Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2011, 16:05   #21
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
Vreemd genoeg zie je op internetfora vooral Amerikanen hierover misnoegd doen.
Deze zaak neemt voorwaar een steeds vreemdere wending...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 16:15   #22
Sus Iratus
Banneling

Standaard

De inmiddels zeer beruchte Tariq Ramadan, die voor een westers publiek heel andere dingen zegt dan wat hij tegen zijn eigen islamitische achterban pleegt te zeggen, laat in dit televisiedebat over het Franse boerkaverbod zijn masker vallen, o.a. door weer eens direct op de vrouw i.p.v. de bal te spelen, waarop de immer politiek-correcte BBC snel een eind breit aan het debat. (Waarom eigenlijk BBC? Omdat deze als aimabele 'gematigde' moslim voorgestelde aartsleugenaar opeens niet zo aimabel en gematigd bleek te zijn?)

Als taqiyya niet al een integraal onderdeel van de islam geweest zou zijn, dan had deze met gespleten tong sprekende Tariq Ramadan het wel uitgevonden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 16:15   #23
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Tjah, dat intiatief helpt net niks. Ze zeggen dat het niet mag, maar ze doen er blijkbaar niks aan. T is als zeggen dat er geen diefstal mag gebeuren, zonder te zeggen dat je er iets zal tegen doen. Als ze er iets aan zouden willen doen tegen dat gedrag dan stoten ze hun eigen allochtone kiezers voor het hoofd: dat zijn de weinige stemmers die links nog over blijft hebben.

T is duidelijk dat ze stemmen die naar wilders zijn gegaan terug willen, mja wie gelooft die mensen eigenlijk? Is links niet mede verantwoordelijk voor het voorbije gefaalde tolerante beleid tegenover die mensen die verplichten hun kinderen een hoofddoek te laten dragen?
Sterker nog, het falende integratiebeleid is volledig op hun conto toe te schrijven.
Ge kunt van die plattelanders uit achtergebleven gebieden uit islamitische landen, waar de tijd sowieso al 1400 jaar is blijven stilstaan, toch moeilijk verwachten dat ze zelf moeite gaan doen om zich te integreren als ge godganse dagen moet horen dat dit in de multi- intussen interculturele maatschappijen van Europa niet nodig is.

De laatste keer dat ik in Parijs was, en dit is toch intussen een 6 jaar geleden, was ik toch wel verwonderd over het aantal inktzwarte burka's dat daar tot in de drukste winkelstraten van de stad te zien was.

Kom, het waren er heus geen massa's, maar er waarden toch écht wel aardig wat van die schimmen rond.

Steevast zag je voor hen uit hun man lopen, zoals het hoort. Man vooraan, en de vrouw er gehoorzaam achter.

Over vrijheid van kleding en godsdienst kun je een aardig boompje opzetten, maar die dingen stralen echt onderdanigheid, ongelijkheid en eigenlijk ook erg veel domheid uit.

Is dat de prijs die we bereid zijn te betalen voor iets dat in feite eerder uit tribale verledens en ronduit achterlijke wereldvisies stamt, en enkel de islam is binnen geslopen omdat het op die manier makkelijker was zieltjes te winnen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 12 april 2011, 16:16   #24
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dank voor uw bezorgdheid, maar heeft u ook nog iets ontopic te melden?
Ja; onverdraagzaamheid creëert onverdraagzaamheid.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 16:23   #25
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat heeft u dan haarscherp in de gaten gekregen; de intolerante onverdraagzame islam en de militante uitingen daarvan, zoals de boerka, heeft inderdaad door die achterlijke, middeleeuwse, nonconformistische houding een bijzonder terechte onverdraagzaamheid over zich uitgeroepen.

Het zou dan ook de waanzin voorbij zijn om tolerant tegen dit soort intolerant islamitisch gedachtegoed te blijven.
Oud 12 april 2011, 16:24   #26
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De inmiddels zeer beruchte Tariq Ramadan, die voor een westers publiek heel andere dingen zegt dan wat hij tegen zijn eigen islamitische achterban pleegt te zeggen, laat in dit televisiedebat over het Franse boerkaverbod zijn masker vallen, o.a. door weer eens direct op de vrouw i.p.v. de bal te spelen, waarop de immer politiek-correcte BBC snel een eind breit aan het debat. (Waarom eigenlijk BBC? Omdat deze als aimabele 'gematigde' moslim voorgestelde aartsleugenaar opeens niet zo aimabel en gematigd bleek te zijn?)

