Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2011, 13:07   #21
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
het is in ieder geval geen pogrom!
Dat weet ik zo nog niet:

Citaat:
Het woord pogrom wordt gebruikt voor gewelddadige aanvallen op bepaalde groepen; etnisch, religieus of andere soorten, die vooral worden gekarakteriseerd door de vernietiging van hun omgeving (huizen, bedrijven, religieuze centra). Vaak gaan pogroms vergezeld met fysiek geweld tegen en zelfs moord op een bevolkingsgroep met de bedoeling om die groep te intimideren en zodoende te verdrijven of te dwingen zich te assimileren met de omgeving.
Citaat:
100 arrestaties om de dader(s)te vinden, heb ik geen probleem mee
Dat dacht ik al. Het zijn nochtans fascistische methodes. Zou u dat in uw dorp ook aanvaarden?

Citaat:
aangezien de onschuldigen terug zullen vrijkomen (of al zijn)
Dat is absoluut niet zeker: er zitten in Israël duizenden mensen gevangen zonder vorm van proces of aanklacht, soms al jaren lang. Dat ze vrijkomen is telkens het voorwerp van onderhandelingen, niet van rechtspraak. Ook in dit geval gaat het gewoon om gijzelneming, niet om rechtspraak.

Citaat:
deze arrestaties vergelijken met pogroms daarintegen is zuiver antisemitisme van de hoogste graad

Jaja, ik weet het al: élke vorm van kritiek op Israël is antisemitisme, dat is algemeen bekend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
Ként U de achterliggende reden voor de arrestaties, ik merk dat U mijn vraag niet gezien hebt?
Ja, een onderzoek in een moordzaak. Waarbij men maar gelijk het hele dorp arresteert.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 13:11   #22
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

Ja, een onderzoek in een moordzaak. Waarbij men maar gelijk het hele dorp arresteert.
Dan ga ik er van uit dat er wel 'n gegronde reden voor zal zijn, géén pogrom dus, maar dat woord bekt nu eenmaal lekker, alleszins beter dan dat saaie; 'arrestaties', toch?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 13:51   #23
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dan ga ik er van uit dat er wel 'n gegronde reden voor zal zijn, géén pogrom dus, maar dat woord bekt nu eenmaal lekker, alleszins beter dan dat saaie; 'arrestaties', toch?
Je arresteert mensen als uit onderzoek, aanwijzingen of omstandigheden blijkt dat er gegronde redenen zijn om ze te verdenken van (betrokkenheid bij) de misdaad of misdrijf.

Dat is hier niet het geval: men arresteert een heel dorp, zelfs mensen die op het tijdstip van de misdaad helemaal niet in de buurt waren. Zij die op het tijdstip van de arrestaties toevallig niet in het dorp aanwezig waren, werden niet gearresteerd. Bovendien: die moorden (hoe gruwelijk ook) werden niet gepleegd door 100 mensen.

Het gaat dus om willekeurig vasthouden van mensen, een quasi volledig dorp, in de hoop dat de moordenaar(s) er misschien tussenzit(ten). Terwijl die kans klein is: als hij iets of wat hersens heeft (wat door de aard van de misdaad weliswaar wordt tegengesproken), is hij de streek natuurlijk ontvlucht.

Het gaat dus om een collectieve bestraffing voor een individuele misdaad en dat is tegen elke rechtspraak in. Het is zelfs een oorlogsmisdaad.

Jij aanvaardt dat omdat het in Israël gebeurt maar je zal moeten toegeven dat je dat op elke andere plaats (zoals je eigen stad of dorp) een schandaal zou vinden. Je meet dus met twee maten en twee gewichten.

Oud 30 maart 2011, 14:28   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je arresteert mensen als uit onderzoek, aanwijzingen of omstandigheden blijkt dat er gegronde redenen zijn om ze te verdenken van (betrokkenheid bij) de misdaad of misdrijf.

Dat is hier niet het geval: men arresteert een heel dorp, zelfs mensen die op het tijdstip van de misdaad helemaal niet in de buurt waren. Zij die op het tijdstip van de arrestaties toevallig niet in het dorp aanwezig waren, werden niet gearresteerd. Bovendien: die moorden (hoe gruwelijk ook) werden niet gepleegd door 100 mensen.

