![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 11e post van de draad en 1e post van u en al direct weer ad-hominem.
![]()
![]() |
#22 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Neem nu drugs. Er zijn mensen die vinden dat ze harde drugs in het openbaar zouden moeten mogen nemen. Dat vinden ze de logica zelve, omdat het hun keuze is, en keuze is heilig en mag niks in de weg gelegd worden, ongeacht wie er zich door beledigd voelt. Voor anderen is het omgekeerde waar. Wie is dan het meest logisch, het meest moraal? Logica is bijzonder subjectief. Onderhevig aan persoonlijke ervaringen. Maar dat wil men over het algemeen niet erkennen, in geen geval.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer bepaald wat het Christendom betreft is er iets merkwaardig aan de gang. Een terugkeer naar de bron: het Noachisme. Daarbij wordt teruggekeerd naar de Godsbeleving van het Judaïsme door studie van de Torah. Zonder dat hiervoor een echte bekering tot het Jodendom vereist is, integendeel zelfs. Die stroming krijgt volle steun van het Orthodox Judaïsme.
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hier in Europa (op enkele Roomse enclaves na zoals in Polen) is het christelijk machtslied uitgespeeld. Voor goed hoop ik. Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2011 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is niks van 'de meeste mensen'. Velen hebben het geloof meegekregen van hun ouders, vroeger was het geloof er ook soms vanwege sociale druk of economisch voordeel (ik stel me voor dat dit in Nederland ook zo was), en dan heb je nog de bekeerlingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat met u mee. Ik ben dolblij dat onze ouders en grootouders eindelijk dat christelijke juk van zich af hebben kunnen werpen, en ben er dan ook op geen enkele manier van gediend om dat vervangen te zien worden door een islamitisch juk. Want dat is namelijk wél waar de EU-elites op aansturen. Nu het christendom nagenoeg op zijn laatste benen loopt, wordt in het aloude adagio "hou jij ze dom, dan hou ik ze arm" de rol van de pastoor steeds vaker overgenomen door de imam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel veel jongeren geloven in 'iets' of 'Iets'. Het 'ietsisme' beleeft hoogtijden in onze dagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2011 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |