Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2011, 11:01   #21
Stingray
Banneling

Standaard

vuurpeleton en ergens in één of ander stort begraven zonder dat iemand het weet.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 11:14   #22
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Een zware klap voor SP-A & Groen! ... hun kiezers gaan hier niet tevreden mee zijn
Oud 23 april 2011, 11:33   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Een zware klap voor SP-A & Groen! ... hun kiezers gaan hier niet tevreden mee zijn
Oud 23 april 2011, 12:02   #24
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Meeste Marokanen zijn natuurlijk ook Belg.
Domme Vlamingen toch weeral. Echt zo dom en kortzichtig. En maar vechten voor het recht op kortzichtigheid...
Inderdaad Bhairav, je hebt groot gelijk !Het échte probleem is die " OOK "...
Eerst en vooral moet daar iets aan gedaan worden : je bent Belg OF je bent Marrokkaan. ZO zou het toch moeten zijn.
En als je dan marrokkaan bent en je hangt bij ons het zwijn uit, en er zijn overeenkomsten met Marrokko dat je ginderachter je straf moet uitzitten, dan begint het er op te trekken.
Tot we zover niet gekomen zijn, zal er geen enkele vooruitgang te boeken zijn. Hoogstens gaat er met veel mediatheater enkele tientallen Marrokkanen teruggezonden worden naar hun Eigen Land, om daar te genieten van de gastvrijheid van de Marrokkaanse kerkers, maar het overgrote merendeel van die beroepsmisdadigers zal hier blijven en verder doen met " misdaden plegen- gevang binnen- gevang buiten- misdaden plegen enz " " te spelen ...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 12:06   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het gaat inderdaad potentieel hoogstens om enkele tientallen gevallen per jaar...Dubbele Nationaliteit gevallen,(grote meerderheid), komen principieel niet in aanmerking....

Maar kom,alle beetjes helpen...
Er is nu alleen nog niet vastgelegd in welke eeuw de transferts gaan gebeuren,en ik heb nog niet vernomen dat advokaten dit allemaal gedienstig zullen laten passeren.
Velen gaan er van uit dat de vreemdelingen in onze gevangenis voor het overgrote deel mensen zijn die in België langdurig verblijven.
Dit is een niet gekend gegeven. Dit wordt tot nu toe niet bijgehouden.

Nochtans is het interessant om weten (voor het beleid) of die criminelen in België (langdurig) verblijven of dat ze "toeristen en zakenlui" zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 12:45   #26
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Dit is een andere discussie,

Indien men de dubbele nationaliteit wenst af te schaffen dan geldt dit ook voor de autochtonen.
Als een Belg, die bvb OOK Canadees is ( naar het schijnt is dat toegelaten sinds kort ), die Canadese nationaliteit zou verliezen omdat hij in Canada de multirecidivist, het misdadige beest, uithangt, zal ik de laatste zijn om daartegen te protesteren. Dus, akkoord met jou.
Maar tussen twee haakjes, dat zal minder dikwijls noodzakelijk zijn als Marrokkanen die de Belgische nationaliteit zou moeten afgenomen worden wegens hun crimineel wangedrag...
Oud 23 april 2011, 12:48   #27
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als een Belg, die bvb OOK Canadees is ( naar het schijnt is dat toegelaten sinds kort ), die Canadese nationaliteit zou verliezen omdat hij in Canada de multirecidivist, het misdadige beest, uithangt, zal ik de laatste zijn om daartegen te protesteren. Dus, akkoord met jou.
Maar tussen twee haakjes, dat zal minder dikwijls noodzakelijk zijn als Marrokkanen die de Belgische nationaliteit zou moeten afgenomen worden wegens hun crimineel wangedrag...
Vergeet niet dat belgen geen dubbele nationaliteit mochten hebben tot voor een paar jaar. Indien ze een andere nationaliteit wilden, dan moesten ze het Belgschap afstaan (Clijsters had nooit én Australische (via huwelijk met Hewitt én Belgische kunnen blijven). Het is omdat de Marokkanen en Turken massaal hun oude nationaliteit behielden en toch wèl belg mochten worden dat ze met het schaamrood op de wangen die oude belgen dan ook maar toestemming gegeven hebben.