Het gaat dus om willekeurig vasthouden van mensen, een quasi volledig dorp, in de hoop dat de moordenaar(s) er misschien tussenzit(ten). Terwijl die kans klein is: als hij iets of wat hersens heeft (wat door de aard van de misdaad weliswaar wordt tegengesproken), is hij de streek natuurlijk ontvlucht.

Het gaat dus om een collectieve bestraffing voor een individuele misdaad en dat is tegen elke rechtspraak in. Het is zelfs een oorlogsmisdaad.

Jij aanvaardt dat omdat het in Israël gebeurt maar je zal moeten toegeven dat je dat op elke andere plaats (zoals je eigen stad of dorp) een schandaal zou vinden. Je meet dus met twee maten en twee gewichten.
Als er gegronde redenen bestaan om die mensen te arresteren in 't kader van 't onderzoek en hen in voorarrest te houden tot de zaak rond is, heb ik daar inderdaad geen probleem mee, U doet 'n hoop giswerk, maar exact 't fijne weet U er ook niet over.
U komt zelfs aandraven met grote woorden als; collectieve bestraffing en oorlogsmisdaad, alles in 't kader van Uw agitprop, om de zaak op te blazen.

Als er in mijn dorp dergelijke moorden gepleegd werden en er bestaan gegronde redenen om aan te nemen dat 't om 'collectieve' moorden gaat, waar misschien 't hele dorp bij betrokken is, zoniet van op de hoogte is, iets wat absoluut niet ondenkbaar is in die regio en met de dagelijkse portie jodenhaat die ingelepeld wordt, waarom zou ik me dan zorgen moeten maken, indien ik er niet bij betrokken ben, kan me ook niets aangesmeerd worden en loop ik (en de rest van het dorp), al snel terug op vrije voeten.

Bovendien moet U de situatie daarginds niet gaan vergelijken met hier, zulke toestanden (en ik heb 't niet over uitmoorden van 'n heel gezin, want dat gebeurt overal wel), waar heelder dorpen 'n onmiskenbare haat ontwikkeld hebben tegen 'n bepaalde groep mensen, 'n bepaald volk, is 't niet echt verwonderlijk mochten er meerderen van op de hoogte zijn.

U ziet deze moord als 'n individueel geval, dat kan best zo zijn, maar daar zijn totnogtoe geen bewijzen van, daar is men blijkbaar naar op zoek nu.

Uw giswerk ten spijt, weet U ook niet 't fijne van de zaak, de enige bron die U vermeldt is 'n klein stukje uit de Jerusalem Post, waar nauwelijks info in te vinden is.
Voor de rest probeert U de zaak op te blazen tot ongekende hoogtes.
Oud 30 maart 2011, 14:39   #25
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als er gegronde redenen bestaan om die mensen te arresteren in 't kader van 't onderzoek en hen in voorarrest te houden tot de zaak rond is, heb ik daar inderdaad geen probleem mee
Als u dat aanvaardbaar vindt, bevindt u zich op het hellend vlak van fascisme. Want het principe van élke rechtsstaat is het principe dat men bij een misdaad schuldigen straft, geen onschuldigen. Dat men de daders opsprrot maar niet honderd mensen gijzelt. Collectieve bestraffing voor een individuele misdaad is onaanvaardbaar. In Israël maar evengoed hier of elders.

Citaat:
U doet 'n hoop giswerk, maar exact 't fijne weet U er ook niet over.
Ik doe geen giswerk. Ik weet wat in de Israëlische pers verschenen is en wat Palestijnse bronnen melden. Die twee stemmen wat de feiten betreft (de arrestatie van honderd dorpelingen) met elkaar overeen.

Citaat:
indien ik er niet bij betrokken ben, kan me ook niets aangesmeerd worden en loop ik (en de rest van het dorp), al snel terug op vrije voeten.
Die garantie heb je in Israël niet (er zitten duizenden mensen zonder aanklacht of vorm van proces vast, als gijzelaars) en hier zou geen enkele rechter of rechtbank zoiets aanvaardbaar vinden, laat staan de publieke opinie. U kraamt onzin uit.

