![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zie mijn voorbeeld van Magelhaes, dat gemakshalve werd genegeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men is - terecht - bijzonder sceptisch over de zgn. UFO's die van planeet X vertrekken, tijd en ruimte doorkruisen om zich dan heel te laten tonen aan de plaatselijke zatlap en wat in de mensen hun voedsel geometrische tekeningen te maken. Dit heeft echter niets te maken met de kans op leven op andere planeten. Hoogstwaarschijnlijk zijn er massa's planeten met leven, variërend van gras tot heuse beschavingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Intelligent leven kan veel duidelijkere sporen nalaten, super-intelligent leven nog beter.
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Men denkt dat buitenaards leven zeer waarschijnlijk is (Alboreto, ik en anderen hebben dit gezegd) maar totdat we een directe waarneming/ontmoeting hebben weten we het niet ZEKER.
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Om dingen daadwerkelijk te weten hoef je geen empirie op alles toe te passen. Laatst gewijzigd door Carrion : 10 april 2011 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk zelf ook dat er buitenaards leven is, maar om het zeker te weten zal er toch een observatie van dat leven of de effecten daarvan moeten zijn. Als jij een andere manier ziet om dit te bewijzen mag je die gerust geven.
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat alweer alles zegt over de twijfelaars van voldongen feiten, die eerder blijven trappelen bij de inconsistentie ervan met hun denkkader in plaats van de aanvaarding ervan te opteren. Empirische vaststelling eisen voor buitenaards leven is even 'theologisch' dan. Je hebt het niet altijd nodig om te spreken van de waarachtigheid der dingen, in casu buitenaards leven. Het is eigenlijk een eenvoudige extrapolatie die men heeft gemaakt. Een fysieke ontmoeting/waarneming zou mooi zijn, maar dus niet noodzakelijk. Laatst gewijzigd door Carrion : 10 april 2011 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar zeggen "het is een feit dat buitenaards leven bestaat" kan je op dit moment niet doen.
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Net hetzelfde met de 'Hollow-Earth' theorie. Je hebt de theorie, dan de believers, dan de onderzoekers en dan de veronderstellingen terwijl de bewijzen en de correctheid ervan door de mand vallen.
Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 10 april 2011 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Aanhangers van de "Platte Aarde" zijn feitelijk dezelfde gevallen. Ook zo'n "eerst zien, dan geloven"-types. Laatst gewijzigd door Carrion : 10 april 2011 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ze zijn niet "eerst zien, dan geloven" maar eerder, "niets kan mij overtuigen".
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buitenaards leven is helemaal niet nieuw, wel mijn atoomtheorie.
De idee van buitenaards leven is al bekend, en ook redelijk dat wij niet het enige leven zijn in het eindeloze heelal met zoveel sterren, maar dat buitenaards leven is tot nog toe niet ontdekt. Maar er is ook buitenaards leven in de microkosmos, omdat atomen uit ruimteschepen bestaan en dat leven is veel en veel meer dan wat er mogelijkerwijs op andere planeten bij andere sterren is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Buitenaards leven, lijkt het op mij? Dus je gaat ervan uit dat je leeft, daarom stel ik de vraag voor tweede keer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder dan dat kan je niet springen. Je weet zelfs niet eens of/welke zintuigen het zou hebben. Beginnen speculeren of dat buitenaards leven ook 2 ogen heeft, is al te ver. Bekijk de verscheidenheid op deze planeet.
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Klopt, ook signalen van een andere beschaving opvangen kan een stap in de goede richting zijn. Ik volg die zaken met veel interesse, maar tot nu toe hebben we nog geen concrete bewijzen dat er leven is buiten deze aarde.
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Eigenlijk wel, anders is het een vermoeden, maar geen weten.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 10 april 2011 om 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Als ge ziet wat generaties aan SF schrijvers aan aliens hebben geproduceerd, en ge vergelijkt dat met wat de zeebiologen in de diepzee hebben gevonden, dan schieten ze serieus tekort. En dat is dan leven op deze aarde. We kunnen gokken, maar ik gok dat wat we gaan vinden aan buitenaards leven alle verwachtingen zullen overtreffen. Al acht ik het onwaarschijnlijk dat het tijdens mijn leven zal zijn.
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() De vraag een tweede keer stellen overtuigt me niet dat het off-topic is, dus ga ik er niet verder op in.
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk komt men nu aan een punt dat non-believers moeten bewijzen dat er niets gebeurt is. Het geeft ook de indruk dat men de bevolking al wil laten wennen op een komende nieuwe aanwezigheid. |
|
![]() |
![]() |