worden klaargemaakt. Het is heel goed mogelijk dat de eerste toestellen op het punt staan om op te stijgen of al in de lucht zijn.
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Libië is bij de dunst bevolkte landen ter wereld (3,6 inw. per km²), bovendien het rijkste land van Afrika. Rwanda is met 380 inw. per km² dichter bevolkt dan België en heel arm. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan? |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() Dus laten begaan zeg je? Of een goede exitstrategie ontwerpen voor je gaat bombarderen?
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daarbij komt nog dat ik vindt dat we de bevolking in hun zelfbeschikkingsrecht moeten steunen. Een dictator gaan verdrijven zonder dat daar aanleiding toe is zoals in Irak keur ik niet goed. Maar vanaf dat duidelijk blijkt dat de bevolking achter verandering staat dan is het onze morele plicht om hen daar in te steunen. We hebben de mogelijkheid om het te doen. En er is een draagvlak. Ik zie geen enkele reden waarom we niet zouden moeten ingrijpen.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 18 maart 2011 om 01:42. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Don't Bomb Libya: We Don't Want Another Iraq
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De opstandelingen vormen zeker een grote groep in Libië, maar ik zou er niets op inzetten bij een weddenschap of de meerderheid van de Libiërs achter deze opstand staat. Lange tijd dacht ik van wel, maar als ik zie hoe relatief gemakkelijk Kadhafi alle steden terug verovert (los van de geënsceneerde beelden over de bevolking die juicht om Kadhafi), stel ik mij vragen bij die stilzwijgende meerderheid. ---------------------------- Het is geen sluitende analogie, maar ik probeer mijn standpunt toe te passen op België: in Vlaanderen zijn er heel wat Vlaams-nationalisten en naar het buitenland toe lijken ze in de meerderheid, maar uit enquêtes blijkt dat een meerderheid achter het behoud van België staat. Degene waarover het meest bericht wordt zijn dus niet automatisch in de meerderheid. Maar deze laatste alinea is volledig terzijde ter verduidelijking van hetgeen ik wilde zeggen.
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 18 maart 2011 om 01:54. |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie en wat gaat 'bombarderen' ?
Ik begrijp wel dat Sarko graag een lesje wil uitdelen in ruil de dreiging van het openbaar maken van zijn vieze monetaire spelletjes - en wellicht nog wat meer, maar dat neemt niet weg dat hier een 2e Irak aan het opkoken is. Dat crazy Amerika weer staat te popelen om hun vuurwerk af te laten gaan, dat is begrijpelijk. Maar ik dacht dat de andere EU landen wel zo wijs zouden zijn om zich buiten deze kwestie te houden.
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() we had to destroy Libya in order to save it.