Oud 30 maart 2011, 15:15   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u dat aanvaardbaar vindt, bevindt u zich op het hellend vlak van fascisme. Want het principe van élke rechtsstaat is het principe dat men bij een misdaad schuldigen straft, geen onschuldigen. Dat men de daders opsprrot maar niet honderd mensen gijzelt. Collectieve bestraffing voor een individuele misdaad is onaanvaardbaar. In Israël maar evengoed hier of elders.
Zijn ze reeds gestraft, volgens mij zijn ze enkel nog maar gearresteerd in 't kader van 't onderzoek.

Indien dit fascisme is, is elk land fascistisch, want in elk land zitten 'verdachten van 'zware misdaden' in voorhechtenis tot 't onderzoek rond is, of vergis ik me en laten ze 'verdachten van moorden' gewoon vrij rondlopen?

Citaat:
Ik doe geen giswerk. Ik weet wat in de Israëlische pers verschenen is en wat Palestijnse bronnen melden. Die twee stemmen wat de feiten betreft (de arrestatie van honderd dorpelingen) met elkaar overeen.
Bron?
Dat kleine stukje in de Jerusalem Post, waar je eigenlijk niet veel uit kon halen?
Bovendien ontken ik niet dat er 100 mensen gearresteerd zijn, maar U doet giswerk over de moorden, de dader(s), de arrestaties noemt U pogroms, U veronderstelt dat 'n individu die moorden gepleegd heeft en al lang ver weg is, dat kan allemaal wel zo zijn, maar niettemin; giswerk!

Citaat:
Die garantie heb je in Israël niet (er zitten duizenden mensen zonder aanklacht of vorm van proces vast, als gijzelaars)
Bron?
Zijn ook geen redenen voor, toch?

Citaat:
U kraamt onzin uit.
Gelukkig bent U er om die onzin te weerleggen met feiten en bronnen, en 'arrestaties' te herleiden of beter gezegd; op te blazen tot 'pogroms', nietwaar?
Citaat:
en hier zou geen enkele rechter of rechtbank zoiets aanvaardbaar vinden, laat staan de publieke opinie.
Ik schrijf nogmaals dat U de situatie daarginds niet moet vergelijken met hier, wij leven niet meer in de middeleeuwen, net als vele dorpen daar wél nog, de hele regio eigenlijk!
Oud 30 maart 2011, 15:29   #27
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zijn ze reeds gestraft, volgens mij zijn ze enkel nog maar gearresteerd in 't kader van 't onderzoek.!
Natuurlijk is dat een straf. We zullen zien hoelang men ze zal blijven vasthouden, maar onschuldig opgesloten worden is niets anders dan een straf voor iets dat je niet gedaan hebben. Hoe zou jij het anders bekijken? Als een beloning?

Citaat:
Indien dit fascisme is, is elk land fascistisch, want in elk land zitten 'verdachten van 'zware misdaden' in voorhechtenis tot 't onderzoek rond is.
Hier gaat het niet om 100 verdachten. Het gaat om dorpelingen die met de misdaad niets te maken hebben. Althans de meesten niet en mogelijk geen van hen.

Bron?
Dat kleine stukje in de Jerusalem Post, waar je eigenlijk niet veel uit kon halen?
Bovendien ontken ik niet dat er 100 mensen gearresteerd zijn, maar U doet giswerk over de moorden, de dader(s), de arrestaties noemt U pogroms, U veronderstelt dat 'n individu die moorden gepleegd heeft en al lang ver weg is, dat kan allemaal wel zo zijn, maar niettemin; giswerk!

Citaat:
Bron?
Zijn ook geen redenen voor, toch?
Er zijn veel bronnen te vinden maar ik geef u graag één die niet direct geliëerd is met Palestina, namelijk wikipedia:

Citaat:
the number of Palestinians under administrative detention averaged about 830 per month, including women and minors under the age of 18.[6] By March 2008, more than 8,400 Palestinians were held by Israeli civilian and military authorities, of which 5,148 were serving sentences, 2,167 were facing legal proceedings and 790 were under administrative detention, often without charge or knowledge of the suspicions against them.
Citaat:
Between October 2000 and April 2009, approximately 6,700 Palestinian children between the ages of 12 and 18 were arrested by the Israeli authorities, according to Defence for Children International's Palestine Section (DCI/PS). The number of Palestinian children held in detention and interrogation centers, as well as prisons, both in Occupied Palestinian Territory and inside of Israel, was 423 in 2009. In April 2010 the number was 280. DCI/PS reports that these detentions stand in contravention of international law.[11]