Ze hadden natuurlijk ook kunnen zeggen dat turken en marokkanen geen belg worden als ze die oude nationaliteit niet afleggen, maar dat is racistisch en xenofoob veronderstel ik.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 april 2011 om 12:49.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 12:49   #28
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Velen gaan er van uit dat de vreemdelingen in onze gevangenis voor het overgrote deel mensen zijn die in België langdurig verblijven.
Dit is een niet gekend gegeven. Dit wordt tot nu toe niet bijgehouden.

Nochtans is het interessant om weten (voor het beleid) of die criminelen in België (langdurig) verblijven of dat ze "toeristen en zakenlui" zijn.
Lang aanwezig of sinds kort aanwezig, als zij misdaden begaan, één oplossing : straf uitzitten in hun eigen land.
Ik ben er trouwens niet tegen dat Belgen die in het buitenland een misdrijf begaan en veroordeeld worden, hun straf in België komen uitzitten. Kwestie van het eerlijk te houden. We gaan het buitenland toch niet opschepen met de vreselijke Belgische beroepscriminelen, we moeten onze verantwoordeljkheid opnemen, en dit is geldig voor �*lle landen ter wereld.
Oud 23 april 2011, 12:51   #29
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Vergeet niet dat belgen geen dubbele nationaliteit mochten hebben tot voor een paar jaar. Indien ze een andere nationaliteit wilden, dan moesten ze het Belgschap afstaan (Clijsters had nooit én Australische (via huwelijk met Hewitt én Belgische kunnen blijven). Het is omdat de Marokkanen en Turken massaal hun oude nationaliteit behielden en toch wèl belg mochten worden dat ze met het schaamrood op de wangen die oude belgen dan ook maar toestemming gegeven hebben.Ze hadden natuurlijk ook kunnen zeggen dat turken en marokkanen geen belg worden als ze die oude nationaliteit niet afleggen, maar dat is racistisch en xenofoob veronderstel ik.
Klopt als een bus. Maar bvb Belg zijn, en OOK Fransman of Duitser, dat mag dan weer niet.
Oud 23 april 2011, 13:17   #30
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Lang aanwezig of sinds kort aanwezig, als zij misdaden begaan, één oplossing : straf uitzitten in hun eigen land.
Ik ben er trouwens niet tegen dat Belgen die in het buitenland een misdrijf begaan en veroordeeld worden, hun straf in België komen uitzitten. Kwestie van het eerlijk te houden. We gaan het buitenland toch niet opschepen met de vreselijke Belgische beroepscriminelen, we moeten onze verantwoordeljkheid opnemen, en dit is geldig voor �*lle landen ter wereld.
Er zijn nochtans landen die de criminelen, welke afkomst ze ook hebben, liever veroordelen en opsluiten in het land waar de misdaad begaan werd.

Dit heerschap is ongetwijfeld tevreden om in hun land van afkomst eventueel hun straf uit te zitten.
Oud 23 april 2011, 13:55   #31
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn nochtans landen die de criminelen, welke afkomst ze ook hebben, liever veroordelen en opsluiten in het land waar de misdaad begaan werd.