Als taqiyya niet al een integraal onderdeel van de islam geweest zou zijn, dan had deze met gespleten tong sprekende Tariq Ramadan het wel uitgevonden.
Tja, ze gaan toch eens hun keuze moeten maken. Leven in het heden met zijn mensenrechten, bescherming van minderheden en vrijheden, of in het verleden, met zijn brandstapels, inquisities en afgehakte ledematen.

En als ze in het verleden willen leven, moeten ze consequent zijn en stoppen met kwaad te zijn dat de ummah-maatschappijen hopeloos achterop hinken tegenover de vrijere, seculiere samenlevingen.

En dan zouden ze vooral beter terugkeren naar samenlevingen waar burka's, sharia en doodvonnisen op blasfemie belangrijker worden geacht dan homorechten en recht op zelfstandig nadenken.

Oud 12 april 2011, 16:37   #27
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat een dooddoener...
"Echt waar", zei de SS-er, "ik haat je alleen maar omdat jij mij eerst haatte", en hij gaf de jood een nekschot.

Tolerant zijn tegenover het intolerante is dan het antwoord zeker?

Onverdraagzaamheid wordt gecreëerd door religies, denkwijzes en raciale theorieën die steevast een verheven beeld tekenen van de eigen groep tegenover de rest, expliciet door het belijden van die religie, het behoren tot die groep of dat ras. Daar verdraagzaam tegenover zijn, versterkt alleen maar het superioriteitsgevoel van de onverdraagzame, en het inferieur zijn van de verdraagzame.

Tegen intolerantie is geen tolerantie opgewassen, nu niet, toen niet, nergens niet.

Wat jij hier verkoopt is on-voor-stel-ba-re nonsens wat door de geschiedenis niet honderd, maar duizend keer eerrder werd aangetoond.

Oud 12 april 2011, 16:59   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De nazi's vonden inderdaad ook dat 'de joden' hen vanalles hadden misdaan en gebruikten daarom de staat om Joodse symbolen te verbieden.

Zie de analogie met jezelf.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 12 april 2011, 17:00   #29
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft u dan haarscherp in de gaten gekregen; de intolerante onverdraagzame islam en de militante uitingen daarvan, zoals de boerka, heeft inderdaad door die achterlijke, middeleeuwse, nonconformistische houding een bijzonder terechte onverdraagzaamheid over zich uitgeroepen.

Het zou dan ook de waanzin voorbij zijn om tolerant tegen dit soort intolerant islamitisch gedachtegoed te blijven.
Zoals ik al zei: ik heb medelijden met jou.
Oud 12 april 2011, 17:00   #30
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wat een dooddoener...
"Echt waar", zei de SS-er, "ik haat je alleen maar omdat jij mij eerst haatte", en hij gaf de jood een nekschot.

Tolerant zijn tegenover het intolerante is dan het antwoord zeker?

Onverdraagzaamheid wordt gecreëerd door religies, denkwijzes en raciale theorieën die steevast een verheven beeld tekenen van de eigen groep tegenover de rest, expliciet door het belijden van die religie, het behoren tot die groep of dat ras. Daar verdraagzaam tegenover zijn, versterkt alleen maar het superioriteitsgevoel van de onverdraagzame, en het inferieur zijn van de verdraagzame.

Tegen intolerantie is geen tolerantie opgewassen, nu niet, toen niet, nergens niet.

Wat jij hier verkoopt is on-voor-stel-ba-re nonsens wat door de geschiedenis niet honderd, maar duizend keer eerrder werd aangetoond.

Ik discrimineer niet: met jou ook.
Oud 12 april 2011, 17:10   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nazi's vonden inderdaad ook dat 'de joden' hen vanalles hadden misdaan en gebruikten daarom de staat om Joodse symbolen te verbieden.

De Franse staat zijn nazi's bedoel je?
Oud 12 april 2011, 17:12   #32
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: ik heb medelijden met jou.
Dat vind ik oprecht bijzonder sympathiek van u. Ik wil daarom dan ook meteen van de gelegendheid gebruik maken om omgekeerd ook mijn medeleven met u en vooral met degenen die op regelmatige basis met u te maken hebben, te betuigen. Het zal voor hen bepaald niet makkelijk zijn om altijd maar met uw onvoorwaardelijke tolerantie en verdraagzaamheid als oplossing voor alle problemen, zelfs als zulks volkomen misplaatst is, geconfronteerd te worden.
Oud 12 april 2011, 17:16   #33
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik zie het niet.
Waar precies zijn de joden in dit voorbeeld onverdraagzaam als in "onverdraagzaamheid werkt onverdraagzaamheid in de hand"?