Oud 30 maart 2011, 16:30   #28
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig bent U er om die onzin te weerleggen met feiten en bronnen, en 'arrestaties' te herleiden of beter gezegd; op te blazen tot 'pogroms', nietwaar?
zo is het! eat that antisemieten ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 17:01   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
zo is het! eat that antisemieten ...
Aha, nog ene die mieten eet.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 17:06   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat een straf. We zullen zien hoelang men ze zal blijven vasthouden, maar onschuldig opgesloten worden is niets anders dan een straf voor iets dat je niet gedaan hebben. Hoe zou jij het anders bekijken? Als een beloning?
Ik bekijk 't als 'n voorarrest in afwachting tot 't onderzoek is afgerond.

U wéét niet eens of er iemand schuldig of onschuldig is, U gaat er vanuit dat ze allemaal onschuldig zijn.

Citaat:
Hier gaat het niet om 100 verdachten. Het gaat om dorpelingen die met de misdaad niets te maken hebben. Althans de meesten niet en mogelijk geen van hen.
Hoe weet U dat?
Dát is waar ik 'n bron van vroeg en Uw uitleg; giswerk noem, dat hele dorp kán op de hoogte zijn en de dader misschien zelfs in bescherming nemen, ook dat is maar giswerk mijnentwege, ik ga nog nergens vanuit voordat ik álle feiten ken.

Citaat:
Bron?
D�*t was mijn citaat!

Citaat:
Er zijn veel bronnen te vinden maar ik geef u graag één die niet direct geliëerd is met Palestina, namelijk wikipedia:
Daar zullen dan wel gegronde redenen voor zijn, ik ga er vanuit dat die kinderen dáár veiliger zijn dan in handen van de hamas die hen maar al te graag willen slachtofferen voor hun 'goede zaak'!

Ik heb daar overigens ooit 'n reportage over gezien op TV, over vrouwen en kinderen in gevangenissen in Israël, sommigen willen niet eens terug, want zijn bang om terug te keren, vooral vrouwen, die zich, zelfs in 'n gevangenis vrijer & veiliger voelden dan ze ooit geweest waren, en degenen die wél terugwillen, gaan stante pede zichzelf met bomgordels behangen om terug naar Israël te komen om zoveel mogelijk slachtoffers te maken!

Wat zou U doen met degenen die niet terug willen?

...en met degenen die openlijk verklaren dat ze terugkomen om zichzelf en zoveel mogelijk Israëli op te blazen?

Vertel 't mij eens?

Laatst gewijzigd door SDX : 30 maart 2011 om 17:12.
Oud 30 maart 2011, 19:26   #31
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Ga jullie het maar allemaal vragen aan Netanyahu. Hij is nu op dit moment LIVE op youtube
··············> http://www.youtube.com/worldview?feature=ticker
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 19:48   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wat een achterlijke draad weer.
ik dacht net zo.

Ondertussen schiet Assad met scherp op zijn burgers, dus geen 60 arrestanten, wel 60 doden... en dan hebben we het maar over 1 land.

Het bloed vloeit rijkelijker dan ooit in de moslimwereld. Daarom proberen een aantal 'aanhangers' de focus naar een paar arrestaties in Israel te sturen.

Maar het is niet gebaat, want het nieuws over de gruwelijkheden in Arabia is zodanig erg dat er geen ontkomen aan is.
Oud 30 maart 2011, 21:38   #33
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat men in Israël een heel dorp arresteert voor een moord, vindt u normaal?

Zou u het hier ook normaal vinden? Zo ja, dan bent u gewoon een fascist.
tot de tweede.

benieuwd of de fiere verdedigers van israel eigenlijk even hard hun mond zouden open doen moesten zij gearresteerd worden onder dezelfde omstandigheden!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 21:40   #34
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
tot de tweede.

benieuwd of de fiere verdedigers van israel eigenlijk even hard hun mond zouden open doen moesten zij gearresteerd worden onder dezelfde omstandigheden!
Ként U die omstandigheden dan?

Ik krijg maar geen antwoord van ministe over de details van de 'arrestaties', kunt U mij die geven?

