![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou dat minder voor de hand liggen? Als dat al zo zou zijn, waar wachten de Vlaams-nationalisten op om iets gelijkaardigs uit de grond te stampen als de taalscholen in Baskenland voor volwassenen? Die zitten jaar in jaar uit stampensvol met spaanstaligen en migranten om Baskisch te leren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan moet Vlaanderen maar eens iets aan gaan doen zodat migranten wél Nederlands zullen willen leren, vind je ook niet? Ik begin dat eenzijdige gejammer van 'de stoute Franstaligen komen ons verfransen' eerlijk gezegd stilaan moe te worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja vind ik ook. Maar ik zeg gewoon dat ik begrip heb voor een congolees die naar Brussel komt en niet meteen Nederlands leert. De rand is iets anders. En ja, Vlaanderen moet er iets aan doen en dat doen ze ook. Inburgeringscursus bv.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Franstaligen die in Vlaanderen wonen, dat is niet alleen de Rand rond Brussel. Ook in "diep Vlaanderen" hebt u een zekere Franstalige aanwezigheid. De Franstaligen die pakweg aan de Kust leven, weten zeer goed dat ze in Vlaanderen zijn en passen zich totaal aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest ban je vlug in Brussel (ook met het openbaar vervoer) en kun je alles in het FR afhandelen. En je voor je sociaal leven in de buurt: veel kans dat er in je straat nog andere Franstaligen wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
VL hebben een kleinere cultuur en moeten wel eens een boek in een andere taal lezen bijv. Ongeveer alle boeken die er toe doen worden heel snel in het FR vertaald. Ik hoorde van iemand die in de informaticasector werkte; dé sector waar EN van groot belang is, dat er toch heel veel in het FR vertaald is en ze dus toch minder EN nodig hebben dan de VL. Er zijn ook veel meer FR dan NL-sprekers. De kans is dan ook groot dat je in je buurt iemand vindt die FR spreekt en dan heb je de natuurlijke neiging om die op te zoeken. Ongeveer nergens ter wereld zijn er grote concentraties van NL&VL te vinden en automatisch moet je dan als VL kennis maken met andere mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Hoe verklaar je dan de verfransing? Het is niet omdat 51 percent zou nederlands leren dat je het een caricatuur moet noemen. Dat zijn er nog altijd 49 percent te weinig. Op men werk werken er zelfs Ieren en zelfs deze spreken al beter nederlands dan de gemiddelde franstalige daar,...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Franstaligen die in pakweg Denderleeuw liever met andere Franstaligen 'een sociaal leven' hebben en het in de faciliteiten-gemeenten vertikken om ook maar één Nederlandstalige buur voor de verandering eens in diens taal aan te spreken, hebben 'een natuurlijke neiging'. ![]() U kunt zich wellicht niet inbeelden hoe dolblij mij die 'kleinere' cultuur van me maakt. Ik ben net terug van een vijfdaagse trip naar Barcelona. Mijn 'kleinere' cultuur maakte het mij mogelijk om met de uitbaters van het hotel en de politie in het Spaans te praten (er moest een diefstal worden aangegeven), en de Catalaanse kranten en opschriften zo goed als volledig te begrijpen. Niet één van mijn 18 met een 'grotere' cultuur gezegende reisgenoten kon hetzelfde zeggen ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, zolang ik niet verplicht word om in de schaduw ervan te gaan staan gun ik iederéén zijn/haar eigen kerktoren, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
http://www.deredactie.be/permalink/1.1003161 ___ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ging het in onze discussie niet over de mentaliteit/de attitude van Franstaligen die in Vlaanderen zijn komen wonen?
|
![]() |
![]() |