Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2011, 21:16   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Nog niemand die OLED verlichting gebruikt?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 06:57   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Nog niemand die OLED verlichting gebruikt?
Een OLED is nog steeds een LED, maar ipv een specifiek vormpje en halfgeleiders in "klassiek" materialen, is een OLED een op organisch materiaal (koolstof, zuurstof, waterstof en stikstof) samen met wat metalen gebaseerde Light Emitting Diode die niet zo vormgebonden is.

Helaas is het momenteel een dure optie. Maar met deze technologie kunnen we lichtgevend behangpapier maken wat met een zeer hoog rendement electriciteit in licht omzet.
Oud 26 mei 2011, 11:48   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Ik heb even gewacht om dit te melden en omdat ik zelf de proef heb gedaan.

Bijna 1 jaar verlicht ik mijn woonst met staanlampen die op kleine batterijen werken.En klaarblijkelijk zijn deze nog niet ten einde.
Het probleem is dat je de staanlampen moet vinden (te koop in Nederland)
Daarin zitten dan nog eens van die langwerperige spaarlampen (Ook in Nederland gekocht)

Hiermede wil maar bedoelen dat iedereen nog weet, dat batterijen plots veel duurder werden (dankzij de groenen) dat batterijen zogenaamd een grote vervuiler was van het milieu enz .... niets was er plots nog goed aan.

Was dit weer een rotstreek van de regering om zeker meer elektriciteit te gaan verbruiken om dusdanig indertijd meer te kunnen binnen rijven ?

iK BEGIN HET MEER EN MEER TE GELOVEN
Allez, nog even en ge kunt geloven dat ge zelf een proef gaat doen met een perpetuüm mobile.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 13:33   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Mijn verbuik ligt zelfs een stuk boven dat (dat krijg je als je een paar servers hebt staan...)
Maar 1827kWu (niet kW/u dat is een eenheid voor hoe snel je vermogen kan moduleren...) kost hier 320 euro. Nog geen euro per dag...

Als je dus je stroom zelf wil opwekken zal je een manier moeten vinden om daar onder te gaan, en dat lijkt me niet echt haalbaar. Tenzij mischien met micro warmtekracht koppeling. Daar heb ik weinig aan, want ik zit op stadsverwarming. Die warmte is afkomstig van een waterzuiveringsinstallatie in de buurt (proceswarmte). Ik kan eigenlijk een extreem lage CO2 voetafdruk claimen, want mijn electriciteit komt volledig uit kernenergie en waterkracht, en naar mijn werk reis ik met de trein, en die rijd ook op waterkracht...

Ik leef groener dan de meeste groenen
heb je het over de zone onder uw neus?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 15:24   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een OLED is nog steeds een LED, maar ipv een specifiek vormpje en halfgeleiders in "klassiek" materialen, is een OLED een op organisch materiaal (koolstof, zuurstof, waterstof en stikstof) samen met wat metalen gebaseerde Light Emitting Diode die niet zo vormgebonden is.

Helaas is het momenteel een dure optie. Maar met deze technologie kunnen we lichtgevend behangpapier maken wat met een zeer hoog rendement electriciteit in licht omzet.
Als ik tussen de lijnen lees had je er dus nog niet van gehoord. Jammer. Dat AMOLED, PHOLED of QLED onbekend zouden zijn had ik verwacht, maar OLED is al een paar jaar in 'omloop' alhoewel beperkt, en zou wel eens voor een revolutie kunnen zorgen in de verlichting (en beeldschermen). Dat denken in ieder geval Philips, GE, Osram, samsung, LG, Sony,... Dit is niet zomaar een LEDje hé.

Hier een promotiefilmpje van GE voor de geïnteresseerden.

http://www.efactormedia.com/archive/ge_oled/index.html

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 mei 2011 om 15:24.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be