Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 april 2011, 10:11   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Verklaar U nader. Gelieve on-topic te blijven.
Het is klaar en duidelijk. En u hebt gelijk dat een absurde vergelijking maken tussen NVA en VB off topic is, maar daarvoor moet u niet bij mij zien maar bij diegene die de lachwekkende vergelijking gemaakt heeft. Weet je al hoe je een begroting moet opstellen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 20 april 2011, 10:12   #22
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Verklaar U nader. Gelieve on-topic te blijven.
Jij begint hier over het VB terwijl die er niets mee te maken hebben.
Oud 20 april 2011, 10:13   #23
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groen! heeft zich ook al in haar loopgraven verschanst. Ze maken van de kernuitstap een breekpunt. Als die er niet komt stappen ze niet in de regering.
Hupla, straks moeten ze nog wel een regering vormen met VB vanwege al die breekpunten
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 20 april 2011, 10:15   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zeer goed, dan hebben we van Groen al geen last meer.

Maar, gaan ze dat mogen van Ecolo, wat als de meester roept?
De 5 zetels van Groen! zijn niet noodzakelijk, ook niet voor de 'grote staatsafbraak'.

Ecolo is met 8 zetels de grote broer. Grote broer gunde Groen! om mee in de onderhandelingen te komen. Wouter van Groen! is hierdoor merkelijk populairder geworden. Groen! kan grote broer Ecolo echter niet haar wens opleggen.

Ecolo maakt er voorlopig dus geen breekpunt van, anders was het een gezamenlijk communiqué van Groen!/Ecolo.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 20 april 2011, 10:18   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is klaar en duidelijk. En u hebt gelijk dat een absurde vergelijking maken tussen NVA en VB off topic is, maar daarvoor moet u niet bij mij zien maar bij diegene die de lachwekkende vergelijking gemaakt heeft. Weet je al hoe je een begroting moet opstellen?
Heb je al een balans gevonden van de laatste 10 jaar van de federale regering ? Bedankt om die van 1999 te geven, ik heb echt iets kunnen bijleren.

Als men als topic stelt "N-VA moet niks", dan vind ik dat de vergelijking met het VB opgaat. Ik zie niet in wat er lachwekkend zou zijn.
Oud 20 april 2011, 10:21   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Jij begint hier over het VB terwijl die er niets mee te maken hebben.
Oh neen ?

Lees de titel van het topic.

VB moet ook niets van hun kiezers. Ze krijgen stemmen en ze moeten niets doen.
Oud 20 april 2011, 10:22   #27
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je al een balans gevonden van de laatste 10 jaar van de federale regering ? Bedankt om die van 1999 te geven, ik heb echt iets kunnen bijleren.

Als men als topic stelt "N-VA moet niks", dan vind ik dat de vergelijking met het VB opgaat. Ik zie niet in wat er lachwekkend zou zijn.
Hoewel ik misschien maar een onnozele Vlaming ben in uw superieure Belgische ogen, ben ik nog steeds uw slaafje niet. Ge hebt uzelf vastgereden in uw onwetendheid omtrent begroten, boekhouden en balansen terwijl je het ondertussen nog nodig vond om mij te beschimpen omtrent de kennis van mijn vakgebied. En nu heb je nog het lef om mij te vragen om slaafs uw opzoekwerk te doen. Ga toch vissen man.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 20 april 2011, 10:23   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh neen ?

De topic gaat NIET over VB, het gaat over NVA. VB is niet NVA dat is basiskennis.
fox is offline  
Oud 20 april 2011, 10:30   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 5 zetels van Groen! zijn niet noodzakelijk, ook niet voor de 'grote staatsafbraak'.

Ecolo is met 8 zetels de grote broer. Grote broer gunde Groen! om mee in de onderhandelingen te komen. Wouter van Groen! is hierdoor merkelijk populairder geworden. Groen! kan grote broer Ecolo echter niet haar wens opleggen.

Ecolo maakt er voorlopig dus geen breekpunt van, anders was het een gezamenlijk communiqué van Groen!/Ecolo.
Ik begrijp het, Groen mag van Ecolo haar eigen koers varen zolang het Ecolo uitkomt.
Oud 20 april 2011, 10:32   #30
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oh neen ?

