![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoedanook komt er een einde aan niet-verantwoorde transfers naar het dysfunctionele walbanië. En aan die waarheid als een koe kunnen geen honderd "Weest bang en betaalt, domme Vlaming!" roepende Hendrikjes een iota aan veranderen.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij je je broek al voorhand laat zakken natuurlijk. Laatst gewijzigd door daiwa : 11 april 2011 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij kan niet lezen zeker ?? Het Weverke heeft gezegd: "dit is mijn programma, en ik zal mijn Vlaamse ziel niet verkopen voor een ministerpostje". En mij verheugt het mateloos, dat het Weverke zijn woord gestand houdt. Een eerbaar compromis behoort nog steeds tot de mogelijkheden, maar daar hebben we van de overkant nog niet veel van gezien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je nu weeral zo'n gedrocht installeren zonder resultaat? Het is 5 over twaalf voor een grondige staatshervorming, mensen zoals jij lijken dit nog altijd niet te beseffen.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft Di Rupo dit beloofd?
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weten jullie al wat er overgebleven is van de Nota Vandenlanotte? De nota die aanvaard werd door al de franstalige partijen!
Man man man.
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs van de Nota Vandenlanotte blijft er niets over.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komt ook wel degelijk een grote staatshervorming. Of het de grote staatshervorming zal zijn waarvan we dromen, is een ander paar mouwen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beloven is toch zo simpel, iets uitvoeren daarentegen heel wat moeilijker. En zolang BDW zijn beloftes niet realiseert heeft hij als politicus nog niks bewezen. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In welk Franstalig verkiezingsprogramma stond er dat er een grote staatshervorming beloofd werd?
Laatst gewijzigd door speurneus : 12 april 2011 om 10:42. |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel fantastisch nieuws eigenlijk. We moeten dus enkel de monarchie verwijderen en België is geschiedenis.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Yep, en enkele maanden geleden heb ik zijn speech nog eens hier geciteerd. Hij had de Vlamingen begrepen...
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Bart moet dus NIKS bereiken. Diegenen die hem daar graag op vastpinnen, leven in de wolken en niet in de realiteit... ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wat ze blijkbaar niet beseffen is dat ze zo de kaart van de Franstaligen spelen want die zijn al lang blij met een status quo. Zeg eens hoe lang gaan ze dit kunnen volhouden want op termijn laten de kiezers partijen die niks kunnen bereiken sowieso vallen. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oepsss ... we leven hier in twee verschillende landen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Weverke heeft mij bekoord met één enkele belofte, namelijk niet te zwichten voor de 16 of een ministerportefeuille, zonder voldoende garanties bla bla ... En die belofte heeft hij wat mij betreft perfect gehouden. Alleen daarmee heeft het Weverke mijn stem gewonnen, voor de twee (twee !!) volgende verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Indien ze meer zouden luisteren ipv te trachten hun eigen ministerschap van staat veilig te stellen, dan zouden ze dat wel doorhebben.