Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2011, 23:09   #21
FDM
Banneling

Standaard

Madoff verkwanselde 6000 miljard dollar op de beurs en probeerde zn verliezen te camoufleren met fake beleggingsfondsen

1 miljard euro dat Fortis hem gaf om te beleggen heeft hij gewoon verloren door speculatie op de beurs

hij werd definitief gestopt op 15 april 2008 hoewel zijn aanhouding pas in december op internet verscheen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 23:15   #22
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hier is onze onheilsprofeet weer eens met zijn doemberichten over de USA ...

Ben je er nog altijd van overtuigd dat JPM failliet gaat gaan binnenkort, Pelgrim?
Tja, JP Morgan bezit de facto, met een paar andere, het federale reserve-systeem (het FED), dat de VS-regering gegijzeld houdt, en kan dus de markt manipuleren. Maar grosso modo is het realistisch, te verwachten dat de banken eraan gaan, omdat hun fractionele reserve een nog belachelijker waarborg biedt dan die van een virtueel failliete overheid.
Oud 7 april 2011, 23:17   #23
FDM
Banneling

Standaard

ik weet wie Lehman brothers gekelderd heeft
Oud 8 april 2011, 07:47   #24
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
Goldman Sachs (Amerikaanse ministers van Financiën - "Secretaries of the Treasury" - Henry/Hank Paulson en Timothy Geithner).

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 8 april 2011 om 08:07.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 08:52   #25
Thomas-
Parlementslid

Standaard

De eerste reacties zijn binnen

WTI $111.4
Goud $1469.10
Zilver $40.17

en USD/EUR naar laagste niveau sinds begin 2010.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 12:33   #26
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dat kan, maar is het niet zo dat de meeste van de schulden van de VS in handen zijn van buitenlanders en die van België in handen is van Belgen ? Ik meen daarvan eens ergens cijfers gezien te hebben.
Dat is een wijdverspreid misverstand. Vroeger klopte dat, ja. Vandaag is ruim 65% van onze staatsschuld in buitenlandse handen, en dat is één van de hoogste percentages in de Eurozone.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 12:36   #27
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik ben benieuwd welke toverformule ze daar gaan bedenken om het failliet te vermijden, maar wat er ook gebeurt, zelfs al trekken ze de limiet op, de gevolgen zullen groot zijn.
Ik ben ook benieuwd. Op dit zelfde moment zijn ze in de VS aan het discussiëren of het tekort van 1600 miljard nu met 30 miljard naar beneden moet, of met 40. Lijkt me dat er ergens een 'sense of urgency' ontbreekt...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 12:42   #28
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat is een wijdverspreid misverstand. Vroeger klopte dat, ja. Vandaag is ruim 65% van onze staatsschuld in buitenlandse handen, en dat is één van de hoogste percentages in de Eurozone.
In de jaren '80 bezat België zoveel goud als China nu, meer dan Zwitserland nu. Fons Verplaetse heeft dat allemaal tegen zo'n 300 dollar per ons verpatst, nee, niet allemaal. De laatste keer dat ik het nazag, schoot er zo'n 250 van de 1.300 ton over.

Toen stelde dat goud dus nog iets voor; het dekte een groot gedeelte van de staatsschuld. Nu speelt dat geen enkele rol meer.

Hetzelfde met de infrastructuur: de vele gebouwen die Verhofstadt voor een prikje verkocht en duur teruggehuurd heeft, zodat de koper op 7 jaar zijn geld terug heeft, waarbij de belastingbetaler een omgekeerd evenredig resultaat boekt. Voorts zijn er de rendabele onderdelen van spoor, post enz., thans in particuliere handen.

De kippen met gouden eieren zijn geslacht; de gouden eieren verkocht, en we kijken weldra tegen een even hoge schuldenberg aan als 30 jaar geleden. En toen hadden we industrie, arbeiders in plaats van uitkeringstrekkers.