Ben jij nu serieus? Einde discussie wat mij betreft.
Oud 20 april 2011, 10:35   #31
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, groen wil blijkbaar geen water bij de wijn doen. Zo kan je natuurlijk geen compromissen sluiten.
Dat geldt net zo voor NVA
tomm is offline  
Oud 20 april 2011, 10:36   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoewel ik misschien maar een onnozele Vlaming ben in uw superieure Belgische ogen, ben ik nog steeds uw slaafje niet. Ge hebt uzelf vastgereden in uw onwetendheid omtrent begroten, boekhouden en balansen terwijl je het ondertussen nog nodig vond om mij te beschimpen omtrent de kennis van mijn vakgebied. En nu heb je nog het lef om mij te vragen om slaafs uw opzoekwerk te doen. Ga toch vissen man.
Sorry hoor, ik werk niet mee aan de begrotingen. Ik vind daar ook allemaal mijn weg niet zo goed in.

Het enige waar ik me heb vastgereden was in de stelling dat de federale regering geen balans heeft. Er bestaat inderdaad een inventaris-balans van 1999. Nergens heb je in je argumentatie kunnen aanvoeren dat men nu ook alles op een balans boekt. Indien dit zo zou zijn dan moet er een balans beschikbaar zijn. Ook al is deze heel summier. Men spreekt altijd over onze begroting, de tekorten daar op, maar nooit over de balans.

Er is een wezenlijk verschil in het voeren van een boekhouding en het werken op basis van een begroting. In een boekhouding gaat men inderdaad ook een budget vooropstellen ( of een financieel plan). Als men niet wegboekt op de balans voert men geen boekhouding. De laatste balans van de federale overheid van 1999 is gebaseerd op een inventaris, niet op het resultaat van boekingen.

Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat er een verschil is tussen een begroting en een boekhouding ? Het is inderdaad zo dat er bij een boekhouding meestal ook met een budget ( of financieel plan ) werkt.
Oud 20 april 2011, 10:36   #33
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit forum kan een patent nemen op een nieuwe variant op godwin's law. Als er een topic geopend wordt over NVA dan is het maar een kwestie van tijd voor iemand hen begint te vergelijken met het VB, hoe absurd die vergelijk ook mag zijn.
Bedoelt u dat wanneer er ergens iemand oppert om een regering zonder N-VA te gaan vormen, er op dit forum her en der draden geopend worden die bulken van het Calimerogehuil over 'cordon' en zo?

Laatst gewijzigd door drosophila : 20 april 2011 om 10:37.
drosophila is offline  
Oud 20 april 2011, 10:37   #34
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

NVA moet niets maar op de duur gaan andere partijen wel eens denken aan een coalitie zonder NVA.
tomm is offline  
Oud 20 april 2011, 10:37   #35
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat geldt net zo voor NVA
Misschien moet je je ironiemeter eens herinstalleren.
fox is offline  
Oud 20 april 2011, 10:38   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Bedoelt u dat wanneer er ergens iemand oppert om een regering zonder N-VA te gaan vormen, er op dit forum her en der draden geopend worden die bulken van het Calimerogehuil over 'cordon' en zo?
Neen want een cordon rond NVA heeft uiteraard helemaal niks van doen met het cordon rond het VB. Het cordon rond VB is omwille van de "racistische aard" van de partij (je moet het beestje een naam geven hé). Zo een cordon rond NVA zou nogal ongeloofwaardig overkomen dus moet men het subtieler aanpakken ("NVA is een partij die geen compromissen wil sluiten"). U ziet dus dat uw vergelijking niet opgaat.

Laatst gewijzigd door fox : 20 april 2011 om 10:40.
fox is offline  
Oud 20 april 2011, 10:39   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ben jij nu serieus? Einde discussie wat mij betreft.
Ik ben serieus. Ik apprecieer je mening. Blijkbaar verschillen we fundamenteel van mening hierover en kan je hier ook geen tegenargumentatie op geven. Gelieve dan ook woord te houden en niet verder dit topic te bemesten als je hierover geen discussie wil.
Oud 20 april 2011, 10:39   #38
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
NVA moet niets maar op de duur gaan andere partijen wel eens denken aan een coalitie zonder NVA.
plan C
drosophila is offline  
Oud 20 april 2011, 10:41   #39
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen want een cordon rond NVA heeft uiteraard helemaal niks van doen met het cordon rond het VB.
Omdat het geen cordon is natuurlijk.

Laatst gewijzigd door drosophila : 20 april 2011 om 10:42.
drosophila is offline  
Oud 20 april 2011, 10:41   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat er iets is dat hen tegenhoudt om het zonder N-VA te doen.

Ahja, angst voor de Vlaamse kiezer.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be