Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 maart 2011, 16:00   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hier het artikel : (Decroo die de zwarte piet naar N-VA tracht te schuiven)

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...35189-3136.art

hier een reactie :

dit lijkt mij een perfecte analyse, ik heb ook nooit geloofd in het plots 'vlaamse' karakter van Decroo jr.
via 'papa Decroo' gelanceerd met het doel een zuivere splitsing BHV tegen te houden lijkt me veel aannemelijker.
Dat hebben we hier toen al gezegd , ...

Decroo is de opper nar van Berre Second, ... dat was duidelijk van in het begin dat heel die farce van le palais kwam.
Herr Flick is offline  
Oud 21 maart 2011, 16:00   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Beste,

dat de Open VLD op bevel van het Koningshuis werkt is geen geheim meer, maar wat maakt die partij precies een 'links clubje'? Het beleid dat die partij voorstaat staat bol van de neoliberale hervormingen.
Wie in Vlaanderen tegen Vlaanderen is , is d`office links.
Herr Flick is offline  
Oud 21 maart 2011, 16:21   #23
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
maar dat is Vlaamse binnenlandpolitiek, daar moeten wij niet met Waalse/Franstalige partijen over onderhandelen.
Beste,

hoe U het doet is mij geen zorg, het einddoel moet de volledige afschaffing van het Brussels Gewest zijn en de territoriale eenheid van de regio Vlaanderen herstellen. U zou er wellicht nog het best aan doen een degelijke campagne te voeren bij de Brusselse bevolking zelf, maar ik heb al meermaals moeten vaststellen dat er een consensus lijkt te bestaan over het defacto opgeven van Brussel als Vlaamse hoofdstad. Dat zou een zeer spijtige zaak zijn.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 21 maart 2011, 16:22   #24
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wie in Vlaanderen tegen Vlaanderen is , is d`office links.
Beste,

dat is je reinste onzin. Ik zou met evenveel overtuiging kunnen stellen dat al wie Vlaamse autonomie bepleit een racist is.
Oud 21 maart 2011, 16:23   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste,

hoe U het doet is mij geen zorg, het einddoel moet de volledige afschaffing van het Brussels Gewest zijn en de territoriale eenheid van de regio Vlaanderen herstellen. U zou er wellicht nog het best aan doen een degelijke campagne te voeren bij de Brusselse bevolking zelf, maar ik heb al meermaals moeten vaststellen dat er een consensus lijkt te bestaan over het defacto opgeven van Brussel als Vlaamse hoofdstad. Dat zou een zeer spijtige zaak zijn.
geachte,

het einddoel is het einddoel, hoe en wanneer er in de tussentijd strategisch en taktisch gewerkt wordt is van cruciaal belang.

op dit moment gewagen van een beperking van de bevoegdheden, van een verandering van de bevoegdheden zelfs ... zou voor Vlaanderen compleet nefast zijn ...

en ik denk ondertussen dat ge u daar 100% van bewust zijt.
Anna List is offline  
Oud 21 maart 2011, 16:24   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste,

dat is je reinste onzin. Ik zou met evenveel overtuiging kunnen stellen dat al wie Vlaamse autonomie bepleit een racist is.
Dat zou u kunnen zeggen, ... kom het komt er op neer dat er slechts heel weinig linkse separatisten te vinden zijn...
Herr Flick is offline  
Oud 21 maart 2011, 16:31   #27
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
geachte,

het einddoel is het einddoel, hoe en wanneer er in de tussentijd strategisch en taktisch gewerkt wordt is van cruciaal belang.

op dit moment gewagen van een beperking van de bevoegdheden, van een verandering van de bevoegdheden zelfs ... zou voor Vlaanderen compleet nefast zijn ...

en ik denk ondertussen dat ge u daar 100% van bewust zijt.
Beste,

ik vraag net dat er een uitbreiding van de Vlaamse bevoegdheden komt in Brussel. Anders zal het probleem nooit terdege opgelost worden.
Door te blijven onderhandelen met de francofone partijen in die stad zal je niets bereiken. De onderhandelingen dienen te gebeuren met de Brusselse bevolking.
Oud 21 maart 2011, 16:33   #28
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat zou u kunnen zeggen, ... kom het komt er op neer dat er slechts heel weinig linkse separatisten te vinden zijn...
Dat is niet wat u zei. U zei: "Wie in Vlaanderen tegen Vlaanderen is , is d`office links." Dat is onzin. Tenzij de kringen rond Lippens en Frère volgens u voor links moeten doorgaan, maar dan ga ik U toch stevig uitlachen hoor.
Oud 21 maart 2011, 16:34   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en Vlaanderen vragende partij maken zodat Franstaligen daar nog meer tegenover zouden kunnen zetten

niks van franstaligen in Brussel zitten waar ze zitten, en zijn dus onze franstaligen, met of zonder BHG, daar gaan we geen prijs voor betalen, niet nog een prijs !

maar laat t duidelijk zijn, van de Vlaamse rand rond Brussel, daar blijft iedereen af.
Laat die mensen inderdaad de taal spreken die ze zelf verkiezen, dat betekent nu eenmaal niets.

Wel opletten, als die mensen afkomen dat ze baas zijn omdat ze Frans spreken, gelieve ze flink in hun dom gezicht uit te lachen.
Oud 21 maart 2011, 16:38   #30
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

OVLD heeft niks te vragen. Ze hebben zelfs geen recht van spreken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 21 maart 2011, 16:39   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat u zei. U zei: "Wie in Vlaanderen tegen Vlaanderen is , is d`office links." Dat is onzin. Tenzij de kringen rond Lippens en Frère volgens u voor links moeten doorgaan, maar dan ga ik U toch stevig uitlachen hoor.
Dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen, ...
Herr Flick is offline  
Oud 21 maart 2011, 16:50   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste,

ik vraag net dat er een uitbreiding van de Vlaamse bevoegdheden komt in Brussel. Anders zal het probleem nooit terdege opgelost worden.
Door te blijven onderhandelen met de francofone partijen in die stad zal je niets bereiken. De onderhandelingen dienen te gebeuren met de Brusselse bevolking.

daar zit uw taktische fout...ge moet niet verder zoeken.
Anna List is offline  
Oud 21 maart 2011, 17:11   #33
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Beste,

ik zal het anders stellen: ik vraag dat Vlaanderen nadenkt over een strategie om die bevoegdheden af te dwingen.
Ik vermoed dat daarvoor moet gegaan worden naar de Brusselse bevolking, terwijl de Brusselse politieke partijen best genegeerd worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be