Ik zou harder brullen als er zo'n dingen gebeuren die Antoon nét boven Uw reactie geplaatst heeft!
Oud 30 maart 2011, 21:56   #35
Albrecht
Banneling

Standaard

Niks nieuw onder de zon. Maar zijn we geen antisemieten als we hier kritiek op geven?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 10:30   #36
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ként U die omstandigheden dan?

Ik krijg maar geen antwoord van ministe over de details van de 'arrestaties', kunt U mij die geven?

Ik zou harder brullen als er zo'n dingen gebeuren die Antoon nét boven Uw reactie geplaatst heeft!
Ken de omstandigheden goed genoeg om te weten dater geen 100 mensen achter een moord kunnen zitten. Als dit voor jullie een voorbeeld is hoe een rechtstaat moet werken vraag ik me af of de verdedigers van Israel's beleid eigenlijk nog serieus genomen moeten worden.

Echt,alles wat Israel doet vinden jullie ok. Een normale, democratische staat doet aan ondervragingen en aan onderzoek... Niet een hondertal mensen arresteren.
Dit Zou trouwens nooit gebeuren met Israelische mensen, maar dit zullen jullie ontkennen ookal weten jullie dit donders goed. Antoon, jij, liberaal nl...jullie verliezen daarmee wel jullie gevoel voor rationaliteit door dergelijke acties te ondersteunen of kritiek erop weg te lachen.

Ter info

Cijfers over de Palestijnse gevangenen.

Sinds 1967 werden zo'n 700.000 Palestijnen gearresteerd of gevangen gezet in Israelische gevangenissen en detentiecentra.

Onder hen bevonden zich zo'n 10.000 vrouwen.

Dat betekent dat in totaal 20% van de gehele bevolking en 80% van alle volwassen Palestijnse mannen op de een of andere manier in detentie werden geplaatst.

10 % van de gevangenen zijn 'administratief aangehouden en opgesloten'. Vandaag zijn er zo'n 8,000 gevangenen, waaronder 800 in Administratieve gevangenschap. Administratieve Detentie betekent dat een militaire commandant van de bezettingstroepen iemand om « Veiligheidsreden » administratief kan laten aanhouden en vastzetten gedurende 6 maand. Die periode kan onbeperkt verlengd worden.

Volgens recente cijfers (Defence for Children International, maart 2011) houdt Israel ook 221 kinderen tussen 12 en 18 jaar gevangen.

Daarenboven zitten 75 kinderen in huisarrest, de meeste in Jeruzalem en omliggende dorpen.

Tussen october 2000 en april 2009 werden zo'n 6700 Palestijnse kinderen tussen 12 en 18 gearresteerd. Voor het Israelische rechtssystem wordt een Palestijn van 16 als een volwassene beschouwd, terwijl dit voor een Israelier slechts geldt vanaf 18 jaar.

Israel houdt nog steeds 330 mensen gevangen van voor de Osloakkorden van 1993. 95 onder hen zitten sinds meer dan 20 jaar in Israëlische gevangenissen.

Onder de gevangenen bevinden zich meer dan 40 politici : een derde van de Palestijnse parlementairen en een vierde van de ministerraad zit in een Israëlische gevangenis.

Het triestige is dat ik jullie nu hardop hoor denken dat dit toch waarschijnlijk allemaal terroristen zijn

Laatst gewijzigd door Tamam : 31 maart 2011 om 10:32.
Oud 31 maart 2011, 10:59   #37
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Men wil bewust niet weten wat een pogrom is. Bij een pogrom worden mensen NIET gearresteerd.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 13:48   #38
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Ken de omstandigheden goed genoeg om te weten dater geen 100 mensen achter een moord kunnen zitten. Als dit voor jullie een voorbeeld is hoe een rechtstaat moet werken vraag ik me af of de verdedigers van Israel's beleid eigenlijk nog serieus genomen moeten worden.
Dat kan U niet weten, giswerk dus, 't hele dorp kan op de hoogte zijn van wie de dader(s) is/zijn, ze kunnen hen in bescherming willen nemen, zelfs allemaal medeplichtig, wat niet verwonderlijk is in regio's waar dagelijks jodenhaat ingelepeld wordt, enzovoorts...soit, ik heb dit al eerder geschreven.
Citaat:
Echt,alles wat Israel doet vinden jullie ok. Een normale, democratische staat doet aan ondervragingen en aan onderzoek... Niet een hondertal mensen arresteren.
Dit Zou trouwens nooit gebeuren met Israelische mensen, maar dit zullen jullie ontkennen ookal weten jullie dit donders goed. Antoon, jij, liberaal nl...jullie verliezen daarmee wel jullie gevoel voor rationaliteit door dergelijke acties te ondersteunen of kritiek erop weg te lachen.
Nogmaals, U moet de situatie daarginds, waar heelder dorpen nog in de middeleeuwen leven, niet vergelijken met de situatie hier.
Citaat:
Ter info

Cijfers over de Palestijnse gevangenen.