Dit heerschap is ongetwijfeld tevreden om in hun land van afkomst eventueel hun straf uit te zitten.
Die twee heerschappen horen helemaal nergens hun straf uit te zitten, maar dat schorem dient gewoon onverwijld verdelgd te worden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 15:08   #32
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor zulke mensen mag men de doodstaf terug invoeren. Die mogen dus door het land waar zij hun misdaden begingen naar hun thuisland gestuurd worden, en aldaar door hun Eigen Landgenoten verdelgd worden. Zij zijn uit ons midden ontstaan, wij vernietigen hen zo dit nodig blijkt. Je vraagt toch ook niet aan je buurman om je te verzorgen als je schaamluizen of het schurft hebt, zulke dingen doe je zelf : vuile ziektes verzorgen, de vuilbak buitenzetten, ratten en dolle honden verdelgen, kinderverkrachters ter dood veroordelen...Ieder draagt zijn kruis...
Oud 23 april 2011, 20:57   #33
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Clerck geeft zelf toe dat het maximaal om enkele tientallen gaat. De zoveelste non-maatregel, dus.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 21:02   #34
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De Clerck geeft zelf toe dat het maximaal om enkele tientallen gaat. De zoveelste non-maatregel, dus.
Ja, maar het klinkt toch stoer he.
Oud 23 april 2011, 21:02   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Enkele tientallen op korte termijn, zegt De Clerck.

Hoe kan hij weten hoeveel er in aanmerking komen? Hij moet daarvoor toch eerst de dossiers inkijken.
Oud 24 april 2011, 17:31   #36
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkele tientallen op korte termijn, zegt De Clerck.

Hoe kan hij weten hoeveel er in aanmerking komen? Hij moet daarvoor toch eerst de dossiers inkijken.
Ik zou eerder enkele duizenden onmiddellijk zien vertrekken. Laat ons beginnen met de 3000 die al meer dan 1 keer in het gevang gezeten hebben.
Oud 24 april 2011, 21:01   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste mensen

Ik verheug me bij de aankondiging van dit nieuws

Ik ben zo blij dat ik in staat zou zijn om dit te vieren

Eindelijk begint er wat assertiviteit te komen bij de overheid

Goed werk verricht Stefaan

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...rugsturen.aspx

Ik vind dit een goede zaak. Zo zend men ook een signaal naar m'n landgenoten toe van "Gedraag u"

Al die Marokkaanse gangsters die het inititatief nemen in eer en geweten om iets of iemand te bestelen of een misdrijf te plegen verdienen de allerergste straf zonder verzachtende omstandigheden

Ik ben niet dat type allochtoon die altijd partij kiest voor allochtoonse criminelen.

Bij Sekkaki was een ander verhaal; ik vond persoonlijk de manier waarop hij aangepakd werd echt overdreven,

Maar in het algemeen ben ik tevreden bij deze maatregel

Pak die profiteurs en bedriegers hard aan dit komt uit de mond van een Belg van Marokkaanse komaf

Wij Marokkanen willen afgeraken van die criminelen die ons een slechte naam bezorgen
GELUKKIG dat het niet komt van Filip Dewinter want wat zou de kritiek weer klinken.

Had het VB dan TOCH al al die jaren gelijk? Wat doen ze dan nog in dat cordon?

Laatst gewijzigd door Garry : 24 april 2011 om 21:02.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 21:09   #38
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
GELUKKIG dat het niet komt van Filip Dewinter want wat zou de kritiek weer klinken.

Hun bestaansrecht garanderen.
Dit had trouwens van in den beginne in 1997 al wet moeten zijn ... allee SDC heeft toch iets goed gedaan als politieker van lopende zaken, de vraag is enkel of dit ook weer iets van lopende zaken is
Oud 27 april 2011, 08:55   #39
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, maar voor mij is pedofilie veel erger dan diefstal

Pedofilie is een misdaad dat heel veel kinderen omzeep helpt en die kinderen opzadelt met eeuwige trauma's

Maar ik kan je daarin volgen, ik pleit voor het behoud van de dubbele nationaliteit
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 08:57   #40
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

Ik persoonlijk heb een bloedhekel aan Marokkaanse hangjongeren

Ik als Marokkaanse Belg vind dat men zulk gespuis zeer hard moet aanpakken

en ook de ouders KEIHARD aanpakken kindergeld afpakken enzo
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be