We staan er veel slechter voor dan toen.
Oud 8 april 2011, 12:55   #29
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens de wet mag de staatsschuld niet hoger gaan, dus zodra die grens bereikt is moeten overheidsdiensten simpelweg stil gelegd worden:
Je weet toch hoe dat gaat hè, Pelgrim. Het Verdrag van Lissabon werd weggestemd in drie lidstaten, maar de machthebbers hadden besloten dat het er zou komen en het is er. In Amerika is dat niet anders: geen enkel congres zie ik weigeren, die grens op te trekken. Après nous le déluge, denken ze, en ze rekken maar.

Neem nou de eurozone: ze kraakt in al haar voegen, maar de mensen hebben weer vertrouwen in de euro en het duurt misschien nog jaren voordat we van onze biljetten WC-papier maken of er de muren mee behangen. Onze politici en onze media zullen er alles aan doen om de illusie in stand te houden. Alle lidstaten overtreden het stabiliteitspact, en de ECB lapt het Verdrag aan zijn laars om Griekenland, pardon, de Franse en Duitse crediteuren van Griekenland, van het bankroet te redden. Ook gevaarlijk, zeer gevaarlijk, maar zit niet te wachten op alarmsignalen in de reguliere media! Ook bij ons zal de catastrofe tot het bittere einde worden verdoezeld, vergoelijkt en uitgesteld.

En in de tussentijd wordt het maar erger, steeds erger. Maar op de Titanic wordt voortgefeest.
Oud 8 april 2011, 17:24   #30
FDM
Banneling

Standaard

Goldman Sachs (Amerikaanse ministers van Financiën - "Secretaries of the Treasury" - Henry/Hank Paulson en Timothy Geithner).

in feite was het mister Bush , op 15 april 2008 was er een martial law in de us , Lehman werd gedwongen verkocht voor 1,6 miljard terwijl de 2e bank vh land een kapitaal had van 50.000 miljard dollar
Oud 8 april 2011, 17:27   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Je weet toch hoe dat gaat hè, Pelgrim. Het Verdrag van Lissabon werd weggestemd in drie lidstaten, maar de machthebbers hadden besloten dat het er zou komen en het is er. In Amerika is dat niet anders: geen enkel congres zie ik weigeren, die grens op te trekken. Après nous le déluge, denken ze, en ze rekken maar.

Neem nou de eurozone: ze kraakt in al haar voegen, maar de mensen hebben weer vertrouwen in de euro en het duurt misschien nog jaren voordat we van onze biljetten WC-papier maken of er de muren mee behangen. Onze politici en onze media zullen er alles aan doen om de illusie in stand te houden. Alle lidstaten overtreden het stabiliteitspact, en de ECB lapt het Verdrag aan zijn laars om Griekenland, pardon, de Franse en Duitse crediteuren van Griekenland, van het bankroet te redden. Ook gevaarlijk, zeer gevaarlijk, maar zit niet te wachten op alarmsignalen in de reguliere media! Ook bij ons zal de catastrofe tot het bittere einde worden verdoezeld, vergoelijkt en uitgesteld.

En in de tussentijd wordt het maar erger, steeds erger. Maar op de Titanic wordt voortgefeest.
Ik weet dat wel hoor.

Op dit moment kan je als iets slimmer en vooruitziend individu echter niet meer doen dan je voor te bereiden en je te onttrekken uit de kudde schapen die blindelings de wolven achterna lopen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 17:32   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
In de jaren '80 bezat België zoveel goud als China nu, meer dan Zwitserland nu. Fons Verplaetse heeft dat allemaal tegen zo'n 300 dollar per ons verpatst, nee, niet allemaal. De laatste keer dat ik het nazag, schoot er zo'n 250 van de 1.300 ton over.
Heeft België dat ook gedaan? Heb je daar ergens referenties over? Dat zou wel interessant zijn.

Als ik dat snel omreken, komt dat neer op een verlies van bijna veertig miljard dollar
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 17:39   #33
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

in feite was het mister Bush , op 15 april 2008 was er een martial law in de us , Lehman werd gedwongen verkocht voor 1,6 miljard terwijl de 2e bank vh land een kapitaal had van 50.000 miljard dollar
Vertel ons eens wat meer! Paulson was er pas sinds Obama, zeker? Toch heeft hij er ook een rol in gespeeld, maar ja, dat boek heb ik alweer een tijdje uit.