Dat een bepaald segment van de moslimgemeenschap meent dat wij hen iets misdaan hebben zolang we niet allemaal bekeerd zijn, was me overigens al langer duidelijk.

De Engelsen dachten overigens ook dat toegeven aan de nazi's de beste garantie op vrede zou blijken te zijn.
Hoe meer macht het nazisme verworf, hoe meer het nochtans uit de hand liep.

In bepaalde westerse staten of deelstaten (zoals in Canada) begint men nu ook al de sharia in te voeren, zolang de toepassing niet in strijd is met de mensenrechten. Maar bv. bij scheidingen tussen moslims wordt het islamitisch recht gehanteerd, vanzelfsprekend met alle ongelijkheden vandien voor de vrouw.
Met het oog op het steeds groter wordend aandeel van de moslims in de totale westerse bevolking lijkt het me een ronduit gevaarlijke evolutie.

Onverdraagzame ideeën toelaten te floreren binnen een verdraagzame maatschappij levert een historisch bewezen gevaarlijke situatie op.
Het sterkt hen alleen maar in hun gelijk.

In Turkije zijn zo'n beperkingen in de grondwet verankerd.
Maar ge ziet natuurlijk dat ze toch proberen te morrelen aan die grenzen van het toelaatbare.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ieslijst.dhtml

Oud 12 april 2011, 17:16   #34
Marxmannetje
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=KWE2a...&feature=feedu

Rara, wie heeft hier zichzelf opgeblazen en maakte daar 12 doden bij?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 17:17   #35
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De Franse staat zijn nazi's bedoel je?
Nog niet. Idioot des te meer.

En grotere idioten vinden dat aangenaam.
Oud 12 april 2011, 17:19   #36
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vind ik oprecht bijzonder sympathiek van u. Ik wil daarom dan ook meteen van de gelegendheid gebruik maken om omgekeerd ook mijn medeleven met u en vooral met degenen die op regelmatige basis met u te maken hebben, te betuigen. Het zal voor hen bepaald niet makkelijk zijn om altijd maar met uw onvoorwaardelijke tolerantie en verdraagzaamheid als oplossing voor alle problemen, zelfs als zulks volkomen misplaatst is, geconfronteerd te worden.
Lol. Dat is ook de eerste keer dat iemand mij 'onvoorwaardelijke tolerantie en verdraagzaamheid' heeft verweten. Volgens mij ken jij mij niet goed; anders zou je zo'n inschatting niet maken, vrees ik.

't is niet omdat ik u achterlijk vind en het idee dat jij steunt nog veel achterlijker vind, dat ik tolerant ben. 'k hoop dat je nog genoeg verstand hebt om dat onderscheid te begrijpen.
Oud 12 april 2011, 17:19   #37
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie het niet.
Ziende blind enal.
Oud 12 april 2011, 17:19   #38
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onverdraagzame ideeën toelaten te floreren binnen een verdraagzame maatschappij levert een historisch bewezen gevaarlijke situatie op.
Het sterkt hen alleen maar in hun gelijk.
*point and laugh*
Oud 12 april 2011, 17:23   #39
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik discrimineer niet: met jou ook.
Waar discrimineert de Franse staat precies door de burka te verbieden?

Dit verdient toelichting!

Op welke wijze wordt een vrouw die de burka niet meer mag dragen op discriminerende wijze behandelt tov een andere vrouw die de burka niet draagt, en hem nu ook niet meer mag gaan dragen?

Discrimineren betekent "onderscheid, verschil in behandeling".

Als niemand dat kledingstuk, dat op zich eigenlijk uit pre-islamitische, vrouwonvriendelijke culturen stamt en zelf discriminerend (jaja, onderscheidend) werkt, nog mag dragen, wat is dan precies het probleem?

Oud 12 april 2011, 17:25   #40
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar discrimineert de Franse staat precies door de burka te verbieden?
Waar discrimineert de Franse staat precies om idioten te verbieden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be