![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Jan Blommaert, de domme professor, daarom is het een Vlaamse professor. Nu ja, dom is 'ie niet, maar ik had het vorige week ook al gelezen dat 'ie de N-VA extreem-rechts noemde. Dat laatste is zo'n hol woord, een scheldwoord bijna.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 april 2011 om 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu dacht ik eindelijk een Vlaming te hebben ontmoet die niet dom, niet sullig en marginaal is.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Waarom bezie jij dat als scheldwoord? En mag ik eens weten: bent u rechts/extreem rechts?
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu, ik beschouw mezelf niet als links of recht, al zou je me waarschijnlijk eerder economisch gezien links-liberaal kunnen noemen. Op sommige vlakken zou men me eerder rechts noemen, maar meestal heeft dat betrekking met politieke correctheid en nationalisme. Volgens mij heeft dat niets met links/rechts te maken. Op dit forum scheldt men vaak in termen van 'rechtse Vlaams-nationalisten' en 'linkse Belgicisten', en dan blijkt dat een zelfvervullend effect te hebben. Ik moet niet hebben van zulk denken. Bovendien vind ik de keuze tussen Belgisch en Vlaams te beperkt en zijn beiden geen monolitische blokken. Bovendien is het ook zo dat landjesfetisjisme ook zwaar overroepen kan zijn. Landen als entiteiten kunnen het gevolg van een politieke evolutie zijn, maar moeten niet quasi-religieus nagestreefd worden. Links en rechts betekenen niet veel voor mij, het zijn uitgevonden termen die vandaag de dag eerder contraproductief werken, naar mijn mening. Het is een te zwart/witte indeling die nuances mist. Soms is het handig als je geen lange uitleg wil maken.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 19 april 2011 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Ok, mensen hebben ervoor gestemd omdat er een levend probleem bestaat, nu is het aan die partij om te tonen dat ze doen wat ze prediken.
Al is het voor elke "verkozen" partij moeilijk voor iedereen goed te doen, en een oppositie gaan je altijd stemmen kosten, al deed je 't goed Nu goed, bij deze, SUCCES!
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 19 april 2011 om 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() Ik wens onze Finse kameraden succes toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Neen, ik gebruik liever een andere term die ik hier beter niet post of ik vlieg van het forum
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA is in elk geval niet extremer dan FDF (dat voorlopig nog steeds deel uitmaakt van MR).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Grappig ....... maar helaas wel waar.......
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kosovo, Montenegro, Estland, Cyprus en Slowakije gebruiken ondertussen eveneens de euro.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burgemeester
|
![]() Tea-party?
Al wie zich de moeite getroost iets over hun standpunten te weten te komen zal moeten vaststellen dat er weinig tea-party aan is, integendeel zelfs. Zo extreem-rechts zijn ze nu ook weer niet, maar vergeleken met de Finse mainstream natuurlijk wel een beetje. Men heeft natuurlijk hetzelfde probleem als het Vlaams Blok destijds na hun immense zetelwinst: de kwaliteit van het politieke personeel. Ik denk dat de nieuwe parlementsleden strikte zwijgorders zullen krijgen van de partijleiding. Anyway, tea-party en Finland tout court? Die twee gaan niet samen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk gek dat die Noord-Amerikanen eerder revolteerden dan Latijns-Amerika.
![]() |