![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft grappig te zien hoe elke discussie verschoven wordt naar de N-VA en De Wever. Om het maar niet over de kern en het fundamentele te hebben, denk ik dan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() komkom, je weet toch ook dat alles de fout is van De Wever??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het voordeel vandaag is wel dat de politici deze drastische besparingen op de rug van Europa kunnen schuiven. Maar ik vrees wel dat we zware sociale onrusten tegemoet gaan wat dan weer erg nefast zal zijn voor de economie. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel jij dan nu eens wie die besparingen gaat dragen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vraagstuk bestaat al lang. Daarmee ook dat er de besparingsplannen van de politieke partijen gevraagd werden. Dit was op basis van alarmerende cijfers van de nationale bank en/of het planbureau. Het is wraakroepend dat alle gezever die tot hiertoe gevoerd is gewoon zoveel mogelijk stekeblind wou zijn voor het feit van de alternatieve financiering van de sociale zekerheid inclusief de gezondheidszorg. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 maart 2011 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij vergeet blijkbaar dat je van de schuld van die failliete Belgische staat nooit zal afraken.
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw als één gewest profiteert, dan moet een andere gewest evenveel profiteren, als één gewest minder krijgt, dan moet een ander gewest ook minder krijgen. Bovendien wordt het relatief gesteld aan de huidige situatie. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat politiekers verkopen aan hun kiesvee is nooit wat ze gaan in de praktijk brengen. |
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik geloof nooit dat Di Rupo en Milquet met een akkoord gaan instemmen waarin staat dat het Waals gewest en vooral de Franstalige Gemeenschap evenveel gaan besparen als Vlaanderen. dat krijgen ze nooit verkocht.
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In België: quote non. Wallonië en Brussel dragen nauwelijks bij tot het federaal systeem. Als Milquet en Di Rupo zeggen dat Wallonië geen cent minder mag krijgen, betekend dit infacto het zelfde als dat ze letterlijk zouden zeggen, Vlaanderen moet blijven betalen voor Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als dat van Weverke dan geen populistische verkiezingstaal was dan weet ik het niet meer. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Muyters heeft het over een gedeeltelijke opdeling van de federale schuld, evenredig met homogene bevoegdheidspakketten en de financiering ervan. Dat betekend het niet kan dat het ene gewest de bon vivant uithangt met het geld van een ander. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat van die centen moet je echter relatief kaderen. Bovendien stellen ze termijnen op waarnaar gestreefd wordt om de bijdragen van de Vlaamse economie aan de Waalse economie te laten aflopen. Het grote vraagstuk waar ze pas nu in de pers over beginnen te praten is de sociale zekerheid die dus extra complex is omdat deze gefinancierd wordt een de staatsschuld en de alternatieve bijdragen ( BTW, personenbelasting, ...). Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 maart 2011 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik reeds eerder heb gezegd, de nota JVDL bevatte zilverfondsdromen. In zijn eerste zilverfondsdroom zaten we tegen 2015 met een overheidsschuld van minder dan 60% van het bbp. |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik niet, ik ga 5 km verhuizen en dan zit ik in Wallonië
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heb een idee, Vlaanderen is iets welvarender dus draagt 50 % van de totale prijs, Wallonië neem 45 % voor zijn rekening en Brussel dan nog 5
of eventueel (55 , 40, 5) Maar dan kan er geen sprake meer zijn van snoepjes voor Brussel en moeten de transfers absoluut transparant worden. En ook maar ten hoogste 50 % van de totale federale schuld naar de gewesten, de federale moet het zelf ook nog voelen hé misschien leren ze dan uit hun fouten (al betwijfel ik dat).
#40 |
Banneling
|
![]() Zolang de Belgische Voetbalploeg (BV) blijft winnen zijn er toch geen problemen...
|
![]() |