Sinds 1967 werden zo'n 700.000 Palestijnen gearresteerd of gevangen gezet in Israelische gevangenissen en detentiecentra.

Onder hen bevonden zich zo'n 10.000 vrouwen.

Dat betekent dat in totaal 20% van de gehele bevolking en 80% van alle volwassen Palestijnse mannen op de een of andere manier in detentie werden geplaatst.

10 % van de gevangenen zijn 'administratief aangehouden en opgesloten'. Vandaag zijn er zo'n 8,000 gevangenen, waaronder 800 in Administratieve gevangenschap. Administratieve Detentie betekent dat een militaire commandant van de bezettingstroepen iemand om « Veiligheidsreden » administratief kan laten aanhouden en vastzetten gedurende 6 maand. Die periode kan onbeperkt verlengd worden.

Volgens recente cijfers (Defence for Children International, maart 2011) houdt Israel ook 221 kinderen tussen 12 en 18 jaar gevangen.

Daarenboven zitten 75 kinderen in huisarrest, de meeste in Jeruzalem en omliggende dorpen.

Tussen october 2000 en april 2009 werden zo'n 6700 Palestijnse kinderen tussen 12 en 18 gearresteerd. Voor het Israelische rechtssystem wordt een Palestijn van 16 als een volwassene beschouwd, terwijl dit voor een Israelier slechts geldt vanaf 18 jaar.

Israel houdt nog steeds 330 mensen gevangen van voor de Osloakkorden van 1993. 95 onder hen zitten sinds meer dan 20 jaar in Israëlische gevangenissen.

Onder de gevangenen bevinden zich meer dan 40 politici : een derde van de Palestijnse parlementairen en een vierde van de ministerraad zit in een Israëlische gevangenis.

Het triestige is dat ik jullie nu hardop hoor denken dat dit toch waarschijnlijk allemaal terroristen zijn
Bedankt, die info had ministe al gegeven, mijn antwoord daarop was:

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=30

Het laatste deel, mijn vraag werd niet beantwoord, misschien kan U ze beantwoorden?
Oud 1 april 2011, 21:37   #39
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

vanwaar haal jij uw info aub:

ivm uw vraag:

Ik heb daar overigens ooit 'n reportage over gezien op TV, over vrouwen en kinderen in gevangenissen in Israël, sommigen willen niet eens terug, want zijn bang om terug te keren, vooral vrouwen, die zich, zelfs in 'n gevangenis vrijer & veiliger voelden dan ze ooit geweest waren, en degenen die wél terugwillen, gaan stante pede zichzelf met bomgordels behangen om terug naar Israël te komen om zoveel mogelijk slachtoffers te maken!

Ik heb contact met een Israelische organisatie die zich inzet voor Palestijnse vrouwen, kinderen en mannen die vastzitten (zonder proces vaak)... en uw kant van het verhaal is oprecht de eerste keer dat ik hoor...

Ik vrees dat u fantaseert.. maar voel u vrij de naam van die reportage te geven waarover u het had.
Oud 2 april 2011, 10:26   #40
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men in een beschaafd land een heel dorp arresteert omdat een gek een gezin heeft uitgemoord, dan breekt de revolutie los. En zo hoort het ook. Collectieve bestraffing voor individuele misdaden zijn namelijk illegaal.
Hiermee heeft u een heel belangrijk punt, omdat dit steeds plaatsvind. In vele vormen.

Bij het elimineren van de dader is het toegestaan nog meer mensen te elimineren dan de dader had geëlimineerd, aldus Israel. Dus het arresteren van grote groepen mensen is volgens Israel helemaal de normaalste zaak. Het gaat ook continu door , nog steeds.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 2 april 2011 om 10:31.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be