Bedoel je dat een bank van 50 000 miljard voor 1,6 miljard werd verpatst? Lijkt me wel iets voor de overheid, en nog meer iets voor super-crimineel GW Bush. Clinton liet critici vermoorden, maar dat was niks in vergelijking met de vernieling van de WTC-torens die BUSH bij zijn Arabische vrienden had besteld. Dat was de Amerikaanse Reichstagsbrand, de Amerikaanse poging om de dictatuur in te voeren. De Europese is met het Verdrag van Lissabon voorbereid.

Maar goed; geef je ons een linkje of een verhaaltje?
Oud 8 april 2011, 17:47   #34
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heeft België dat ook gedaan? Heb je daar ergens referenties over? Dat zou wel interessant zijn.

Als ik dat snel omreken, komt dat neer op een verlies van bijna veertig miljard dollar
Héhé Pelgrim; ik dacht al de hele tijd dat ik het eens zou moeten uitrekenen. Bedankt! En dan heb je niet de toekomstige goudkoers kunnen verrekenen, als er bij voorbeeld hyperinflatie komt... Als je nu nog eens kon uitrekenen hoeveel goud de Chinezen met hun dollar-obligaties kunnen kopen (ik ben lui vandaag, hè?). Dat zou tot interessante beschouwingen kunnen leiden, al denk ik dat ze eerst olie en plantages moeten kopen, en ook koper, dan pas goud en zilver. Maar als ik nou de Opperchinees was, brr! Ik zou misschien mijn geduld te vroeg verliezen en eieren, alsmede kippen met gouden eieren, voor mijn dollars kiezen.

Er bestaat ergens een website van een belangengroep van aandeelhouders van de nationale bank van België (ja, die was beursgenoteerd, een particulier bedrijf!!!!), die zich bedrogen voelen door die goudhandel. Ik zal er eens naar zoeken.
Oud 8 april 2011, 18:00   #35
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Vanop http://nbb4ever.wordpress.com/evolutie-goudvoorraad/ :

Citaat:
De Nationale Bank van België was tot in 1988 een echte goudkever. Toen de Belgische overheid de goudkoffers van de NBB ontgrendelde smolt de goudvoorraad als sneeuw voor de zon.

1988 goudvoorraad 1303 ton
1989 min 127 ton -> 1176 ton
1992 min 202 ton -> 973 ton
1995 min 175 ton -> 799 ton
1996 min 203 ton -> 596 ton
1998 min 299 ton -> 297 ton
1999 min 11 ton (Lux) -> 286 ton min 27 ton (ECB) -> 258 ton
2000-2004 giften Munt -> 257 ton
beschikbaar voor de Munt (9,3 ton) 248 ton
2005 min 30 ton -> 218 ton
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 18:03   #36
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb al iets gevonden:
Citaat:
De Nationale Bank van België (NBB) beheert ruim 227.500 goudstaven van 1 kg. Maar die 227,5 ton verdwijnt in het niets bij de meer dan 1.300 ton die de NBB in 1988 nog beheerde. (...)

Geheimdoenerij

Vijf jaar geleden was de Belgische goudvoorraad ’slechts’ 2,6 miljard euro waard, in juni van dit jaar – toen het goud recordprijzen haalde – was die waarde opgelopen tot 7,4 miljard. Sindsdien is de waarde weer wat gezakt tot 6,56 miljard euro in juli, nog altijd 35 procent meer dan vorig jaar. Concreet: een goudstaaf van 1 kg kostte in juli 30.160 euro, een jaar tevoren was dat 21.400 euro, hetzij 8.660 euro minder.

Waar al dat goud opgeslagen ligt? ‘Daar geven we uit veiligheidsoverwegingen geen antwoord op’, zegt Kristin Bosman, woordvoerder van de NBB, kordaat. ‘Wij hebben dat nog nooit gedaan en zijn dat ook niet van plan.’
Kristin Bosman zegt hier eigenlijk: degenen die in complottheorieën geloven, hebben gelijk, want dit is een geheim voor een kleine groep mensen, die beslissen wat er met het goud van iedereen gebeurt. Per definitie een COMPLOT dus! En als je er kritiek op hebt, zullen ze je van "complotdenken" beschuldigen. Het nieuwe manipulatiemiddel van de heersende kaste: wat wij willen vernemen, mogen we niet weten, want anders zijn we complotdenkers!
Citaat:

Geld van alle Belgen

Ook economieprofessor Paul De Grauwe heeft er het raden naar: ‘Er zal zeker een deel in New York zitten, bij de Federal Reserve (de Amerikaanse Nationale Bank, nvdr.). Maar dat is het enige wat ik weet. Eigenlijk klopt het niet dat de NBB dit geheim houdt. Het is per slot van rekening toch geld van u en mij, van alle Belgen samen.’
De drieduizend ton goud van Duitsland zit ook in Amerika, bij de Fed-bank van New York. En ik betwijfel of de Duitsers hun goud nog ooit terugzien...

Edit: bronnetje vergeten, 't is wel een commerciële link, maar goed, ze schijnen wel de cijfers te hebben.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 8 april 2011 om 18:06.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 18:08   #37
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Veel transfers naar Wallonië zijn er met dat goud niet meer te betalen...
Oud 8 april 2011, 18:11   #38
FDM
Banneling

Standaard

Vertel ons eens wat meer! Paulson was er pas sinds Obama, zeker? Toch heeft hij er ook een rol in gespeeld, maar ja, dat boek heb ik alweer een tijdje uit.

heb je geld uitgegeven aan dat boek ? dan is dat spijtig van je centen

in april 2008 werd voor het eerst in de amerikaanse geschiedenis de pers gecontroleerd (kan alleen tijdens een martial law ) en ook bij ons en ook in Europa
(ik werk al 3 jaar samen met de geheime dienst)

die dag is Cheney gestorven omdat er een militaire kogel in zn hoofd zat , Cheney had ontdekt waar Madoff mee bezig was , in plaats van het te melden aan de president had Cheney tegen Madoff gezegd : 'neem nog wat meer en kelder ook de beurs van dat bevriend land'
Cheney vond dat Bush de presidentsstoel enkele jaren aan hem had moeten laten omdat hij miljarden in de campgne had gepompt maar had daar nooit openlijk met Bush gesproken

het meest criminele van allemaal is dat Bush Madoff al in mei 2007 had ontdekt maar aan niemand iets had gezegd , ook niet aan europa en hij ging het hele schandaal overlaten aan de volgende president

dit is de verklaring waarom de Dow in november 2008 op 7773 punten stond , 4500 punten lager dan in april 2008
Oud 8 april 2011, 18:12   #39
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Thomas, dat is de site die ik bedoelde maar niet meer vond! Ze hebben het over een hold-up.
Oud 8 april 2011, 18:16   #40
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

heb je geld uitgegeven aan dat boek ? dan is dat spijtig van je centen

in april 2008 werd voor het eerst in de amerikaanse geschiedenis de pers gecontroleerd (kan alleen tijdens een martial law ) en ook bij ons en ook in Europa
(ik werk al 3 jaar samen met de geheime dienst)

die dag is Cheney gestorven omdat er een militaire kogel in zn hoofd zat , Cheney had ontdekt waar Madoff mee bezig was , in plaats van het te melden aan de president had Cheney tegen Madoff gezegd : 'neem nog wat meer en kelder ook de beurs van dat bevriend land'
Cheney vond dat Bush de presidentsstoel enkele jaren aan hem had moeten laten omdat hij miljarden in de campgne had gepompt maar had daar nooit openlijk met Bush gesproken

het meest criminele van allemaal is dat Bush Madoff al in mei 2007 had ontdekt maar aan niemand iets had gezegd , ook niet aan europa en hij ging het hele schandaal overlaten aan de volgende president

dit is de verklaring waarom de Dow in november 2008 op 7773 punten stond , 4500 punten lager dan in april 2008
Jij moet hier nog veel posten. Het verbaast me allemaal geen zier, maar toch...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be